27 april 2024, 18:43:59

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

Foto van vandaag!
Ze eten allebei zelf, al krijgt Sky? nog een beetje pap bij omdat hij denkt dat Bo hem wel zal voeren ::)

Let niet op de vieze bak :-




Lentemorgen

 :D Daar zijn ze weer!

Zit er nou een parkietje bij?  ;D
Wat groeien ze hard he! De naam weet ik nog niet helemaal zeker. Namen van huisdieren komen bij mij meestal pas op wanneer ik ze in het "echt" zie  ;D

Nog een weekje en dan is het zover  8)
Hoe gaat het tam maken??

caro

Hoi Esther,

Wanneer krijg je Shadow en wat voor mutatie is het.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Esther*

Citaat van: Lentemorgen op 25 september 2007, 10:06:08
:D Daar zijn ze weer!

Zit er nou een parkietje bij?  ;D
Wat groeien ze hard he! De naam weet ik nog niet helemaal zeker. Namen van huisdieren komen bij mij meestal pas op wanneer ik ze in het "echt" zie  ;D

Nog een weekje en dan is het zover  8)
Hoe gaat het tam maken??

Hoi Monique,

Het tam maken gaat erg goed.
Ik ga met hem op de wc zitten omdat hij hier in de huiskamer erg gericht is op de valkjes buiten.
Daar laat hij zich lekker kroelen en gaat min of meer op mijn hand liggen.
Hij heeft nog geen poging gedaan om te gaan vliegen. Gelukkig maar want als ze dat 1x door hebben is het einde zoek hier. En gaat het er uit halen om tam te maken voor mij lastiger.
Ik vind het ook super knap hoe anderen dat doen met wel 8 valkjes tegelijk!!! :o Dat lukt mij niet.

Dat parkietje is Nico. Het is ook zijn kooi, Nico is van mijn zoon Niek. Die is hier nog maar pas. Bij hem gaat ook het tam maken lastiger omdat Nico ook naar buiten wil. ;D
Citaat van: caro op 25 september 2007, 10:58:21
Hoi Esther,

Wanneer krijg je Shadow en wat voor mutatie is het.


Groetjes

Caro

Heeej Aagje, ;D

Shadow zal een toekomstige bleekmasker man worden. Maar dat duurt nog wel even, voordat die hier is. Ik heb namelijk nog al wat wensen ten aanzien van zijn splits :-X
Liefst geen bont, lutino, of cinnamon. Ik wil deze dan koppelen aan de witmasker dominant pastel (witmasker)
Maar dat is allemaal toekomst muziek.
Maar ik wil zelf een dominant patel witmasker koppelen aan een geelwang man dus als ik daar een jong van houd, verandert het misschien weer.
Dat zijn allemaal 2008 ideeën. :D

De geelwang man die ik nu heb is erg close met een popje maar ze doen verder niks anders dan kroelen.
Dus ik wil deze man ruilen voor weer een geelwang.
Het popje koppel ik dan aan Noknok die ik van Mandy heb gekocht.

Hahaha, snap je het allemaal nog??

Mijn site is geupdatert dus daar kun je dit verhaal geïllustreerd zien staan. ;D

Rianne

Hmmm... dominant pastel geelwang? :o

caro

Hoi Esther,

Sorry hoor :-[ :-[.

Ik dacht dat je hem op korte termijn zou gaan halen. Wat een plannen heb je zeg, fantastisch.

Ik ga zeker straks even op je site kijken.


Groetjes


Aagje ;)
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Lentemorgen

25 september 2007, 14:29:40 #636 Last Edit: 25 september 2007, 14:39:44 by Lentemorgen
hihi, ik zie je al zitten op de wc met de valkjes  ;D

Ik neem Saffier vanavond mee naar de dierenarts om veertjes uit te laten trekken voor geslachtsonderzoek, maar om eerlijk te zijn voel ik me nu al schuldig  :'(
Ik heb teveel horrorverhalen gelezen over van de stress stervende valkjes geloof ik, arm diertje  :'( en zelf kan ik ze echt niet uittrekken, daar ben ik veel te soft voor  ::)

Ik hoop zoooo dat het toch een vrouwtje blijkt te zijn, maar andere mensen op het forum hier denken toch echt dat het een mannetje is, maar goed, we zien het wel  ;D Op de foto in mijn onderschrift lijkt Saffier geler omdat de foto ongeveer 7 keer verkleind is  ;D erg vertekenend.

*Esther*

25 september 2007, 21:59:25 #637 Last Edit: 25 september 2007, 22:01:28 by *Esther*
Citaat van: Rianne op 25 september 2007, 12:05:43
Hmmm... dominant pastel geelwang? :o

Ja! jij hebt goed opgelet. Ik wilde eerst de combi met bleekmasker maken maar dat duurt dus nog even. Toen bedacht ik mij dat het niksdoende koppel ook wel uit elkaar kan.... :-X En ik dus heel goed deze combi kan maken. Liever zonder cinnamon maar goed.

Citaat van: caro op 25 september 2007, 12:19:29
Hoi Esther,

Sorry hoor :-[ :-[.

Ik dacht dat je hem op korte termijn zou gaan halen. Wat een plannen heb je zeg, fantastisch.

Ik ga zeker straks even op je site kijken.


Groetjes


Aagje ;)

hahaha, maakt niet uit joh, dan had ik de naam Shadow niet moeten noemen.

Citaat van: Lentemorgen op 25 september 2007, 14:29:40
hihi, ik zie je al zitten op de wc met de valkjes  ;D

Ik neem Saffier vanavond mee naar de dierenarts om veertjes uit te laten trekken voor geslachtsonderzoek, maar om eerlijk te zijn voel ik me nu al schuldig  :'(
Ik heb teveel horrorverhalen gelezen over van de stress stervende valkjes geloof ik, arm diertje  :'( en zelf kan ik ze echt niet uittrekken, daar ben ik veel te soft voor  ::)

Ik hoop zoooo dat het toch een vrouwtje blijkt te zijn, maar andere mensen op het forum hier denken toch echt dat het een mannetje is, maar goed, we zien het wel  ;D Op de foto in mijn onderschrift lijkt Saffier geler omdat de foto ongeveer 7 keer verkleind is  ;D erg vertekenend.

Ik heb de onderschriften e.d. niet zichtbaar. Dat vind ik makkelijker om alles door te lezen. ;) Ik log wel even in als gast. Dan zie ik het wel.
Juist heel verstandig dat je naar een DA gaat. Beter dat, dan dat er iets verkeerd gaat.
Ik hoop op een mannetje ;) goed excuus om hier te blijven hangen op dit virus forum!!! ;D En een nog beter excuus voor 2 leuke popjes ;)

•=Bonnie=•

Klinkt goed hoor, dominant pastel geelwang :) Waarom ook niet :)

Volgend jaar dan misschien bij Marlies meteen een dominant pastel bleekmasker halen voor tegen 1 van je popjes.

Zelf kweek ik alleen bleekmaskers met uiterlijkheden of splits die je niet wilt :)

Lentemorgen

26 september 2007, 13:51:16 #639 Last Edit: 26 september 2007, 13:53:35 by Lentemorgen
Citaat van: *Esther*
Ik heb de onderschriften e.d. niet zichtbaar. Dat vind ik makkelijker om alles door te lezen. ;) Ik log wel even in als gast. Dan zie ik het wel.
Juist heel verstandig dat je naar een DA gaat. Beter dat, dan dat er iets verkeerd gaat.
Ik hoop op een mannetje ;) goed excuus om hier te blijven hangen op dit virus forum!!! ;D En een nog beter excuus voor 2 leuke popjes ;)



Hihi..
Nou gisteren is het er niet van gekomen, want de praktijk was niet open s'avonds.
Dus ik heb net nog even gebelt voor de zekerheid zodat ik vanavond wel kan gaan.

Zegt de dierenarts himself: "Ja maar mevrouw, een geslachtsbepaling kan alleen dmv een kijkoperatie bij de faculteit in Utrecht".
Ik:  :o "uh nee meneer. Het kan ook dmv een paar veertjes uittrekken, en dan kan een bedrijf aan het DNA zien wat voor geslacht mijn vogel is".

Nouuuu, daar had ie nog nooit van gehoord, dus dat wordt nog leuk vanavond  8)

Een voliere lijkt mij echt helemaal geweldig! Maar dan moet ik eerst flink verbouwen in de tuin hihi. Maar als het echt 2 mannetjes zijn, dan zal ik toch sowieso aan een kamervoliere moeten gaan denken  ;D
Ik heb nu een kooi van 52 x 41 x 78cm en 2 valkjes gaat nog makkelijk, maar 4 ga ik toch sneu vinden hoor  ;D

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 26 september 2007, 10:25:45
Klinkt goed hoor, dominant pastel geelwang :) Waarom ook niet :)

Volgend jaar dan misschien bij Marlies meteen een dominant pastel bleekmasker halen voor tegen 1 van je popjes.

Zelf kweek ik alleen bleekmaskers met uiterlijkheden of splits die je niet wilt :)

Jammer, bij jou kom ik in 40 minuten....

*Esther*

Citaat van: Lentemorgen op 26 september 2007, 13:51:16
Citaat van: *Esther*
Ik heb de onderschriften e.d. niet zichtbaar. Dat vind ik makkelijker om alles door te lezen. ;) Ik log wel even in als gast. Dan zie ik het wel.
Juist heel verstandig dat je naar een DA gaat. Beter dat, dan dat er iets verkeerd gaat.
Ik hoop op een mannetje ;) goed excuus om hier te blijven hangen op dit virus forum!!! ;D En een nog beter excuus voor 2 leuke popjes ;)



Hihi..
Nou gisteren is het er niet van gekomen, want de praktijk was niet open s'avonds.
Dus ik heb net nog even gebelt voor de zekerheid zodat ik vanavond wel kan gaan.

Zegt de dierenarts himself: "Ja maar mevrouw, een geslachtsbepaling kan alleen dmv een kijkoperatie bij de faculteit in Utrecht".
Ik:  :o "uh nee meneer. Het kan ook dmv een paar veertjes uittrekken, en dan kan een bedrijf aan het DNA zien wat voor geslacht mijn vogel is".

Nouuuu, daar had ie nog nooit van gehoord, dus dat wordt nog leuk vanavond  8)

Een voliere lijkt mij echt helemaal geweldig! Maar dan moet ik eerst flink verbouwen in de tuin hihi. Maar als het echt 2 mannetjes zijn, dan zal ik toch sowieso aan een kamervoliere moeten gaan denken  ;D
Ik heb nu een kooi van 52 x 41 x 78cm en 2 valkjes gaat nog makkelijk, maar 4 ga ik toch sneu vinden hoor  ;D


Met 2 mannetjes is er dus nog geen probleem.... die komen pas als jij meer wilt...... ;D
Hoe is het bij de DA gegaan?
Snapte hij het nu?
Heb je de veertjes zelf mee naar huis genomen?
Ben benieuwd!

Groetjes Esther

•=Bonnie=•


Lentemorgen

Dierenarts ging heel goed! Saffier heeft hem wel een oog dichtgeblazen haha. Mijn valkje was het er helemaal niet mee eens dat de nageltjes geknipt werden, veertjes eruit was binnen een seconde gebeurt en ze gaf echt geen kik! Gelukkig wist de dierenarts nu wel wat ik bedoelde :D
Ik heb de veertjes zelf meegenomen en vanmorgen op de bus gedaan, dus ik ben erg benieuwd! (Ik hou er al rekening mee dat het waarschijnlijk toch een mannetje is  ;D )

Thuis is Saffier ernstig beledigd op stok gegaan, maar later kwam ze toch weer kroelen, en vanmorgen was alles weer goed  :D

*Esther*