"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Tjerk

White & Snowy laten voor de tweede keer dit jaar alle jongen doodgaan totdat er een over blijft. Ook met het nest waar Amore in lag is dit gebeurd :(

Groeten Tjerk

Anke

Hoi Tjerk,
Wat naar dat het nestje niet goed gaat :(
Hopelijk wordt het laatste jong wel gevoerd.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Tjerk

Hey,

Dat deden ze met Amore dus ook, het andere jong lieten ze ineens doodgaan en Amore bleven ze wel voeren. Het laatste jong zit gewoon mooi vier in de nestkast..... Gewoon raar....

Groeten Tjerk

Tjerk

Ook de laatste is vandaag doodgegaan, ik had hoop dat ze deze wel goed zouden doen net als bij Amore.

De kropjes waren steeds ook wel gevuld, er lopen geen beestjes in de kasten dus daar kan het ook niet aan liggen.

Raar..... :(

Groeten Tjerk

Rianne

Omdat Tjerk zijn kweekseizoen voorbij is, sluit ik op zijn verzoek dit dagboek. :)

Rianne

Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen bij Tjerk, dus is zijn dagboek weer open :)

*Esther*

Hahaha dat is snel

ben benieuwd :D

mariejj

Heej

Ik ga dit dagboek bijhouden hoor!  ;D
jammer dat je zo ver woont anders had ik River&Mystic gekocht!  :D ;D

Xx Marie

Tjerk

Hey,

Er zijn nog meerdere jonge valkjes te koop. Ze zijn allemaal geringd en van mooi formaat. Het gaat om:

2-1 Witmasker Cinnamon Opaline kanssplit Bont
2-0 Witmasker split [X1 Cinnamon] [X2 Opaline]
0-2 Witmasker Opaline
0-1 Cinnamon
0-1 Witmasker Cinnamon kanssplit Bont
0-1 Wildkleur Opaline Bont

Ook Chew Chew, een overjarige Witmasker split Bonte pop. is nog te koop. Ook zij is mooi fors en geringd. Ze mag weg ivm een nieuwe pop.

En jawel, ook River & Mystic mogen nog steeds weg:
Witmasker split Lutino Bont kanssplit Cinnamon Opaline x Witmasker Cinnamon Opaline Bont

Verder zitten er ook nieuwe valkjes aan te komen....

Lutino Bont Opaline split Witmasker Bronze Fallow
en met een beetje geluk een Wildkleur Geelwang Bont split Lutino ;D....

Groeten Tjerk

Jacoba

Hoi

't Valkenhuus valt een beetje van de ene zorg in de andere. Met de meeste valkparkieten gaat het uitstekend maar Oma is verwond door Dizzle en zit nu in de broedkooi om geheel te herstellen en ik hoop dat ze dan nog weer in de voliere kan. En het laatste jong van Chew Chew en Roos hadden ze voor het gemak maar in de steek gelaten en dit meisje heb ik verder met de hand gevoerd een leuke ervaring. Ik heb haar bij Joep en Amore in de kooi gedaan en Joep heeft voor haar gezorgd als grote broer. Hij maakte haar schoon en liet haar zien hoe ze zaadjes moest eten. En natuurlijk niet te vergeten het kroelen. Zaterdag 13 okt. zouden de vogels binnen verhuizen naar een grote kamervoliere alles klaargemaakt en dan de vogels erin. Helaas heeft Cheetha (het handgevoerde valkje) er nog geen twee minuten ingezeten. Ze glilpte eruit bij het erin doen van de catharina's en vloog een rondje en vloog toe pardoes tegen de ruit en was helaas op slag dood.
En Joep mist haar verschrikkelijk is een verdrietig hoopje valk.
Hij is gaan plukken, heeft ook wel wat te verwerken. Een ongelukje bij de vorige eigenaar en nu het missen van Cheetha en Amore die niets van hem wil weten. Ik ben op zoek naar een jong valkje in de hoop dat ik hem weer wat blijer kan maken. Foto's van kamervoliere volgen binnenkort.
Groetjes Tjerk en Jacoba.


Mara

Hoi Jacoba en Tjerk

Ik lees hier meestal wel maar reageer eigenlijk zelden maar ik las net je verhaal over Cheetha en vond het wel heel erg zielig voor Joep. Ik hoop dat jullie snel een leuk popje of in elk geval een leuk vriendje voor Joep vinden.

Mara

Tjerk

Hey Mara,

Joep zit inmiddels weer in de oude kooi (sinds vanochtend), en daar lijkt het naar wat we vandaag gezien hebben iets beter te gaan. Hij heeft vandaag maar aan een heel klein plekje gezeten, maar vandaag hebben we hem verder niet ingesmeerd met zalf. Dus het kan ook zijn dat het simpelweg jeukt of iets dergelijks.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

River & Mystic zijn inmiddels verkocht aan Gert (hier van het forum). Hij zal ze medion februari/maart ophalen.

White & Snowy zijn inmiddels ook flink gaan ruien, zij waren de laatste twee die tot laat in het broedseizoen gebruik maakten van een broedblok. White valt kwa aanzicht momenteel wel weer meer. Maar Snowy heeft geen recht stukje verenkleed. Wel zijn ze allemaal actief en eten ze erg goed.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

2 november 2007, 09:46:26 #343 Last Edit: 2 november 2007, 09:49:46 by Bonnie
Citaat van: Jacoba op 25 oktober 2007, 23:02:59
Hoi

't Valkenhuus valt een beetje van de ene zorg in de andere. Met de meeste valkparkieten gaat het uitstekend maar Oma is verwond door Dizzle en zit nu in de broedkooi om geheel te herstellen en ik hoop dat ze dan nog weer in de voliere kan. En het laatste jong van Chew Chew en Roos hadden ze voor het gemak maar in de steek gelaten en dit meisje heb ik verder met de hand gevoerd een leuke ervaring. Ik heb haar bij Joep en Amore in de kooi gedaan en Joep heeft voor haar gezorgd als grote broer. Hij maakte haar schoon en liet haar zien hoe ze zaadjes moest eten. En natuurlijk niet te vergeten het kroelen. Zaterdag 13 okt. zouden de vogels binnen verhuizen naar een grote kamervoliere alles klaargemaakt en dan de vogels erin. Helaas heeft Cheetha (het handgevoerde valkje) er nog geen twee minuten ingezeten. Ze glilpte eruit bij het erin doen van de catharina's en vloog een rondje en vloog toe pardoes tegen de ruit en was helaas op slag dood.
En Joep mist haar verschrikkelijk is een verdrietig hoopje valk.
Hij is gaan plukken, heeft ook wel wat te verwerken. Een ongelukje bij de vorige eigenaar en nu het missen van Cheetha en Amore die niets van hem wil weten. Ik ben op zoek naar een jong valkje in de hoop dat ik hem weer wat blijer kan maken. Foto's van kamervoliere volgen binnenkort.
Groetjes Tjerk en Jacoba.




Hey Jacoba,

Wat een super triest verhaal zeg :( .

Zo erg dat het altijd die schattige tamme vlakjes zijn die tegen de ruiten knallen. Ik heb het nu twee maal meegemaakt, echt triest :(

Binnenkort (over twee weken) ga ik naar Kirsten van Valkcity, ik weet dat zij in elk geval twee luino popjes heeft. As ik iets voor je mee kan nemen?

Hoe is het met Cocktail & Dreams en Suprise?

Tjerk

Hey Bonnie,

We zijn echt op zoek naar een tamme vogel. Kirsten heeft nog jonge vogels maar geen tamme. Behalve nog een nestje van Sebastiaan en zijn pop. Waarschijnlijk gaan we voor een Geelwang-Cinnamon-Opaline Bronze Fallow valkje.

Als het goed is zou ze me daarover terug mailen vandaag of morgen.

Groeten Tjerk