##pico & chica##(nieuwe speelplaats aan het bouwen)+ heel boos op dierenwinkel.

Gestart door chica, 7 januari 2007, 20:49:31

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Ilse,

ook ik sluit me bij Romy aan.
Zorg iig voor voldoende voer en water en genoeg afleiding.

Groetjes Anja

chica

16 januari 2007, 17:45:08 #31 Last Edit: 28 januari 2007, 16:28:16 by chica
ja .dat hebben ze zeker. 7 verschillende soorten voer en elke dag nieuw drinken. heb ook een grote (papagaaien)kooi.dus er hangt heel veel leuk speelgoed in. ze vervelen zich ook niet hoor .maar ik dacht dat het mss wel leuk leek voor hun .omdat ik dat ook al eens ergens anders had gezien dat hij zijn papagaai 24 op 24 uur uit de kooi had.
naja dankjewel.
gr ilse ;D

chica

19 januari 2007, 19:19:25 #32 Last Edit: 28 januari 2007, 16:29:01 by chica
ja. ik heb eindelijk iemand gevonden voor op mijn valkjes te passen .hihi niet lachen. het is mijn poetsvrouw. het is een hele aardige vrouw. en zal er zeker goed voor zorgen.eerst kon ze niet omdat ze een oud huis had dat veel vocht had. maar nu is ze verhuist en heeft genoeg ruimte. dus ik ben klaar om te vertrekken .
groetjes ilse ;D

chica

21 januari 2007, 15:35:05 #33 Last Edit: 28 januari 2007, 16:30:22 by chica
hallo
ik heb chica haar eerste douchebuert gegeven .
de douche is in de badkamer en ze waren daar nog nooit geweest. ik ging met ze naar de badkamer en waren on paniek en vlogen overal tegenaan. en bleven maar vliegen .totdat ze neerplofden.Ik heb chica nog even laten wennen aan de omgeving en toen meegenomen naar de douche. ik deed de douche aan en ze vond het "denk ik wel" lekker.voor de eerst keer dan. ze was helemaal nat en suf.ik heb haar even in handdoek gewikkeld en nu zit ze hier in de kooi een beetje te zuffen. ze is zich niet aan het wassen maar gewoon zo verdwaasd kijken. is dit normaal voor de eerste keer?
groetjes ilse
;D

Romy

Hoi Ilse

Flupke wast zich ook niet meteen als ze uit de douche komt. Zorg er wel voor dat je valkje geen koud krijgt.

Groetjes
Romy

chica

21 januari 2007, 15:49:24 #35 Last Edit: 28 januari 2007, 16:31:00 by chica
ik heb haar op mijn kamer staan. met de ramen dicht. en de lichten aan. ik had haar al een beetje afgedroogd met de handdoek. en nu is ze lekker aan het slapen.
is dit goed?
groetjes ilse ;D

Romy

Ja hoor, maak je maar geen zorgen. Er zijn nog meer valkjes die slapen nadat ze gedoucht hebben.

Groetjes
Romy

chica

21 januari 2007, 15:57:32 #37 Last Edit: 28 januari 2007, 16:32:03 by chica
ok dankjewel .
haar veren zijn al bijna weer droog. ik denk dat ik alleen de waslaag heb nat gemaakt. maar voor de eerste keer vond ik het wel goed zo. anders raakte ze nog meer in paniek.
ik ga het overmorgen nog eens proberen. omdat ze toch moet gewassen worden. en van een bad houdt ze niet en van een sproeibuert ook niet .dus dan maar de douche
groetjes ilse
succes voor morgen romy
;D

tamara

hallo,

ik ben proberen je dagboekje te volgen maar het is niet zo duidelijk lezen zoals jij typt.
Zou je voortaan punten, kommas en alineas willen gebruiken?
Dat leest veel fijner!
Verder wil ik even zeggen dat je leuke valkjes hebt.

groetjes tamara en tequila en amigo

chica

ok,ik zal in vervolg leestekens gebruiken.
sorry voor de warrigheid.
groetjes ilse ;D

tamara

maakt niet uit hoor.
maar ik denk dat meerdere lezers het met me eens zijn dat het niet zo heel fijn leest en daardoor is het ook moeilijker te volgen.

groetjes tamara en tequila en amigo

chica

ok,dankjewel voor het zeggen.
groetjes ilse ;D

Anja

Hoi Ilse,

Mijn valkjes gaan meestal ook meteen slapen (nadat ze eerst grondig de veren hebben gepoetst) na het douchen.
Ik wikkel ze ook eerst in een handdoek maar als ze te nat zijn dan wil ik ze ook nog wel eens fohnen.

Groetjes Anja

chica

hallo elfelfje:
als jij je valkjes wilt fohnen,hoe ver houdt je je fohn dan (hoeveel is de afstand van de fohn en het valkje)want mijn fohn is best warm dus ik ben bang dat het te heet is voor mijn valkjes.
groetjes ilse

Inger m

Hoi,
Ze hoeven niet drijfnat te worden van het douchen. Als je ze op een niet te koude, tochtvrije kamer zet, dan drogen ze prima zelf en gaan ze fanatiek de veren poetsen. Een vogel fohnen gaat toch wat ver, het zijn tenslotte geen mensen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.