5 mei 2025, 08:33:01

wat is dit voor een mutatie

Gestart door remco1976, 11 januari 2007, 14:57:44

« vorige - volgende »

remco1976

hoi rianne,

zal morgen even overdag een foto maken.dan is het mischien makkelijker tezien.

gr.remco

Rianne

Hoi Remco,

dat is goed. :) Het is zo echt lastig om te zien.

Ludo

20 januari 2007, 23:01:47 #32 Last Edit: 20 januari 2007, 23:07:19 by Ludo
Citaaten dan ben jij de eerste die antwoord mag geven waarschijnlijk met advies van derden 

Beste Nick,

het advies dat "wij" geven is helemaal geen advies van derden.
Het bestuur van de internationale werkgroep valkparkieten waar ik lid bestuurslid van ben bestaat uitsluitend uit gevorderde kwekers, keurmeesters en tentoonstellingscommisarissen.
We hebben contacten met Belgie, Nederland, Frankrijk, Engeland, Duitsland, America en Australie op hetzelfde niveau.
Ons advies is gebaseerd op ervaringen. Wat niet wil zeggen dat we ons niet kunnen vergissen.
Op die manier proberen wij zoveel mogelijk correcte informatie te verzamelen.

Ik zelf kweek op dit moment met:
Geelwangopalinecinnamon/fallow x geelwanglutinofallow
Geelwanglutinofallow x geelwangopalinecinnamon/fallow
Geelwangcinnamon(olijf) x opalinefallow
Wildkleur split geelwangcinnamon x dominantpastel
De geelwanglutinobronzefallows zien er trouwens ook helemaal uit als een geelwanglutino.
Terwijl geelwangcinnamonlutino's weer bruine vleugelpennen hebben.

voor de rest heb ik in totaal een 30 tal koppels allemaal zeldzame en nieuwe mutaties.
Ik hoop dat ik zelf binnenkort foto's kan tonen van mijn eigen geelwangcinnamonbronze fallows.

Misschien kan jij even vertellen waar jij al je informatie haalt ?

Groeten

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

wat ik bedoelde met advies van derden is dat jij je info waarschijnlijk van derden krijgt en niet uit eigen schoot.
en ik weet wel dat je lid bent van die werkgroep maar die werkgroep is t ook niet altijd unaniem eens over een onderwerp dus er zijn sowieso meerdere kanten om te bekijken. (neem bv het verhaal over het vererven van de "getekende")
misschien ook in dit geval.
is t van belang waar ik mijn info vandaan haal?
heeft die toelichting waarde?
wat betreft dit geval , ik heb een gedachte zoals duidelijk geschreven en hoop dat dat uitkomt.
ik vindt t een beetje een geladen vraag dus ga er verder niet op in maar zoals gezegd kweek ik een cinnamonfallow krijg jij dat zsm te horen met een foto met daarbij een vraag aan jou of bevestiging van jullie verhaal afhankelijk van hoe de vogel eruit gaat zien goed?
tot die tijd kan ik alleen maar hopen.

remco wat betreft deze vogel , moeilijk te zeggen he.
lijkt iets met bronzefallow maar zeker ?????

•=Bonnie=•

Citaat van: remco1976 op 20 januari 2007, 10:11:46
ik heb deze vogel gister opgehaald,wat is dit voor een mutatie volgens jullie dan?dit is ook een popje.

Als ik op deze foto af moet gaan zou ik zeggen bronzefallow bont maar de ogen zijn niet zo goed te zien en de kleur van de poten ook niet.