27 april 2024, 17:16:06

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: Lentemorgen op 27 september 2007, 09:17:45
Dierenarts ging heel goed! Saffier heeft hem wel een oog dichtgeblazen haha. Mijn valkje was het er helemaal niet mee eens dat de nageltjes geknipt werden, veertjes eruit was binnen een seconde gebeurt en ze gaf echt geen kik! Gelukkig wist de dierenarts nu wel wat ik bedoelde :D
Ik heb de veertjes zelf meegenomen en vanmorgen op de bus gedaan, dus ik ben erg benieuwd! (Ik hou er al rekening mee dat het waarschijnlijk toch een mannetje is  ;D )

Thuis is Saffier ernstig beledigd op stok gegaan, maar later kwam ze toch weer kroelen, en vanmorgen was alles weer goed  :D

Gelukkig.

Met de valkjes hier gaat het goed. Ze eten prima zelf en ze zijn erg rustig.
Ze reageren wel sterk op het spul buiten, maar als die er niet zouden zijn is het helemaal een eitje.
Zelfs Bo, waar ik eigenlijk wat tam maken betrefd geen aandacht aan hoef te schenken, wordt tam. ::) Ik haal hem er niet extra uit.
Als ik het deurtje open laat staan is hij zo gevlogen.

Sky.. is minder vliegerig en eet als een bouwvakker. ;D

Lentemorgen

Ah gossie, dus het tam maken gaat goed?  :D Blijft hij al bij je zitten?
Ik ben erg benieuwd hoe dat zometeen gaat wanneer ze met zijn tweeen zitten  ;D
Ik denk dat ik maar 4 kilo voer ga bestellen dan ipv 2 kilo per keer, als ie echt zo als een bouwvakker eet  ;D

*Esther*

Citaat van: Lentemorgen op 27 september 2007, 12:33:15
Ah gossie, dus het tam maken gaat goed?  :D Blijft hij al bij je zitten?
Ik ben erg benieuwd hoe dat zometeen gaat wanneer ze met zijn tweeen zitten  ;D
Ik denk dat ik maar 4 kilo voer ga bestellen dan ipv 2 kilo per keer, als ie echt zo als een bouwvakker eet  ;D

Sky doet wel zijn naam eer aan!
Echt bij je zitten wil hij wel, maar in de wc.
Anders zoekt hij het erg graag hogerop. En dat ziet er niet uit want hij heeft echt grote pootjes. Hij gaat letterlijk op zijn tenen staan. ;D
Weg vliegen heeft hij nog steeds niet geprobeerd.

*Esther*

Heeej,

T Gaat super hier.
De valkjes worden mega tam.
Ik heb het idee dat het grasje niet zo aardig is voor de valkjes dus zijn ze er veel uit.
Ze vinden het heerlijk om op de keukentafel rond te scharrelen.
Ook de kinderen vinden het erg leuk. :D



•=Bonnie=•

Haha wat een leuke foto... :) Zal wle moeilijk zijn ze af te geven zo.

Lentemorgen

30 september 2007, 15:07:00 #650 Last Edit: 30 september 2007, 15:11:51 by Lentemorgen
Citaat van: *Esther* op 30 september 2007, 10:49:21
Heeej,

T Gaat super hier.
De valkjes worden mega tam.
Ik heb het idee dat het grasje niet zo aardig is voor de valkjes dus zijn ze er veel uit.
Ze vinden het heerlijk om op de keukentafel rond te scharrelen.
Ook de kinderen vinden het erg leuk. :D





Waah, wat een leuke foto!
Je zoontje kijkt alleen niet zo blij hihi!
Ze zien er goed uit! De bovenste is die van mij toch? (of aanstaande eigenlijk, nog 2 daagjes!  :D )
Wat leuk dat het zo goed gaat!
Eten ze al wat zelfstandig?


Highlander7406

Hoi Esther,

Ken je deze nog?




Het is inmiddels al weer ruim een jaar geleden dat ik hem bij je heb opgehaald, dus de hoogste tijd voor een kleine update. Het gaat erg goed met Zazu. Hij is inmiddels redelijk tam. Hij stapt makkelijk op je vinger en komt regelmatig bij je zitten, maar echt kroelen doen ze hier géén van tweeën. Maar ik blijf mijn best doen!

Op je website zag ik dat je nog niet had ingevuld of het nu een man of een pop is, na het zien van het volgende filmpje is daar géén twijfel meer over denk ik  ;D.

http://www.youtube.com/watch?v=vfPGaCaUj6w

Iago is overigens een popje gebleken. Met al die verhalen en vooral foto's van kleine valkjes hier op het forum denk ik erover om in het voorjaar misschien zelf een nestblok op te hangen. Maar dan moet ik me voor die tijd wel wat meer inlezen.



Groeten Martin

*Esther*

30 september 2007, 17:20:33 #652 Last Edit: 2 oktober 2007, 15:42:09 by *Esther*
Citaat van: Lentemorgen op 30 september 2007, 15:07:00
Citaat van: *Esther* op 30 september 2007, 10:49:21
Heeej,

T Gaat super hier.
De valkjes worden mega tam.
Ik heb het idee dat het grasje niet zo aardig is voor de valkjes dus zijn ze er veel uit.
Ze vinden het heerlijk om op de keukentafel rond te scharrelen.
Ook de kinderen vinden het erg leuk. :D





Waah, wat een leuke foto!
Je zoontje kijkt alleen niet zo blij hihi!
Ze zien er goed uit! De bovenste is die van mij toch? (of aanstaande eigenlijk, nog 2 daagjes!  :D )
Wat leuk dat het zo goed gaat!
Eten ze al wat zelfstandig?



Eten gaat prima,
Af en toe maak ik wat pap voor zomaar. Vinden ze erg lekker. maar ze nemen er maar een paar hapjes van.

gr Esther

*Esther*

30 september 2007, 17:24:26 #653 Last Edit: 2 oktober 2007, 15:42:33 by *Esther*
Citaat van: Highlander7406 op 30 september 2007, 15:59:46
Hoi Esther,

Ken je deze nog?




Het is inmiddels al weer ruim een jaar geleden dat ik hem bij je heb opgehaald, dus de hoogste tijd voor een kleine update. Het gaat erg goed met Zazu. Hij is inmiddels redelijk tam. Hij stapt makkelijk op je vinger en komt regelmatig bij je zitten, maar echt kroelen doen ze hier géén van tweeën. Maar ik blijf mijn best doen!

Op je website zag ik dat je nog niet had ingevuld of het nu een man of een pop is, na het zien van het volgende filmpje is daar géén twijfel meer over denk ik  ;D.

http://www.youtube.com/watch?v=vfPGaCaUj6w

Iago is overigens een popje gebleken. Met al die verhalen en vooral foto's van kleine valkjes hier op het forum denk ik erover om in het voorjaar misschien zelf een nestblok op te hangen. Maar dan moet ik me voor die tijd wel wat meer inlezen.



Groeten Martin


Heeej Martin,

Bedankt voor de update! Zazu is een mooi valkje geworden. Ik was inderdaad nieuwsgierig of het een man of een pop was.
Leuk filmpje. :D

Mariska die een broer heeft van Zazu, haalt weer een mannetje hier weg, Bo. Die is mega tam terijl het niet hoeft. ::)

gr Esther

*Esther*

30 september 2007, 17:25:11 #654 Last Edit: 2 oktober 2007, 15:42:53 by *Esther*
Citaat van: Bonnie op 30 september 2007, 11:43:51
Haha wat een leuke foto... :) Zal wle moeilijk zijn ze af te geven zo.

we beginnen te wennen aan het idee.
Volgend jaar weer nieuwe jongen. ;) :D

Lentemorgen

Zo, hij is inmiddels anderhalf uur thuis, en hij was echt doodop  ;)
Hij is wel erg vriendelijk! nu krijgt hij lekker de tijd om te wennen!
Saffier loopt zich nu al uit te sloven hihi

Denk je dat ik er goed aan doe om vanavond nog 1 keer pap te proberen? Hij wil nu ook niet eten omdat ie zo moe is.

*Esther*

2 oktober 2007, 14:45:46 #656 Last Edit: 2 oktober 2007, 15:43:11 by *Esther*
Citaat van: Lentemorgen op  2 oktober 2007, 14:34:37
Zo, hij is inmiddels anderhalf uur thuis, en hij was echt doodop  ;)
Hij is wel erg vriendelijk! nu krijgt hij lekker de tijd om te wennen!
Saffier loopt zich nu al uit te sloven hihi

Denk je dat ik er goed aan doe om vanavond nog 1 keer pap te proberen? Hij wil nu ook niet eten omdat ie zo moe is.


Hoi,

Het is natuurlijk niet niks, zo'n reis in de auto.
Laat hem maar rustig wennen.
Je kunt kijken of hij wil maar je kunt hem ook laten proberen om zaadjes te eten. Misschien morgen  pap, als hij echt niks eet? Zet wel zijn eigen zaad in de kooi, dat is hij gewend.
Hij at bijna geen pap meer hoor. :D

groetjes Esther


Lentemorgen

2 oktober 2007, 15:23:53 #657 Last Edit: 2 oktober 2007, 15:27:09 by Lentemorgen
Thanks! Hij is nu inderdaad een paar zaadjes aan het eten.
Weet hij wat trosgierst is? Ik heb het in de kooi gelegd, en hij keek het aan alsof het een spook was  ;D

Edit: ondertussen eet hij er ook al van.

Het is een heel vriendelijk diertje zeg! Ik hield hem een zaadje voor en heel voorzichtig begon ie er aan te pielen  :)

Ik ben er echt superblij mee, nog heel erg bedankt! Mijn moeder is er ook helemaal weg van hihi. Jammer dat ze al katten heeft, want ik weet zeker dat ze er dan serieus over had nagedacht ook een valkje te nemen  ;)

*Esther*

Citaat van: Lentemorgen op  2 oktober 2007, 15:23:53
Thanks! Hij is nu inderdaad een paar zaadjes aan het eten.
Weet hij wat trosgierst is? Ik heb het in de kooi gelegd, en hij keek het aan alsof het een spook was  ;D

Edit: ondertussen eet hij er ook al van.

Het is een heel vriendelijk diertje zeg! Ik hield hem een zaadje voor en heel voorzichtig begon ie er aan te pielen  :)

Ik ben er echt superblij mee, nog heel erg bedankt! Mijn moeder is er ook helemaal weg van hihi. Jammer dat ze al katten heeft, want ik weet zeker dat ze er dan serieus over had nagedacht ook een valkje te nemen  ;)

Bedankt voor je compliment!

Lentemorgen

Hij zat net te bedelen, dus toch een half spuitje gegeven, en dat ging er vrij makkelijk in  :) Daarna vond ie het toch weer genoeg.