7 mei 2025, 04:15:55

kaal plukken

Gestart door lady, 7 januari 2007, 19:34:29

« vorige - volgende »

lady

ik heb hier een voliere met 4 valken ,het zijn twee koppels.nu wordt er een vrouwtje zo kaal geplukt door haar eigen partner dat het bloed in druppels buiten de voliere ligt. ik heb ze al eens besproeit met water en detol( WAS MIJ AL EENS AANGERADEN ), maar het helpt niets het is gewoon zielig ze heb op haar rug en nek haast geen veertje meer. moet ik haar nu apart zetten en het mannetje bij het andere koppel houden wie weet wat ik hieraan kan doen?
verder wens ik alle mensen en dieren een gezond 2007
groetjes lady ??? ??? ???

Rianne

Hoi Lady,

ik denk dat dit partnergedrag is. HIER kun je daar meer over lezen. :)

lady

ja het andere koppel heb een ei op de grond gelegt en kijken er niet naar om. omdat ik ook geen broedhok heb hangen.maar ik heb deze kaalgeplukte vrouw en partner al eens uit de voliere gehaald en toen ging het stukken beter toen hebben ze eieren gelegen, er is er geen uitgekomen maar goed.moet ik ze dan toch maar laten zitten of moeten ze eruit en dan apart houden in een andere kooi .het mannetje van die andere valk zag ik gisteren avond ook al die kale valk plukken. ze heb gewoon een kale achterkop,nek,en rug alleen bij de vleugels en onderbuik en net boven haar staart zitten nog veren .het is net een kipfile hahaha en zeker als ze haar vleugels wijd zet