28 april 2024, 23:43:17

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

Caroline

Fijne uitslag.  :D

PS. had je mijn IM gekregen.  ???
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Citaat van: Jacqueline op 22 november 2007, 12:37:26
hoi Esther,

Ik zit op mijn werk en lees je dagboekje eens door. Het verhaal van je zieke valken komt heel erg overeen met mijn verhaal. Maandag zat er bij mij in de voliere ook een zieke valk. Gelijk naar de DA en ontlastingsonderzoek laten doen. hij bleek wormen te hebben. Hij had nog een injectie gekregen met glucose en vitaminen maar maandagavond is hij overleden. Woensdagochtend was de volgende ziek. Weer gelijk naar binnen gehaald weer de DA gebeld. Aanvullend ontlastingsonderzoek (aankleuren van de ontlasting) en hij bleek toch wel erg veel bacterien in zn ontlasting te hebben. Ik heb enrofloxoral drops meegekregen en hij leeft nog steeds. Gisteren probeerde hij nog te eten maar vanmorgen dus niet meer. Wilde alleen nog wat trosgierst. Helaas moest ik werken dus hoe het nu is kan ik je helaas niet zeggen. Ik vond het gewoon frappant dat het zoveel overeenkomst had met jouw zieke valkjes. Hoe gaat het nu met ze trouwens.


Net als vanochtend zitten ze er aardig goed bij. Ze eten en drinken, maar vooral Lucky zit er mager bij.
Er is niks in de ontlasting gevonden!
Dat is dus eigenlijk wel vreemd.
Deze valkjes zaten beide in een kweekkooi in de blokhut. Maar het zou kunnen dat ze iets van muizen hebben mee gekregen. Die lopen hier wel rond, helaas.




Citaat van: Caroline op 22 november 2007, 13:09:42
Fijne uitslag.  :D

PS. had je mijn IM gekregen.  ???


Ik heb je een immetje gestuurd. :)

groetjes Esther

Jacqueline

Hoi Esther,

Onze valk leeft nu nog steeds dus we hadden goede hoop dat het misschien toch wel goed zou komen maar het gaat vanavond toch wel erg slecht. Hij wordt steeds zwakker. Muizen hebben we geen last van dus dat kan het niet zijn. Als deze het niet mocht redden dan laten we sectie verrichten we willen toch wel weten wat er aan de hand is. Ik hou mn hart vast. Ik slaap er haast niet van en elke ochten is het gelijk naar coco kijken.
Ik hou je wel op de hoogte.

*Esther*

22 november 2007, 22:02:11 #738 Last Edit: 22 november 2007, 22:14:08 by *Esther*

Dit is een cinnamon geelwang.
Ik denk een pop. Niek vond Kitty wel een leuke naam. Dus als zij een popje blijft, is dit Kitty. ;D



*Esther*

22 november 2007, 22:08:36 #739 Last Edit: 22 november 2007, 22:13:39 by *Esther*

Dit is Zora.
Hopelijk een toekomstige partner voor Zorro. Maar ook bij dit valkje twijfel ik nog of het een pop is of een man. Ook twijfel ik of ze bleekmasker is of geelwang.
Daarom heb ik haar gekoppelt aan een witmasker.
Als het een man is komt hij Mellow te heten. ;D
En zal hij gekoppeld worden aan wrs Smoezie.

*Esther*

Citaat van: Jacqueline op 22 november 2007, 21:56:10
Hoi Esther,

Onze valk leeft nu nog steeds dus we hadden goede hoop dat het misschien toch wel goed zou komen maar het gaat vanavond toch wel erg slecht. Hij wordt steeds zwakker. Muizen hebben we geen last van dus dat kan het niet zijn. Als deze het niet mocht redden dan laten we sectie verrichten we willen toch wel weten wat er aan de hand is. Ik hou mn hart vast. Ik slaap er haast niet van en elke ochten is het gelijk naar coco kijken.
Ik hou je wel op de hoogte.


Mocht het niet goed komen laat het dan ook onderzoeken naar papegaaien ziekte!
Dat is laatst in het nieuws geweest en ik houd ook mijn hart vast voor die van mij. Het is ook overdraagbaar op mensen dus ook voor jezelf... goed opletten.
Baytrill is ook tegen de ppgz.... Dus daar ben ik dan gelijk vanaf.

Jacqueline

Ik geloof dat enrofloxoral drops hetzelfde is als baytrill. En ik geloof niet dat het ppgz is want hij heeft het niet  benauwd o.i.d. en ook aan de ogen en neus mankeert niets. De DA doet de sectie als het nodig is trouwens op zijn kosten want hij zou het ook graag willen weten. De overige valken is trouwens niets mee aan de hand.

Caroline

Gaaf!!

Heb je een IM terug gestuurd.  :P
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Manon*

hoi Esther,

Hoe frustrerend is het hé dat de poepjes goed zijn, maar toch weet je dat er wat aan de hand is.
Ik hoop dat je er snel achter bent wat het is, want dit is zo niet leuk.

Ik ga duimen dat ze snel zullen opknappen.

Groetjes Manon

Anja

Hallo Esther,



Gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag gewenst.

Groetjes Anja

Caroline

Hoi Esther, gefeliciteerd en een hele fijne dag.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

caro

Hoi Esther,

Van harte gefeliciteerd.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Anke

Hoi Esther,
Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Dafrinja

Hoi Esther!!

Gefeliciteerd met je verjaardag!!! En nog veeeeeeele jaren erbij ;D
Maak er een fijne dag van.

Groetjes Dafrinja

•=Bonnie=•