Bruno de bruine brave bulldog! Nieuwe foto's!

Gestart door Mandy, 4 januari 2007, 22:14:00

« vorige - volgende »

Wat vinden jullie een leuke naam voor ons nieuwe bulletje

Koos
1 (3.1%)
Joop
8 (25%)
Harry
11 (34.4%)
Brutus
14 (43.8%)
Bertus
5 (15.6%)
Bruno
28 (87.5%)
Willem
2 (6.3%)

Totaal aantal stemmen: 32

Mandy

4 januari 2007, 22:14:00 Last Edit: 22 november 2007, 01:19:39 by Mandy
Hallo allemaal,

Het overlijden van Paco heeft ons veel pijn en verdriet gedaan (zat net weer te huilen, wat doet dat gemis toch zeer... :'( ), maar dat weegt natuurlijk niet op tegen die mooie tijd en jaren die we gehad hebben.  :)
Daarom hebben we ons bij dezelfde fokker ingeschreven voor een nieuw bulletje, een reu.  ;D
We kregen wel wat verbaasde reacties dat we weer naar hun gaan omdat Paco met een aangeboren hartafwijking is geboren.
Maar dat is iets anders als een erfelijke afwijking natuurlijk, aangeboren is een foutje van de natuur en dat kan bij de beste gebeuren.
Met de andere 5 uit dat nest van 6 gaat het prima, een vriendin van mij heeft een broer van Paco en die doet het ook goed.
Verder hebben ze zich netjes aan het koopcontract gehouden en hun deel meebetaald aan Paco's behandelingen. En ze zijn altijd begaan en meelevend geweest, ze zat na Paco's dood net zo hard mee te huilen met mij over de telefoon, hij is altijd speciaal voor haar geweest, ze is verzot op witte bullen. Verder zitten hun bullen er prima bij en worden ze goed verzorgd, ze hebben ook allemaal een stamboom en ze zijn aangesloten bij een fokkersclub/bond. www.happybulls.nl

We willen graag een bruine of rode bull, geen witte net als Paco, dat lijkt teveel, voor de helft wit mag wel maar niet teveel en liever geen kop die helemaal wit is. Verder vinden we gestroomd (donker) niet zo mooi dus dat willen we niet.
We wilden aanvankelijk wachten tot het voorjaar zodat we konden sparen maar ze werken al een aantal jaar met gespreide betaling dus dat maakt het voor ons wat makkelijker dus we hoeven niet zo lang te wachten.
We wachten alleen als 2e stel op een reu. Toevallig ken ik het 1e stel want die mensen hebben hier vorig jaar een valkje gehaald en hun bull is heel jong overleden, 2 jaar geloof ik, die was met die hitte mee op vakantie gegaan en is op de terugweg in de auto bezweken.

Op dit moment hebben ze wel 2 pups, mooie bruine met veel wit, maar dat zijn teefjes.
Nu hadden ze een zwangere teef die rond oud&nieuw uit was gerekend maar dinsdag belde ze me op dat er helaas geen reutjes bij zaten.  :(
Ze was zondag van haar eerste nestje bevallen. Het was eigenlijk een nest van 7 maar de eerste 2 waren "waterpups" met open buikjes en het geslacht was niet eens te zien, bij de andere 5 zat wel een reu maar die heeft het helaas niet gered, de andere 4 zijn teefjes.

Nu wachten we op 2 andere teven die pas gedekt zijn. Voor allebei de 1e keer. Ze zijn allebei door dezelfde dekreu gedekt, een rode bull. De 1e teef is gestroomd en de 2e teef is rood, de kans op rode bulletjes is dus het grootst.
Ze verwacht dat ze eind volgende week of de andere week kan zien of ze zwanger zijn. Bij een 1e nest doet ze zelden een echo om de stress te besparen en bij een 1e nest is het vaak goed te zien aan de tepels en het dikker worden.
Of ze nou wel of niet zwanger zijn, hierna lassen ze zowieso even een stop in.
Dus duimen maar dat ze zwanger zullen zijn, dat alles goed blijft gaan, dat moeders erdoor komt, dat de pups levend en gezond eruit komen en dat er 2 reutjes zullen zijn waarvan een reutje ons aanspreekt.
Duim, duim, duim... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne


Bello

Hoi Mandy,

Nou als deze fokker je aanspreekt en je kent de meeste andere bullen, dan geef ik je groot gelijk dat je er weer een bulletje uit gaat zoeken.

Ja en dan een totaal andere kleur Leuk!!

Dan gaan we ervoor dat ze meer dan 2 reutjes krijgen en dat je een makkelijke keuze kan maken.

Dan wachten we geduldig (nou geduldig) dat de teefjes zwanger zijn ;D

ps toen mijn valkparkiet van bijna 21 jaar dood was wilde wij ook geen wildkleurmeer hebben.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Mandy

Thanks. ;)

Helaas Nellie, nu is het dus geen onderonsje meer;
Citaat van: ROCKS op 28 december 2006, 01:55:33
Hee Mandy,

Ik zie.....ik zie.....wat jij nie ziet?  8)
Of zegt? :-X
Whahaha, grappie!

Nellie


O, ja, mocht die 1e teef zwanger zijn dan is die half februari uitgerekend en de 2e teef een week later.
En als er een reu voor ons bij is dan zal die hier half april kunnen zijn, spannend... ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Caroline

Hé wat leuk voor jullie dat er nu misschien toch al heel snel een bulletje gaat komen.

Tuurlijk duim ik mee.  :D ;)

Groetjes!!

Ps. je meisje, Chica, heeft vandaag haar zesde eitje gelegd.  :o
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

marga

hoi mandy
zal ook voor je duimen
leuk  weer naar iets uit te kijken :D
groetjes marga

Karin

Spannend hoor ! En ja, huilen zul je voorlopig nog wel doen, ik huil ook nog af en te om Kaylee, en die is nu al weer 8 maanden dood  :'( :'( :'( Ik denk dat geen één Engelse bulldoggenfokker nooit problemen heeft. Het is nou eenmaal een ras die veel kan mankeren. En zo te zien heeft jullie fokker het prima geregeld dat ze meebetalen in de kosten. Het zijn wel prijzige hondjes  ;D Dus op afbetaling is een slim idee van ze.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

Ooooh wat gaaf!
Sinds ik jullie Paco had gezien was ik aan het rond speuren op internet naar bulletjes.
Heeeeeeeeeeeeeel misschien komt er ooit weer een hond.
Ik vind het erg leuk voor jullie. Ben benieuwd naar de naam!


gr Esther

heidi

hoi Mandy,

Ik heb ook 2 Newfound landers van een zelfde kweker,en van de zelfde ouders,De oudste een reu van3 jaar,is volledig in orde,maar de jongste een teefje van 2 jaar, heeft verschillende gebreken als enigste van de nest.Dit is gewoon een speling van de natuur waar ook de kweker niets aan doen

Groetjes Heidi

Anja

Hoi Mandy,

Ook ik duim heeeeeeeeeeeeeeeeeel hard voor je mee.

Groetjes Anja

Bianca

Hey mandy, en raymon ook natuurlijk,
Ik heb geloof ik een weekje geleden je verhaal over Paco gelezen, met de tranen in mijn ogen kan ik je vertellen, wat is 2006 een butjaar geweest voor jullie maar ik weet zeker dat jullie dit jaar een superjaar zullen afdwingen, zo denk ik ook over dit jaar, jammer genoeg heb je het niet altijd voor het zeggen.

Ik hoop dat jullie gezegend worden met een lief klein "verfrommeld" bulletje,die een waardige opvolger zal zijn voor jullie eerste liefde!

Liefs,
Bianca
en ook dennis, want die heeft alles op de achtergrond mee beleeft doordat ik alles vertelde, ook hij kon er ook niet bij met zijn hoofd om hoeveel tegenslag jullie te voortduren hebben gehad.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

miranda8482

Hoi Mandy,

Groot gelijk dat jullie een nieuwe bull willen. Ik hoop met jullie mee dat er een man bij zit! Zal echt super zijn!

Je verdriet zal je voorlopig nog wel houden! Maar het helpt echt wel iets als je een nieuwe bull krijgt.
Dit uit eigen ervaring± na de dood van mijn hondje heb ik gelijk een andere gekocht. Wel met gemengde gevoelens. Zo van ik ruil hem in, maar dat is niet zo.

Je bent gek op je hond en zal dat ook zeker op Paco blijven. Het helpt je mee in je verdriet en gelijk heb je weer heel veel vreugde van je nieuwe bull.
Dus ik hoop echt dat er een man voor jullie bij zit!
Jullie verdienen het!

Groetjes Miranda

Wilma1

Wat leuk om weer "uit te kijken" naar een nieuw leven....net of je zwanger bent  ;D.

Als je trouwe viervoeter is overleden, valt er een groot gat in je leven en denk je vaak ...NEE, maar niet meer.....maar als je de tijd ervoor kunt vrijmaken om opnieuw te beginnen met opvoeden etc. is dat het mooiste om te kunnen en mogen doen!!!

Succes met wachten op de geboorte van een reutje  :D
;) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mandy

Leuk dat jullie zo meeleven. :)

We wachten nu als 1e.  :D
Dat andere stel kon niet langer wachten en hebben een teefje uit het 1e nest gekozen.
Het 2e nest is het pasgeboren nest, dat waren 4 maar nu helaas nog 3 teefjes.  :-\
Maar die doen het nu wel goed. Net als moeders.  :)
In het 1e nest zit een gestroomde reu die het niet zo lekker doet.
Dat stel is verder aan het kijken voor een reu elders. Als ze toch bij hun een reu nemen dan wachten ze na ons.
Een vrienden stel van ons staan nu ook gereserveerd voor in eerste instantie een reu.
Ze wachten ip als 2e tenzij dat stel laat weten toch te wachten, dan komen ze tussen ons in en wachten dan als 3e.
En ik vertelde dat gespreide betaling bij hun kan maar dat doen ze alleen bij mensen die ze kennen.
Even ter vermelding.  ::)
Zo, we gaan even een dikke week duimen draaien en hopen dan op goed bericht.  :)
Al is dat natuurlijk de 1e stap en kan er nog van alles gebeuren. Maar we hopen op een beetje geluk, spannend! ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

miranda8482

Hai Mandy,

Ik hoop en duim met jullie mee dat er een reu bij zal zitten en dat alles goed gaat met die kleintjes en hun moeder natuurlijk! ;)

Groetjes Miranda