6 mei 2025, 05:32:31

Fruit,groente etc... eten.

Gestart door Els, 10 januari 2007, 21:09:53

« vorige - volgende »

Els

Hallo allemaal,

Ik heb mijn valkjes Harley en Suzy (van suzuki) sinds maandag maar ze willen geen fruit eten. Komt die omdat ze nog aan het wennen zijn aan hun nieuwe leefomgeving? Of zijn ze dit misschien niet gewend? Ze komen uit een dierenwinkel denk dat ze daar alleen zaden hebben gehad.

Is het noodzakelijk voor mijn valkjes dat ze deze vitaminen binnen krijgen? moet ik anders iets anders bijvoeren?

En mag brood en aardappel ofzo ook?

Groet, Els ???

Inge88

10 januari 2007, 22:40:12 #1 Last Edit: 11 januari 2007, 10:57:52 by Inge88
Ik denk dat ze het gewoon niet gewend zijn. Ik zou ze 't gewoon blijven aanbieden; misschien nemen ze het op den duur wel aan.

brood kun je gewoon geven; het beste is wel donker brood!
Van een aardappel weet ik 't niet, de plant van een aardappel is in elk geval giftig voor ze!

Je zou ook sla, brocolli, komkommer, appel, mandarijn, kiwi etc. kunnen aanbieden. Ook het eiwit van een gekookt ei kan je geven. Kijk hier maar eens:

klik klik

Riny

Hoy Els
Ook ik denk dat je valkjes nog eerst moeten wennen aan al het nieuws, een nieuw huis , andere mensen.
Daarbij komt ook nog dat valkjes erg kieskeurig zijn .
Het duurt meestal even voor ze aan wat nieuws beginnen.
Ik ben het met Inge eens dat je het gewoon moet blijven aanbieden.
Als ze voor de rest een gevarieerde voeding krijgen , hebben ze geen extra vitaminen nodig.
Als je op onderstaande link klikt vind je veel informatie over de voeding van valkjes.

http://www.valkparkiet.com/nl/files/voeding.htm

Groetjes Riny :D

chica

hai riny
aardappel mag best ik geef het ook regelmatig niet dzt mijn valkjes er veel van eten want ze moeten nog een beetje wennen aan rijst,aardappel en appel maar het is wel heel gezond.
groetjes ilse