27 april 2024, 22:25:18

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

Dafrinja

Heeeey 'Lentemorgen'! (hoe heet je trouwens in het echt?)  ???

Dus Sky is gearriveerd! Leuk hoor!  ;D Dat wordt dus hoog tijd voor én een nieuwe handtekening én een dagboekje!!!!  ;D :P ;D
Hihihihi, ik wil je niet onder druk zetten hoor....(neeej tuuuuuurlijk niet :P) hihihhi
Veel plezier met Sky! ;D

Groetjes Dafrinja
Gizmo en Lizzy

Lentemorgen

Hoi!

Sorry, ik heet Monique in het echt  ;D

Het valkje is inmiddels omgedoopt tot Zazou! Het klinkt namelijk wel lekker in de mond, Saffier en Zazou  :D

Ik zal idd snel foto's maken, en morgen mijn onderschrift even aanpassen. Ik ben echt superblij met hem, en ik hoop dat hij zich snel thuis gaat voelen  :D Hij is in ieder geval nergens bang voor lijkt het! Hij vond net een verloren slagpen van Saffier die gigantisch in de rui is, en daar liep het nieuwe valkje dus een rondje mee met de veer in zijn snavel  ;D

Hij is trouwens wel enorm zeg  :o vergeleken met Saffier. Voert Esther ze soms Pokon?  ;D

Maar ik zal het dagboek van Esther niet nog meer spammen  ;) Ik zal morgen kijken of ik zelf een dagboekje kan beginnen!

*Esther*

2 oktober 2007, 23:18:57 #662 Last Edit: 3 oktober 2007, 09:16:44 by *Esther*
Citaat van: Lentemorgen op  2 oktober 2007, 22:16:25
Hoi!

Sorry, ik heet Monique in het echt  ;D

Het valkje is inmiddels omgedoopt tot Zazou! Het klinkt namelijk wel lekker in de mond, Saffier en Zazou  :D

Ik zal idd snel foto's maken, en morgen mijn onderschrift even aanpassen. Ik ben echt superblij met hem, en ik hoop dat hij zich snel thuis gaat voelen  :D Hij is in ieder geval nergens bang voor lijkt het! Hij vond net een verloren slagpen van Saffier die gigantisch in de rui is, en daar liep het nieuwe valkje dus een rondje mee met de veer in zijn snavel  ;D

Hij is trouwens wel enorm zeg  :o vergeleken met Saffier. Voert Esther ze soms Pokon?  ;D

Maar ik zal het dagboek van Esther niet nog meer spammen  ;) Ik zal morgen kijken of ik zelf een dagboekje kan beginnen!
ja, ja, pokon, wat geeft Mariska haar jongen dan?
Volgens was Lizzy van Dafrinja nog groter.
Het bontje vorig jaar hier vandaan voor Martin heet Zazu.... ;D

Dafrinja

Heey Esther!

En? Is Bo al naar Mariska?
Wat grappig dat vogeltjes uit een bepaald huis ongeveer dezelfde namen krijgen....  ;D
Een zusje van Lizzy uit een eerder nestje heet Izzy...  :o ;D

Heee, terwijl ik dit typ is Lizzy ook hard begonnen om het papier in de kooi meester te maken :o...Gizmo heeft haar daar dus wel mee besmet...papier kauwers... ::)

Groetjes!!!

Dafrinja
(Gizmo en Lizzy)

*Esther*

6 oktober 2007, 08:18:48 #664 Last Edit: 7 oktober 2007, 22:13:39 by *Esther*
Citaat van: Dafrinja op  5 oktober 2007, 16:37:04
Heey Esther!

En? Is Bo al naar Mariska?
Wat grappig dat vogeltjes uit een bepaald huis ongeveer dezelfde namen krijgen....  ;D
Een zusje van Lizzy uit een eerder nestje heet Izzy...  :o ;D

Heee, terwijl ik dit typ is Lizzy ook hard begonnen om het papier in de kooi meester te maken :o...Gizmo heeft haar daar dus wel mee besmet...papier kauwers... ::)

Groetjes!!!

Dafrinja
(Gizmo en Lizzy)

Gelukkig heeft het bloedbad dus geen nadelige gevolgen. :)

Ik heb Mariska kunnen bereiken maar concreet een afspraak is er nog niet. Misschien dat ze vandaag zou komen, want Mike zou ook vrij zijn. Maar ik heb er tot nu toe niks meer over gehoord.
Er was ook iets met de email ik kreeg steeds lege berichtjes :-\ dus dat was wat lastig.
Ik wacht nu maar even rustig af. :D

*Esther*

Hoi, hoi,

Vandaag een hele mooie, grote kweekkooi gekocht!!!!
120x60x60 drie op elkaar met een kastje er onder.
Past nooit in de blokhut...... ;D
Het gevaarte krijgt een beste schoonmaak beurt, al moet ik zeggen dat het kwa viezigheid best meevalt. Eén kooi zit nog in elkaar, omdat we anders niet meer weten hoe het zat.
Helaas is 1 lade (zag ik thuis pas) door geroesd. Daar heeft de po-èp lekker in kunnen vreten. Nog even iets op verzinnen dus.

Verder is het stil met de valkjes. Ze zitten erg veel binnen. Zit je tegen zo'n lege voliere aan te kijken. Ik zal er een eens foto van maken, 't is geen gezicht. ;D

Ik had de blokhut van binnen schoongemaakt, maar doordat ze nu erg veel binnen zijn wordt het daar erg! stoffig. Kan ik weer opnieuw beginnen, want de kweekkooien moeten er ook komen te staan en wel op een schone plek natuurlijk.
Waarschijnlijk gaat het onderste kastje er dan niet onder zodat het net in de blokhut past?? ?? ??

Ik heb al foto's gemaakt van het spul van de losse kooien dus die houden jullie nog te goed.

Groetjes Esther





*Esther*

13 oktober 2007, 17:20:50 #666 Last Edit: 13 oktober 2007, 18:58:24 by *Esther*




Verder dan dit ben ik nog niet gekomen.
Het blijkt dat op 5 cm na de kooien net niet in de blokhut passen. Dus gaan we er toch een stukje afhalen. :D Dit halen we van het onderkastje af.

Alles op zijn tijd, het is er nog niet van gekomen. :(

Het zijn trouwens van keulen kooien. Net effe op hun website gesnuffeld. Dan heb ik toch best wel een goeie deal gedaan, gezien de prijzen op hun website! ;D

carco

Ik denk : ik zal eens kijken bij die van Keulen kooien, maar die zijn duur zeg :o
Lijkt ook veel op mijn broedkooi :)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*

14 oktober 2007, 14:11:20 #668 Last Edit: 14 oktober 2007, 14:17:02 by *Esther*
Ja, klopt.

We zijn vanochtend een deel aan het opbouwen geweest.
Niet eens zo moeilijk. Maar wel lastig. Het is spaanplaat/meubelplaat. Als dat vochtig wordt zet het uit.
Het past dus eigenlijk net niet meer in de gleuven. Best wel dom eigenlijk want men zal ze toch eens in de zoveel tijd schoon moeten maken. Ook de onderkast deurtjes willen niet lekker schuiven. Je zou zeggen dat ze dat dan wel van trespa zouden maken maar niet dus.
Ik weet niet van welk materiaal de van keulen kooien tegenwoordig gemaakt worden.

Maar goed zodra het staat, staat het!

Nu alleen nog iets verzinnen op de nestkasten die er bij horen, maar vreselijk vies zijn!!!! Misschien weer een nieuw project, nest kastjes maken. Gelukkig heb ik daar al ervaring mee! ;D
Deze kasten hangen namelijk in de kooien aan een soort van richel. Misschien dat ik die van de oude af kan halen en op nieuwe kan zetten.
Alleen hebben ze een kijk luikje wat weer lastig te maken is.

Morgenmiddag gaan we verder. Ik zal straks foto's maken.
Nu eerst naar ballorig!!! :P

groetjes Esther

Lentemorgen

Zo, dat is een flink hok  :o Ziet er wel goed uit!

Met Zazou gaat alles goed! Hij begint zich thuis te voelen maar is nog wel een beetje verlegen. Zo lief: sinds gister begint hij te brabbelen wanneer je tegen hem praat. Hele verhalen verteld ie je dan. Uiteraard onverstaanbaar, maar hij is vreselijk lief  :) Is het broertje al naar Mariska?

Saffier blijkt toch een mannetje, dus dat wordt volgend voorjaar op zoek naar 2 vrouwtjes hihi. Het zijn wel 2 handen op 1 buik. Zazou volgt Saffier als een schaduw.

*Esther*

15 oktober 2007, 21:05:42 #670 Last Edit: 16 oktober 2007, 10:10:19 by *Esther*
Citaat van: Lentemorgen op 15 oktober 2007, 20:02:42
Zo, dat is een flink hok  :o Ziet er wel goed uit!

Met Zazou gaat alles goed! Hij begint zich thuis te voelen maar is nog wel een beetje verlegen. Zo lief: sinds gister begint hij te brabbelen wanneer je tegen hem praat. Hele verhalen verteld ie je dan. Uiteraard onverstaanbaar, maar hij is vreselijk lief  :) Is het broertje al naar Mariska?

Saffier blijkt toch een mannetje, dus dat wordt volgend voorjaar op zoek naar 2 vrouwtjes hihi. Het zijn wel 2 handen op 1 buik. Zazou volgt Saffier als een schaduw.

Hoi, hoi,

Leuk dat het zo goed gaat.
Mariska haalt haar valkje as woensdag op. Hij is wel iets minder aanhankelijk geworden. Hij komt wel elke avond uit zijn kooi, want het kooitje is niet zo groot hier binnen. Ook hij heeft praatjes :D


De kweekkooien; zitten toch niet helemaal goed in elkaar.
De achterwanden, wil je het goed doen, kunnen maar op 1 manier erin, of anders nog drie manieren.
Hier zit niet één goed.....
We hebben geen zin om het weer uit elkaar te halen want daar wordt het niet mooier van. Dus boren we er morgen een paar gaten bij in de achterwand (kunststof).
Vanavond wat dikkere stokken gekocht, bij de formido. Staat daar de zaagmachine niet goed afgesteld; zijn ze een halve cm te kort....
Dit was me ook al overkomen met de broedblokken, ook net een halve cm te kort, bj dezelfde formido.
Dus ik hem net zolang overtuigd tot hij me geloofde. Hij dacht dat ik naar het verkeerde streepje keek. ::) Blijkt de zaagmachine niet goed ge-ijkt te zijn. >:(  Echt niet slim!
Gelukkig lag er een rolmaat van de formido ;) waarmee de stokken allemaal toch echt 60,5 waren en niet 61cm.

Ik had gehoopt  2 koppels er in te hebben vanavond, maar dat zal morgen worden. Ik heb geen zin meer nu het donker is.


Op de foto zie je hoe het gister nog was. Nu staan alle drie delen op elkaar, met de laden en voorfronten er in.
Het onderkastje is een cm korter, waardoor alles precies onder de balk past en de blokhut ook nog iets kan 'werken'.

Morgen meer.....

carco

Fijne klus aan het worden dus.
Het gaat wel mooi worden in ieder geval ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




*Esther*


KLAAR

Valt toch tegen hoor al die kleine dingetjes afmaken.

Maar dan heb je wel wat. :D

Nu nog wachten op Loenatik, die komt dan in de bovenste kooi samen met Lucky.
In de middelste zitten Joue en Misty of Silvie (ik weet nooit wie, wie is)
In de onderste zitten Noknok en Jaune.

Hiermee haal ik dus Joue en Jaune uit elkaar. Maar die deden niks meer als alleen maar kroelen. :-\ :-*

Nu had ik dus foto's willen plaatsen maar het fototoestel heeft vandaag tijdelijk een andere bestemming, dus effe wachten weer tot morgen.

Er zijn nog 4 valkjes die mogen verhuizen; Kuifje, Smoezie, Zorro en Twingirl.
Twingirl heb ik al een goed adres voor :D, de andere 3 nog niet.
Maar goed ze zitten m nu niet zo in de weg omdat ik de kweekkooien heb. :D

Groetjes Esther

Dierenfreackske

Hey ....dat komt zeker goed met Zazou !!
Wacht maar tot ie zich heel goed thuis voelt !!
Grtjs



*Esther*

Citaat van: Dierenfreackske op 16 oktober 2007, 15:04:39
Hey ....dat komt zeker goed met Zazou !!
Wacht maar tot ie zich heel goed thuis voelt !!
Grtjs

Precies!! :D