##pico & chica##(nieuwe speelplaats aan het bouwen)+ heel boos op dierenwinkel.

Gestart door chica, 7 januari 2007, 20:49:31

« vorige - volgende »

*Patricia*

hoi,

ik had mijn valkjes met de sproeier gedouched en daarna toch maar even de fohn erop gezet omdat ze zich niet zo goed lieten afdrogen.

Ze vonden het geweldig. De een duwde de ander bijna weg om voor de fohn te komen. Volgende keer doe ik het absoluut weer.

Patricia

chica

hallo mammalief
ik zou mijn valkjes ook onder de fohn willen zetten maar hoe ver moet ik mijn fohn van mijn valkje dan zetten(50 cm of dichterbij).
groetjes ilse

jolandaW

hallo,
Ik moet eerlijk zeggen dat fohnen mij niet echt een goed idee lijkt als ze nat zijn omdat het hetzelfde is als dat je ze in de wind zet .

Lijkt mij geen goed idee maar misshien denken anderen daar anders over
Ikzelf zou dat dus niet doen.
Gewoon laten drogen in de kamer op kamer temperatuur lijkt mij het beste.

groetjes Jolanda

Anja

Hoi,

Ik fohn mijn valkjes maar heel af en toe. Net als wij onze haren altijd zouden fohnen dat is voor ons haar niet goed. Af en toe kan geen kwaad om te fohnen maar je moet het niet altijd doen.
Ik hou mijn fohn zo dat ze er nog wel van weg kunnen lopen mits het te warm wordt. Ik blijf ook continu met mijn hand voelen hoe warm de lucht is die bij de valkjes terecht komt. Ik denk in cm uitgedrukt 30 cm ongeveer.


Groetjes Anja

chica

ok dankjewel  ;D
zoals jolanda zegt:"Ik moet eerlijk zeggen dat fohnen mij niet echt een goed idee lijkt als ze nat zijn omdat het hetzelfde is als dat je ze in de wind zet ." dat dacht ik altijd.
Ik kan het wel eens proberen met de fohn maar als ze het niet leuk vinden,droog ik ze gewoon met handdoek af. ;D
dat met de handdoek afgedroogd worden vinden ze heel leuk want ik heb een handdoek met stippjes en dan willen ze al de stipjes eraf trekken.hihi
dankewel voor je reactie
groetjes ilse

Anja

Hoi Ilse,

Graag gedaan hoor.
en succes met uitproberen. We horen het wel.

Groetjes Anja

chica

ik ga het morgen of overmorgen nog eens proberen ;D dus dan zeg ik wel hoe het gegaan is.
maar hoe laat ik mijn valkjes wennen aan de badkamer want als ik ze op mijn hend meeneem in de badkamer beginnen ze als een gek rond te vliegen en raken ze helemaal in paniek. ???
dus eigelijk durf ik mijn valkjes niet meer mee te nemen in de badkamer.
Hoe hebben jullie je valkjes laten wennen aan de badkamer en douche?
groetjes ilse ;D

chica

hallo allemaal  ;D
Ik heb mijn valkjes nog niet laten douchen sins de vorige keer.
Ik durf het niet zo goed ze zijn zo in paniek als ik ze meeneem naar de badkamer.Ik zal ze eerst er even aan laten wennnen.
Maar ik had eens een vraagje:Ik heb vorige week voer gekocht "normaal valkparkieten voer".Hierbij heb ik nog een zakje tropisch voer erbij vermengt (zit onderandere sla,vruchten,fruit,....alles wel opgedroogt in).Normaal gezien had ik voer van mijn kweker maar daar ben ik mee gestopt omdat het zo omslachtig is om te krijgen.Ik moet  zoiezo heel veel voor dat voer betalen en dan komt er ook nog eens verzendkosten bovenop.Het was voer met alle soorten zaden en vruchten die je maar kan bedenken zaten erin.maar omdat het zo omslachtig is kocht ik goedkoper en normaal voer bij de dierenwinkel.Maar wat merk ik nu ik zie mijn valkjes wel eten maar ik zie geen lege schilvertjes er in liggen. Zou het kunnen dat ze in hongerstaking zijn omdat het ander voer is.  ;D Of zie je bij het  nieuwe voer gewoon minder schilvertjes .In het nieuwe voer zitten ook veel meer kleine ronde bolletjes die zuper hard glimmen.
(p.s. hoe snel vallen valkparkeiten af?)
groetjes ilse ;D :)

Anja

Hoi Ilse,

Over het wennen aan de badkamer. Ik weet niet niet hoe dat gaat. Mijn valkjes kunnen namelijk niet vliegen.

Over je voer. Misschien moeten je valkjes wel wennen aan het nieuwe voer. Heb je helemaal geen oud voer meer want dan had je dat kunnen mengen en dan steeds meer nieuw voer en steeds minder oud voer.

Groetjes Anja

chica

nee,het oude voer heb ik spijtig genoeg niet meer over.
maar ik heb vandaag chica en pico gewogen en pico weegt nog steeds 92 gram hetzelfde dus maar chica woog eerst 100 gram en nu weegt ze 98 gram ik zie haar ook minder eten.
Moet zij misschien meer wennen aan het voer?
Is dit erg als een valkparkiet 2 of 3 gram afvalt in 2 dagen tijd?
groetes ilse ;D

Riny

Hoy Ilse
Bij een valkje met dit gewicht hoef jij je geen zorgen te maken als ze ook 2/3 gram afvallen.
Wel zou ik het in de gaten houden .
Groetjes Riny :D

chica

ok dankjewel ik maakte me ook niet erg zorgen maar ik denk dat het kwam doordat ze ander voer hebben nu.ik heb haar nu trosgierst gegeven en ze is er lekker van aan het smullen.De snoepstaaf die ik haar gegeven heb is ook al op.
maar ik zal het zeker in de gaten houden.
groetjes ilse ;D

chica

hallo ilse-jaimy had gevraagt of iemand kunstjes wist voor aan hun valkjes te leren. ik heb 2 valkjes die hun pootje geven als je pootje geeft ik heb hietr proberen het op te schrijven.misschien vind iemand dit leuk om aan je valkje te leren."ik heb een valkparkiet en die doet zijn eene pootje omhoog als je je vinger laat zien.dus even goed uitgelegt:als je je vinger boven je nues houdt ong. dan doet chica zijn pootje omhoog.ik weet niet meer zo goed hoe ik het heb geleerd maar ik zal het proberen uit te leggen.
- je pakt een lekker snoepje of trosgierst in ieder geval iets wat je valkje lekker vind.
-je houdt je valkje op je vinger (trosgierst in de andere hand)
-je valkparkiet moet heel geconcentreert zijn.
-je houdt je vinger boven je nues en zegt pootje.met je andere hand trek je het pootje van je valkje een beetje omhoog zodat hij door heeft dat hij zijn pootje omhoog moet doen.
- als hij goed heeft opgelet en braaf zijn pƓotje omhoog heeft gedaan dan geef je hem een stukje trosgierst en geeft hem een dikke kus
dit moet je zeker meerdere malen per dag herhalen totdat hij het kan.
bij mij is het bij allebei gelukt ik hoop dat het ook bij jouw lukt.
groetes ilse
(p.s. als je iets niet begrijpt zeg je het maar)"
groetjes ilse ;D

chica

hallo
chica is vandaag weer 2 gram afgevallen.
Is dit normaal?ligt dit aan het nieuwe voer?
wat moet ik doen?
groetjes ilse ;)

Romy

Hoi Ilse

Het is niet goed dat je valkje blijft afvallen. Ik heb nog enkele vraagjes :
Welk voer was het wat je bij de kweker haalde?
Weet je wat er allemaal in zat?
Vallen ze beide af? Of is het maar 1tje?
Welk soort voer (eventueel merk) geef je nu?

Als het zo moeilijk is om er aan te geraken, kan je misschien zelf proberen om het (gedeeltelijk) na te maken.
Zo denk ik erover om de gewone zaadjes te mengen met wat eivoer (droog of nat gemaakt - als het nat is kan je het maar enkele uren laten staan), kiemzaadjes, wat fruit of groenten, trosgierstzaadjes,...

Kan je bij je valkje voelen of het borstbeentje erg uitsteekt? Ik zou me niet al te veel zorgen maken over het gewicht (uiteindelijk valt hij nog binnen de gemiddelden), maar zo mag het niet veel langer blijven duren!

Groetjes
Romy