"´t Valkenhuus" | Verandering Masker Bleekmasker Foto's |

Gestart door Tjerk, 10 januari 2007, 21:11:13

« vorige - volgende »

Tjerk

Hey Rianne,

Hij/zij blijft sowieso, mocht het een man zijn ga ik in eerste instantie voor een Geelwang Lutino pop. Mocht ik die niet kunnen vinden een Lutino pop.

Waarschijnlijk gaat hij eerst in huis en dan mocht ik geen tamme pop vinden na een jaar misschien naar buiten. En da´s ook wel handig, als ik nu Dizzle en Roos zie, beide tam en erg makkelijk in de volière.

Morgen zal ik even foto´s van hem/haar maken naast een Wildkleur jong, met rode wangen ;)....

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Vandaag zijn er weer nieuwe foto´s gemaakt. Wellis waar niet de meest mooie. Doordat de batterijen bijna leeg waren was er een beetje gehaast. Die van de jonge Witmaskers zet ik er morgen even bij, want de batterijen zijn leeg :P...




De Wildkleur Opaline Geelwang, als dit een man is, is hij split [X2 Lutino] (Gereserveerd)


Wildkleur man (Gereserveerd)


Wildkleur Opaline pop, heeft hele mooie grote parels ;D


En de jongste van de drie, de Cinnamon pop....

Groeten Tjerk



*Esther*

CitaatDe Wildkleur Opaline Geelwang, als dit een man is, is hij split [X2 Lutino] (Gereserveerd)


Voor jezelf toch? ;)

•=Bonnie=•

Wat een leuke Tjerk! Ik hoop voor je dat het een man is, maar zelfs als het niet zo is heb je daar een leuk valkje zo zonder cinnamon  :)

Tjerk

Hey,

Hij/zij blijft zowieso hier inderdaad, en komt in eerste instantie bij Joep in huis. Voor hun beide gaan we dan op zoek (in geval dat hij/zij een man is) naar twee Lutino Bont Opaline popjes.

Joep is split Bont en Lutino en als hij een man is, split Lutino. In eerste instantie ga ik op zoek naar een Lutino Opaline Geelwang, mocht ik die niet kunnen vinden een Bont Opaline Lutino.

Helaas hadden we twee Bont Opaline Lutino poppen uit Valco & Yellow, maar die zijn beide al weg. Anders had ik die twee aangehouden. Die hadden beide ook geen kale plek en zijn mooi fors.

Het jong van Kiäro & Kiära is trouwens best wel apart Opaline:








Bonnie,

Suprise is wel erg verkikkerd op Roos:






Jongen Chew Chew & Roos





Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Werd het jong van K&K niet geplukt? In dat geval zou het inderdaad wel eens een man kunnen zijn gezien het feit dat er op de rug amper opaline is :)

Wat een schattige foto's van Suprise  :) Het is zo'n grappig vogeltje met zijn maffe gezang :)


Tjerk

Hey Bonnie,

Wil dat daar op duiden dan? Weinig parels moet hoogstwaarschijnlijk een man zijn? Want dat verhaal ken ik niet. Maar ik sta d´r natuurlijk voor open dat hij wel een man is ;).

Groeten Tjerk

♪ Marlies

Hoi Tjerk, ;D

Leuke foto's. ;D

Mijn ervaring met parels is ook net als Bonnie zegt.
Poppen hebben vaak mooiere gelijkmatige parels en bij mannen zijn ze wat vaag en niet zo mooi.

Groetjes Marlies ;)

Tjerk

Citaat van: Tjerk op 30 augustus 2007, 10:50:46
Hey,

Hij/zij blijft zowieso hier inderdaad, en komt in eerste instantie bij Joep in huis. Voor hun beide gaan we dan op zoek (in geval dat hij/zij een man is) naar twee Lutino Bont Opaline popjes.

Joep is split Bont en Lutino en als hij een man is, split Lutino. In eerste instantie ga ik op zoek naar een Lutino Opaline Geelwang, mocht ik die niet kunnen vinden een Bont Opaline Lutino.

Helaas hadden we twee Bont Opaline Lutino poppen uit Valco & Yellow, maar die zijn beide al weg. Anders had ik die twee aangehouden. Die hadden beide ook geen kale plek en zijn mooi fors.

Het jong van Kiäro & Kiära is trouwens best wel apart Opaline:








Bonnie,

Suprise is wel erg verkikkerd op Roos:






Jongen Chew Chew & Roos





Groeten Tjerk


Hey,

net als de Wildkleur Opaline pop hier?

Groeten Tjerk

Rob S

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, dat mannen minder mooiere verdeling van parels hebben. Ik heb vorig jaar een nestje gehad met daarin 3 geparelde mannen, en 2 geparelde lutino poppen. Alle 5 valken hadden precies dezelfde parels, er zat geen verschil in.

Groetjes

Tjerk

Hey Rob,

Dat wordt ook niet beweert. Er werdt gezegd dat valkparkieten met een pareltekening als deze onderstande in de meeste gevallen een man is.




Dat neemt niet weg dat valkparkieten met zo´n pareltekening als deze onderstaande, geen mannen kunnen zijn. Simpelweg omdat de pareltekening wel heel strak is.



Groeten Tjerk

Dierenfreackske




•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 30 augustus 2007, 14:18:11
Hey Bonnie,

Wil dat daar op duiden dan? Weinig parels moet hoogstwaarschijnlijk een man zijn? Want dat verhaal ken ik niet. Maar ik sta d´r natuurlijk voor open dat hij wel een man is ;).

Groeten Tjerk


Nou, mannen verliezen hun parels na de rui... Als hij op de rug geplukt is, zijn daar nieuwe veren komen groeien zonder parels ;) Vandaar eigenlijk dat ik me afvroeg of deze ook geplukt werd als jong.

Normaal gezien kunnen mannen uiteraard net zo gepareld zijn als poppen voor de eerste rui.

Tjerk

Hey Bonnie,

Amore is nu 41 dagen oud, dus geplukt lijkt me niet ;). Dan zouden de veren ook weer een beetje snel terug zijn. Maar we wachten het netjes af, Amore blijf hoe dan ook.

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

Amore en Lolo zijn uitgevlogen, op de rest is het nog even wachten. White & Snowy hebben voor de derde keer eieren, zoals het vanochtend leek zijn ze bevrucht :D.....

Joep heeft last van z´n rechterpoot, hij probeert hem in elk geval zo min mogelijk te gebruiken. Anderhalve week terug had hij last van z´n linkerpoot en nu dat voor bij is wisseld hij ineens af ???....

Groeten Tjerk