5 mei 2025, 11:46:30

wat is dit voor een mutatie

Gestart door remco1976, 11 januari 2007, 14:57:44

« vorige - volgende »

remco1976

hallo,

ik heb vandaag deze pop gekocht,maar er zijn veel mensen nog niet uit wat het voor een mutatie is,en wat er in zit.dus laat je fantasie los.ik weet het echt nog niet.

graag jullie reactie.

gr.remco

Rianne

Hoi Remco,

heb je deze van marktplaats? Volgens mij heb ik deze valk daar vandaag op gezien. :)

Voor bont cinnamon is hij te licht zeker?

remco1976

hoi rianne,

hij komt niet van marktplaats,maar is wel de zus van de vogels die je daar ziet staan.komt wel uit raalte.volgens mij zit er fallow in,maargoed daar twijfel ik nog aan.

gr.remco

Valerie

Wat jij me geleerd hebt, Remco... volgens mij een bonte fallow.
Bont in de vleugels te zien en de rest is als jouw fallow valkjes.
Prachtige pop is het!  :)

*Esther*

Hoi
Dat heb ik ook naar die mensen uit Raalte gemaild.
Ik dacht ook een bonte fallow!

Heb je er de hoofdprijs voor betaald Remco?

Op benelux forum is er een topic over geopend.
Over de zus en de ouders van dit valkje!

gr Esther

Quendi

Als ik zo kijk is het een bonte fallow zoals meerderen boven mij al zeggen.

Heel mooi beestje.

remco1976

hoi

het klopt dat ik een bonte fallow heb,deze lijkt hier echt heel veel op.maar deze is lichter.ik heb er wel aardig voor moeten betalen.maar is wel  de moeite waard.heb nog een split fallow man.dus die ga ik koppelen.hopen dat dit fallow is.maar ben echt benieuwt wat het nu echt is,en wat erin zit(splits).dat is alleen even uitzoeken.ben er wel heel blij mee.

gr.remco

Mariska

Hoi Remco,

Bij het zien van de foto dacht ik gelijk een bonte fallow en kennelijk is iedereen dat met me eens ;)

Ik denk dat je nooit 2 verschillende vogels hebt met exact dezelfde kleur.
Bij mij zitten ook bijvoorbeeld 3 wildkleuren die alledrie anders van kleur zijn.
En dan heb je de invloed van het weer natuurlijk nog ;)

Maar je kunt aan de ogen toch wel zien of er fallow in zit?

Groetjes
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

remco1976

hoi mariska,

ik dacht zelf ook wel aan bonte fallow,maar er schijnt meer in tezitten al we denken.na deze vogels hebben verschillende valken kenners gekeken en durven niet tezeggen wat het nu is.deze heeft rode ogen,en dat is ook een eigeschap van fallow.maar goed die eigenschap hebben meer mutaties.

gr.remco

Bianca

Wat ik zie is een bonte Fallow, niets meer en niets minder, wat zou er nog meer in moeten zitten dan, volgens "de kenners"?
Ik zie er verder niets speciaals aan.

Is een bonte fallow niet al speciaal genoeg?! ;)
Ik vind 'm erg mooi!

Heb je er al een mooie man voor?
Ik kan namelijk deze mannen kweken

Ouders;
♂  fallow split voor {X1:  gepareld}
♀  bont cinnamon gepareld geelwang split voor fallow

♂  man afkomst:
25% fallow gepareld split bont {X2: cinnamon geelwang}
25% fallow split bont {X2: cinnamon gepareld geelwang}
25% gepareld split fallow bont {X2: cinnamon geelwang}
25% wildkleur split fallow bont {X2:cinnamon gepareld geelwang}

Dan zou je natuurlijk pas over een jaar ermee kunnen kweken maar dan komen er natuurlijk wel vreselijk mooie jongen uit!

Moeder:fallow bont
Vader:gepareld split voor fallow bont {X1:  geelwang}

man afkomst:
13% wildkleur split voor fallow bont {X1:  gepareld geelwang}
13% wildkleur split voor fallow bont {X1:  gepareld}
13% bont split voor fallow {X1:  gepareld geelwang}
13% bont split voor fallow {X1:  gepareld}
13% fallow split voor bont {X1:  gepareld geelwang}
13% fallow split voor bont {X1:  gepareld}
13% fallow bont split voor {X1:  gepareld geelwang}
13% fallow bont split voor {X1:  gepareld}

pop afkomst:
13% gepareld geelwang split voor fallow bont
13% gepareld split voor fallow bont
13% bont gepareld geelwang split voor fallow
13% bont gepareld split voor fallow
13% fallow gepareld geelwang split voor bont
13% fallow gepareld split voor bont
13% fallow bont gepareld geelwang
13% fallow bont gepareld

ps weet je wat de ouders voor mutaties hebben?

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

•=Bonnie=•

Vind het ook een bonte bronzefallow. Persoonlijk vind ik bont in fallow niet zo tot zijn recht komen eigenlijk. Juist de fallow kleur is zo mooi dat zie ik liefst over de hele vogel.  :)

Opaline bronzefallow vind ik trouwens ook heel erg mooi omdat opaline het tere van het bronzefallow benadrukt, net alsof ze van fluo porselein zijn.

remco1976

hoi bianca,

zeg niet dat het niet mooi genoeg is,als ik wist wat de ouders waren kon ik de mutatie zelf ook uitrekenen.als jij zon jong hebt,wanneer zou je die hebben dan?wanneer begin je met kweken?en wat zou je er voor vragen.mischien kan ik wel ieds bij jouw weghalen.

gr.remco

•=Bonnie=•

13 januari 2007, 16:05:48 #12 Last Edit: 14 januari 2007, 22:31:12 by Bonnie
Als ik jou was zou ik er een mooie split fallow tegen zetten. Dan zijn de jongen split bont en die kan je dan eventueel  nog aan zo'n jong van bianca koppelen. Voordeel is dat je komend jaar al kunt kweken, een jaar wachten is ook zo wat.

Andere optie, bonte of split bonte geelwang ertegen.

remco1976

wie heeft er een mooie bonte fallow man,of bianca wat heb jij voor mij in de aanbieding.

gr.remco

nick01

idd t lijkt een bonte bronzefallow , kan er ook niet meer van maken.

ik heb ook zo'n man van bianca.
bronzefallow/gepareld/bont/cinnamon/geelwang.
mooi vogeltje die t goed doet.
die heb ik nu bij een cinnamon bonte geelwang split bronzefallow zitten hopen dat die smoorverliefd worden op elkaar zodat er een mogelijkheid is dat er bronzefallowgeelwangen uit vallen in combi met bont , gepareld of cinnamon.
maar goed de natuur is niet te sturen en ze zitten bij mijn moeder en daar zitten ze met 4 koppels dus misschien vindt ie wel een ander :-X.