28 april 2024, 08:44:00

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

♥Debby♥

He bah.. wat naar dat je een valkje verloren bent.. ik hoop dat de andere 2 snel weer opknappen..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Dafrinja

 :-* :-* :-* voor mooie Lucky :'( :-* :-*
Ik hoop dat de valkjes snel opknappen, maar ik heb een zwak voor Lucky...

groetjes Dafrinja

*Esther*

Heeeej,

Nog bedankt allemaal voor het reageren.

Ik heb nog geen uitslag van het ontlasting onderzoek.
Eigenlijk weet ik ook niet hoelang zoiets op kweek staat.
Ook heb ik assistent van Feld aan de telefoon gehad. Die kon geen andere tips geven.

Afwachten is zooo vervelend!!

*Yvon

Hoi hoi

Knappen de andere 2 nu wel een beetje op dan?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Dafrinja

Maar gelukkig leven de andere 2 nog....ik zag net dus dat je een berichtje in je boekje had geschreven en ik dacht even het ergste..bah, altijd vervelend als valkjes doodgaan.

Beterschap aan de 2 mooie valkjes..
En jij succes met afwachten, ik hoop voor je dat het niet al te lang meer duurt.

Groetjes Dafrinja

*Esther*

Hoi,

Pffft het is een beetje druk hier.

Met de valkjes binnen gaat het goed. Ze zien er weer strakker uit dan gister.
Ook zie ik ze nog steeds eten.
Ik heb ze bij elkaar in een plastic 'vissenbak' zitten.
Ze kunnen dus niet vliegen en amper bewegen.
Dat was nog een tip van de da. ::)
Lijkt wel wat zielig maar op deze manier verbruiken ze de minste energie, en blijven ze goed warm.
Bijkomend voordeel is, dat het bijna niet stoft. ;D

De valkjes buiten kunnen nu niet meer naar binnen in het nachthok. Zodat de valkjes in de kweekkooien en buiten niet ziek van elkaar kunnen worden mocht er wel iets ernstigers zijn.
De valkjes die ziek zijn zaten in de kweekkooien.
Die heb ik vreselijk goed uitgesopt en geboend. Lijkt me sterk dat ze daar iets van meegenomen hebben.

Maar goed ik ben bijna geneigd om ze allemaal aan de baytrill te zetten.
Maar ja stel dat het een schimmel is, helpt baytrill daar natuurlijk niet tegen.

Dus toch maar het ontlasting onderzoek afwachten.

gr Esther




♥Debby♥

't blijft dan altijd een beetje wikken en wegen naar de juiste beslissing..

Fijn dat de valkjes weer wat opknappen.. en wat die stoftip betreft.. probeer je ons nu allemaal aan de plastic vissenbak te krijgen??? hahahaha...



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♪ Marlies

Hoi Esther, ;D

Is er al iets bekend ?

Groetjes Marlies ;)

*Esther*

Hoi,

Met de twee valkjes gaat het goed! Ze zijn erg levendig en reageren op alles. Maar .... ze zijn erg dun. Ze zitten nu binnen dus denk ik niet dat het nog wat wordt om ze deze winter naar buiten te doen. Ze staan nu in een onverwarmde maar geen ijs koude kamer. Als het zacht weer blijft zouden evt nog naar de garage kunnen en dan in de blokhut.

Ik heb nog steeds geen uitslag :-\ Over een paar dagen nog maar eens bellen.

Vandaag heeft Karin van de Bonte Parel, Twingirl opgehaald. Hopelijk gaat het klikken met Cocktail. :D

Verder geen nieuwtjes meer.

gr Esther


carco

Je had het mestonderzoek toch bij Feld laten doen?
Dan moet je zeker zelf bellen, want ik geloof inderdaad niet dat zij dat doen. Dat vergeten ze nogal eens :-\

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

17 november 2007, 07:31:56 #730 Last Edit: 20 november 2007, 14:05:56 by *Esther*
Citaat van: carco op 17 november 2007, 00:21:01
Je had het mestonderzoek toch bij Feld laten doen?
Dan moet je zeker zelf bellen, want ik geloof inderdaad niet dat zij dat doen. Dat vergeten ze nogal eens :-\

Groetjes: Caroline.

Ja klopt,
ik had al gebeld maar het was er nog niet.
Ze wisten wel waar ik het over had, dus 'het' is niet zoek geraakt in de post...... ;D

Dafrinja

Heeey Esther!

Hoe gaat het daar met Lucky? En de rest natuurlijk  ;D :P ;D ;D

Groetjes vanuit hier

Dafrinja

*Manon*

Hoi Esther,

Spannende tijd voor je zeg en wat balen dat je ene valkje overleden is zeg!
Maar wel fijn dat de andere valkjes er toch weer bovenop komen.
Ik heb je dagboekje even doorgebladerd, wil het nog lezen, maar ik wil zo ook naar bed ;) dus daar kom ik nog op terug.
In ieder geval heb je erg mooie valkjes en supermooie foto's!
Tof ;)
Ik ga duimen dat er niks ernstigs gevonden wordt in de poepjes van je valkjes en dat ze goed opknappen.

Groetjes Manon

*Esther*

Hallo,

De uitslag was goed! ::)
Nu weet ik niet of ik daar blij mee moet zijn of niet.
Er is toch wel degelijk iets niet goed lijkt mij.

Ze zitten vanaf het moment van het dode valkje tot aan nu aan de baytrill. Mocht het wat anders zijn is dat gelijk getekkeld.
Ik vind alleen wel dat Lucky zo mager blijft.
Nu staat er een grote bak met zonnebloempitten in hun 'kooi'.
Ik moest de baytrill door blijven geven tot zeker 3 weken. Ook kreeg ik het advies om er vitamines door heen te doen. Ik dacht zelf dat dat na de kuur altijd moest, maar goed. Het schijnt elkaar niet 'te bijten'.
Daarna stuur ik weer even ontlasting op.

Verder heb ik laatst een geelwang valkje gekocht in de hoop dat het een man is. Hij is cinnamon. De gele wangvlek is bijna niet te onderscheiden van de rest van de kop. Op de foto overiges wel, dat is dan wel weer apart.
Ook zal ik het andere geelwang of bleekmasker valkje hier op de foto laten zien maar nu nog even niet. k Moet zo weg. :)

groetjes Esther


Jacqueline

hoi Esther,

Ik zit op mijn werk en lees je dagboekje eens door. Het verhaal van je zieke valken komt heel erg overeen met mijn verhaal. Maandag zat er bij mij in de voliere ook een zieke valk. Gelijk naar de DA en ontlastingsonderzoek laten doen. hij bleek wormen te hebben. Hij had nog een injectie gekregen met glucose en vitaminen maar maandagavond is hij overleden. Woensdagochtend was de volgende ziek. Weer gelijk naar binnen gehaald weer de DA gebeld. Aanvullend ontlastingsonderzoek (aankleuren van de ontlasting) en hij bleek toch wel erg veel bacterien in zn ontlasting te hebben. Ik heb enrofloxoral drops meegekregen en hij leeft nog steeds. Gisteren probeerde hij nog te eten maar vanmorgen dus niet meer. Wilde alleen nog wat trosgierst. Helaas moest ik werken dus hoe het nu is kan ik je helaas niet zeggen. Ik vond het gewoon frappant dat het zoveel overeenkomst had met jouw zieke valkjes. Hoe gaat het nu met ze trouwens.