28 april 2024, 21:13:02

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

Mariska

Dat ziet er goed uit :D

Bij mij zaten ze ook niet allemaal even mooi met hun koppies omhoog, maar ze doen het allemaal prima ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Esther*

20 augustus 2007, 19:58:49 #511 Last Edit: 20 augustus 2007, 20:29:09 by *Esther*
Heeej,

De oudste is vandaag geringd!! En dat was hard nodig ;D
Anders heb ik ook nog ringen van europarrot, die zijn een 0,mm groter. Maar ik vind de ringen van van de NBvV mooier glimmen. ::) 8)
Van europarrot bestel ik er altijd maar een paar voor de zekerheid.

Er zijn wat koppels die interesse lijken te hebben in een blok, maar zeker weten doe ik het nog niet. ;)

Groetjes Esther

Mariska

En hebben ze al meer interesse in de blokken :D

Met de baby's ook alles goed?
Zie je al iets?

Je ringen van europarrot zijn dus 0, mm groter :P


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Esther*

Citaat van: Mariska op 23 augustus 2007, 19:48:50
En hebben ze al meer interesse in de blokken :D

Met de baby's ook alles goed?
Zie je al iets?

Je ringen van europarrot zijn dus 0, mm groter :P

jajajajaa,
0,1 mm om precies te zijn. ::)

Ja ik zie een paar donkere stipjes op de vleugels maar ik zie pas meer als er echt veertjes zijn, dus dat duurt nog 2? weken.
Ze hebben wel weer een groei spurtje gemaakt. :D

De interesse in de andere blokken is er wel.
Bij Kuifje en Smoezie liggen een hele rits, 4 bevrucht.
En eigenlijk geen idee van wie er liggen kleine en grote eitjes. Ik vermoed dat de kleine van Smoezie zijn en de grote van Kuifje. De kleine zijn bevrucht. Smoezie heb ik zien paren met Ricky. Ricky is de vader van het nest bonte witmaskers...nu.

En Laluna zit met een bolle kont. :D

Groetjes Esther

Mariska

Spannende tijden dus weer bij jou :D

Ennuh, Ricky is dus buiten de deur op stap geweest ;D :P

Ik ben benieuwd wat er allemaal uit komt rollen straks ;)


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Esther*

Heej,

Op mijn site 2 foto's geplaatst van de drie bonte witmaskers.
Bij het oudste jong zijn er duidelijk pennen. In de staart zie ik grijze puntjes dus geen hele witte staart.
De andere 2 zie ik nog geen grijze puntjes. ::)

Groetjes Esther




*Esther*

26 augustus 2007, 13:28:15 #516 Last Edit: 26 augustus 2007, 13:30:05 by *Esther*

Hoi,

Ik denk dat het oudste jong een man is. :D
Net nog effe gekeken en een schoon blok gegeven.
De andere 2 zie ik nog niet veel bij maar daar lijken bij de een de pennetjes toch wel iets lichter dan bij de oudste. Bij het derde jong zie ik nog geen grijze puntjes. 8)

Ze hebben nu alle drie een ring om dus hopen dat dat nu ook zo blijft, moest namelijk een ring uit het blok vandaan vissen.
Wel apart hoor, ze hebben dikke pootjes maar de tenen lijken wel klein. Ik heb moeite om de ring om te krijgen door de dikte maar de teentjes zijn nog niet stevig genoeg om de ring te laten zitten. :-\

Dus Mariska, als diegene boven jou op mijn lijst niks meer van zich laat horen is het mannetje voor jou! :D

Kuifje en Smoezie wisselen elkaar keurig af in het blok. Echt een leuk stel om te zien, 2 popjes. ;) Dus wie nog interesse heeft in een triotje na de kweek.... Kuifje en Smoezie en een mannetje mogen na dit seizoen verhuizen, naar ik hoop een leuke voliere! :D :D :D

Groetjes Esther

*Esther*


Jong 2


Jong 1

In principe zijn beide jongen al gereserveerd. Ongeacht of het mannen of poppen zijn. :D

Verder heb ik nog steeds 5 bevruchte eitjes liggen van het trio of kwartet.... Ik verwacht dat die zeker binnen een paar dagen uit zullen komen.


Groetjes Esther

Rianne

Dit worden beauties, let maar op :)

*Esther*

Heeej,

Gister heb ik een nieuw schouw lampje gekocht om toch de bevruchte eitjes te controleren.
Vanochtend zat er in 1 ei een gaatje.

En nu.... ligt er een .... lutinootje!!!!!!!

Van wie??
Mijn eigen lutino had ik verkocht, van hem kan het niet zijn. Ook niet van Ricky, de bonte cinnamon witmasker, ook niet als hij split lutino zou zijn.
Kuifje is split witmasker en Smoezie is lutino witmasker.
Ik denk dus dat het van mijn wildkleur mannetje is, Gipsy.
Dat hij split lutino is.

Ik ben heel benieuwd naar de volgende jongen.
Leuk zo'n verrassingsnestje! :D :D :D :D :D

Het wordt nu wat kouder dus ik hoop dat het gaat lukken. Ze zitten nog buiten...

Laluna zit met een hele dikke buik/kont. Ik hoop dat zij een blok in de blokhut uitzoekt. Anders wordt het wel heel laat. :-\

Misschien haal ik de overige blokken buiten wel weg, dan moet ze naar binnen. Als ze dat dan maar doet.

Groetjes Esther

Mara

Hoi Esther

Wat leuk zeg! Ik had ook zo'n leuk verassingsnestje.

mara

Mariska

Hè Esther,

Wat een poepie's ;D :-*

Zie ik het nou goed dat het allebei mannen zijn?
En heb je al iets gehoord van de eerste op de lijst?
En hoe lang geef je haar anders nog?
Veel vragen hè ;D

Ik zal Mike maar eens vertellen dat ik een jong gereserveerd heb :o ;D

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Yvette

Wat zijn ze ontzettend lieve scheetjes

*Esther*

Heej,

Bedankt allemaal.

Er ligt nu ook een witmasker bij. Dus een wit donsje met zwarte ogen en een geel donsje met rode ogen.

Laluna is toch maar naar binnen gegaan, ik heb nog niet in een blok gekeken. Ik geef ze eerst nog maar wat rust.
Als het nodig is kan ik nog een kacheltje bij zetten.

Groetjes Esther

Randy

hee esther 8)

leuk die bonte witmasker babys ;D
ik vind bontjes echt leuk :P, en wel leuk soown verassings nest is wel spannend om een keer niet te weten wat er uitkomt ;)

en kweek jij gewoon door tot ze zelf niet meer willen "???


Groetjes randy 8)
Wanna see my Diary??
CLICK HERE