3 mei 2025, 02:18:52

koppel geelwangen

Gestart door Saar, 9 januari 2007, 15:58:09

« vorige - volgende »

Quendi

Nou het is wel te doen hoor  :P.

Ik zet mijn grijze geelwang man tegenover een wildkleur pop. Als hij toch split voor cinnamon is, dan zijn de helft van de popjes dat, maar de andere helft is gewoon grijs. En de helft van de mannen is kanssplit cinnamon dan. Maar toch kan je het eruit kweken, moet je wel weten welke zonen split voor cinnamon is en welke niet, maar dat weet je zodra je er mee kweekt  ;).

En mijn geelwang popje zet ik tegenover een zwartkop. De mannen zijn dan enkel split voor geelwang en niet split voor cinnamon of gepareld.

Gr Sietske

Rianne

Goed plan! :D Het duurt even maar dan heb je wel wat ;)

•=Bonnie=•

Er zijn genoeg wildkleur geelwang mannen (waarschijnlijk wel split opaline-cinnamon of een van beide, staan er ook op marktplaats). Die zet je tegen een niet opaline-cinnamon pop. De geelwang poppen die eruit komen en niet opaline cinnamon zijn, dragen het ook niet en voila. Daar heb je al je wildkleur geelwang.

Quendi

Precies  ;).

Maar bijna niemand doet dat. Die kweken dan met hun grijze geelwang tegenover een cinnamon gepareld geelwang popje, en ja.. dat moet je dus niet doen.

Ludo

CitaatEr zijn genoeg wildkleur geelwang mannen

dat vind ik wel een vreemde opmerking.
Geelwang mannen zijn vrij moeilijk te vinden, de verhouding is 1 man op 10 poppen wegens de manier van kweken met splitten en omdat het geslachtsgebonden is.

Het is wel een feit dat je sneller een wildkleur geelwang man zal vinden bijna altijd split voor cinnamon en soms ook voor gepareld, dan een wildkleur geelwang pop wegens dezelfde redenen.

Ik heb een hele reeks geelwangen geexporteerd naar Frankrijk en kreeg het dubbele voor de wildkleurgeelwangen.

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

Citaat van: Ludo op 14 januari 2007, 17:30:39
CitaatEr zijn genoeg wildkleur geelwang mannen

dat vind ik wel een vreemde opmerking.
Geelwang mannen zijn vrij moeilijk te vinden, de verhouding is 1 man op 10 poppen wegens de manier van kweken met splitten en omdat het geslachtsgebonden is.

Het is wel een feit dat je sneller een wildkleur geelwang man zal vinden bijna altijd split voor cinnamon en soms ook voor gepareld, dan een wildkleur geelwang pop wegens dezelfde redenen.

Ik heb een hele reeks geelwangen geexporteerd naar Frankrijk en kreeg het dubbele voor de wildkleurgeelwangen.

Ludo

Ik zie niet wat er vreemd is aan mijn opmerking, de afgelopen 3 maanden heb ik minstens 7 wildkleur geelwangen om MP zien staan en eentje staat er al zeker 4 maanden op. Maar harstikke leuk dat jij het dubbele voor je wildkleuren hebt gevangen natuurlijk ;D

Saar

weer even de link vernieuwen.
Ze hebben de advertentie er opnieuw opgezet
Klik hier

Groetjes Saar :-*

Saar

de advertentie is verwijderd.

Saar

ik heb weer even gezocht, en ik heb ze toch gevonden. Dit is de link: KLIK HIER

•=Bonnie=•

LOL, joh Saar koop ze dan gewoon  ;D

Saar

Citaat van: Bonnie op 18 januari 2007, 14:29:14
LOL, joh Saar koop ze dan gewoon  ;D

Ik zou wel willen :P Maar ik heb al 2 andere mooie popjes op t oog... En daar moeten dan ook weer 2 mannetjes bij :P en dan is de voliere vol ;D Ik denk niet dat m'n schoonmoeder zit te wachten op een verlenging vd voliere :P ;D

remco1976

hoi,

als ik advies mag geven zou ik deze koppel niet kopen.reden maakt niet uit maar neem aan dat ik het niet zomaar zeg.

gr.remco

Saar

Citaat van: remco1976 op 18 januari 2007, 18:47:27
hoi,

als ik advies mag geven zou ik deze koppel niet kopen.reden maakt niet uit maar neem aan dat ik het niet zomaar zeg.

gr.remco

Zijn ze ziek dan?
Ik geloof heus wel dat er wat is, maar kan je misschien iets  duidelijker zijn? Je hoeft niet alle details op tafel te gooien ;)

•=Bonnie=•

Citaat van: remco1976 op  9 januari 2007, 21:48:23
hoi allemaal,

het is een leuk koppel geelwangen,alleen een beetje duur.ik heb contact met deze mensen gehad,en willen 200€ hebben.en dat vindt ik duur voor een wildkleur geelwang en een geparelde.zulke koppels heb ik voor 125€ gekocht.

gr.remco

Citaat van: remco1976 op 18 januari 2007, 18:47:27
hoi,

gr.remco

Schiet mij maar lek maar ik snap dit niet helemaal  ::)
Eerst is het een leuk koppel en nu moet je ze niet kopen ???

Vaag...

Rianne

Zal ik dit topic maar op slot zetten? De advertentie wordt telkens verwijderd en ik denk niet dat iemand van het forum interesse heeft, anders waren ze al verkocht ;)

Zelf ben ik niet zo'n voorstander van het plaatsen van links naar advertenties, de advertenties worden verwijderd, niemand weet waar het topic over gaat en straks is het kweekseizoen weer begonnen en barst het weer van de jonge geelwangen ;)