2 mei 2025, 09:35:03

valkje vraag

Gestart door Ilse_Jaimy, 6 januari 2007, 16:16:27

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

zoals somigen al weten heb ik een valkje van een paar maanden :)

ik heb dus nu maar 1 valkparkiet en van de zomer als wij weten of jaimy een man/vrouw is neem ik er nog 1 bij
Jaimy is erg tam...en gaat overal mee naar toe :)

als ik er straks 1 bij heb word Jaimy dan minder tam?of blijft hij gewoon zo als die nu is?

Mara

Hoi Ilse

Waarschijnlijk zal hij iets minder tam worden dan nu....Maar ik denk dat er anderen zijn die daar een beter antwoord op kunnen geven.

Mara

Ivy

Hoi!
Ik heb 6 valkjes. Ik was met 1 begonnen, toen zij tam was kreeg zij een vriendje. Zij is daardoor zeker niet minder tam geworden. Nu kwam er steeds eentje bij en ze zijn bijna allemaal tam. De laatste heb ik nog maar twee weken, dus het zal nog even duren, maar zolang je dus genoeg aandacht aan ze beide geeft, zal jouw valkje niet minder tam worden.

Wel is het mogelijk dat als je een pop en een man zal hebben en ze broeds worden, dat ze dan wat aggressiever worden. Zo verdedigen ze hun nest.
Mijn pop is nog steeds even lief, mannetje is wel een beetje een pitbull  :D maar dat hoort erbij als ze een nest grootbrengen. Nadat ze stoppen met broeden gaat het ook weer over.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ilse_Jaimy

owkai :) dankje wel voor jullie info
en kan er mischien ook een grasparkiet bij?of kunnen deze vogels niet samen met de valkparkiet?

Mara

Hoi Ilse

De meeste mensen zullen zeggen dat het beste is voor je valkje om er een valkje bij te zetten. Maar ik heb binnen ook een valkje en een grasje zitten en ze zitten dan niet bij elkaar in de kooi (op het moment wel want Pipo is in de kooi van Lotje gekropen) en dat gaat erg goed. Maar het is zeker niet onmogelijk, maar ik zou toch voor twee valkjes gaan.

Liefs

mara

Karin

Je kunt het beste een tweede valkje erbij nemen voordat de eerste een maand of 6 is. Dan accepteren ze het sneller. Ze blijven net zo tam, mits je voldoende aandacht er aan blijft besteden en er niet mee gaat kweken. Helaas worden door het kweken over het algemeen wel minder tam. Het geslacht van het tweede valkje maakt niet uit, 2 mannen, 2 poppen, een man en een pop, het zullen allemaal de dikste maatjes worden. Zelf heb ik 4 supertamme popjes die samen in een kamervolière wonen en ze zijn niet van me af te slaan  ;D ;D ;D Maar 2 vind ik het mooiste getal om ze echt goed tam te houden.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves