27 april 2024, 15:52:24

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi Bonnie

Ik weet niet of zij opaline of bont, of allebei is.
Lucky  kan van Laluna zijn en is getest een man. Hij is bont en heeft een paar vage parels.

Ik heb bij Tjerk die split man gereserveerd en zag gister dat hij inderdaad 2 van die leuke bij passende popjes heeft zitten. :D maar dan moet die man wel een man zijn dus er zal getest moeten worden. Anders hoef ik het popje ook niet.

Wil je zelf je lutino popje niet houden dan?

groetjes Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 18 juli 2007, 09:10:38
Hoi Bonnie

Ik weet niet of zij opaline of bont, of allebei is.
Lucky  kan van Laluna zijn en is getest een man. Hij is bont en heeft een paar vage parels.

Ik heb bij Tjerk die split man gereserveerd en zag gister dat hij inderdaad 2 van die leuke bij passende popjes heeft zitten. :D maar dan moet die man wel een man zijn dus er zal getest moeten worden. Anders hoef ik het popje ook niet.

Wil je zelf je lutino popje niet houden dan?

groetjes Esther



Tjerk laat alle geelwang jongen van zijn koppel testen zei hij omdat ie inderdaad zowel opaline-lutino-geelwang mannen als poppen uit dat koppel kan krijgen.

Die lutino die hier zit wil ik niet houden want zij is de volle zus van het valkje waarvoor ik een opaline-lutino(-geelwang) bont(split bont) popje wil hebben :)

*Yvon

Hoi hoi

Valkjes wegdoen en weer kopen.  ;D
Helaas maar ook weer zo leuk.  ;)
Altijd leuk om te zoeken naar leuke koppels met de toch wat aparte mutaties en splitten.
Wij gaan het nu ook steeds leuker vinden.  :D
Al moeten we nu wel gaan oppassen dat we niet ineens teveel valkjes hebben.
Succes met de verkoop en zoektocht.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Hoi, Hoi,

Dat popje Bonnie, wat jij bedoeld is dat het popje van Rianne die ook cinnamon is? Ik wil er geen cinnamon door heen kweken.
Anders had ik haar wel willen reserveren als Tjerk DE goede wildkleur voor mij heeft zitten. hahaha Zullen we een valken meeting houden, met z'n allen naar Tjerk. ;D Nou ja allen....

En dan heb ik nog een zo'n split mannetje gereserveerd en die koppel ik aan Jaune.
Ik denk trouwens dat Jaune en Joue moeder en zoon zijn, zij blijft hem maar voeren. En opstappen doet hij  bijna nooit bij haar.
Daarom mag Joue ook verhuizen want op deze manier gebeurd er niks en uit elkaar, maar wel bij elkaar in de buurt is denk ik geen optie.

Blokhut en voliere zijn schoon. Onze oppas kan schoon de dieren verzorgen.

We hadden de hazelaar gesnoeid en veel! takken had ik in de voliere gehangen. Prachtig om te zien, hoe geweldig ze het vonden. Ze hebben heerlijk geknaagd en super snel was al het blad er af. Ook de bast vonden ze erg lekker.

groetjes!

•=Bonnie=•

Hoi,

Ja, het is een cinnamon-opaline-lutino split bont. Eerlijk gezegd vind ik het bij dat opaline geelwang juist wel heel erg mooi, ze zijn echt knal knal geel beiden. Maar goed, ze is al gereserveerd he, en dit meisje klinkt heel leuk en mailt regelmatig dus zou me verbazen als deze nog afhaakt.

Die van Tjerk hebben geen cinnamon.

Rianne

Ik wist ook niet dat er cinnamon in zat bij de vader van het valkje waar Bonnie het over heeft. Tot ik 2 cinnamon geparelde geelwangen split lutino in het nest had. Ik had liever ook niet dat ze cinnamon waren maar ach, ik vind ze evengoed prachtig en zoals Bonnie al zei, beide lutino's geven haast licht zo geel zijn ze :)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 19 juli 2007, 00:04:44
Hoi,

Ja, het is een cinnamon-opaline-lutino split bont. Eerlijk gezegd vind ik het bij dat opaline geelwang juist wel heel erg mooi, ze zijn echt knal knal geel beiden. Maar goed, ze is al gereserveerd he, en dit meisje klinkt heel leuk en mailt regelmatig dus zou me verbazen als deze nog afhaakt.

Die van Tjerk hebben geen cinnamon.
Citaat van: Rianne op 19 juli 2007, 10:02:05
Ik wist ook niet dat er cinnamon in zat bij de vader van het valkje waar Bonnie het over heeft. Tot ik 2 cinnamon geparelde geelwangen split lutino in het nest had. Ik had liever ook niet dat ze cinnamon waren maar ach, ik vind ze evengoed prachtig en zoals Bonnie al zei, beide lutino's geven haast licht zo geel zijn ze :)


Ja, ik ben het met jullie  beide eens, eigenlijk zie je het cinnamon niet terug. En worden ze er wel mooi geel van.

Eerst maar eens afwachten wat er in de nesten komt. :D

gr Esther

*Esther*

4 augustus 2007, 23:35:41 #427 Last Edit: 4 augustus 2007, 23:41:42 by *Esther*
Heeej,

We zijn weer thuis. Van wel 2 weken vakantie met wel 1 droge dag. Gelijk lekker bruin geworden die dag, of eigenlijk meer rood, alleen zie je dat bij mij niet zo goed.
Stuk of 10 wassen gedraaid maar alles kon lekker buiten hangen, dus dat schoot wel op.


De valkjes zaten er lekker bij maar lijken wel wat magertjes. ??? Terwijl er goed gevoerd is, want er is veel goed voer weggegooid. Ook lijken ze wel goed te eten. Ik ben dus bang dat er iets in de voliere zit want ook de kweek loopt niet zo vlotjes. Veel dode jongen in of net uit het ei.

Nu zat ik bij ziek te lezen over die megabacterie... Klinkt op zich wel aannemelijk. Maar dus pas goed te onderzoeken bij een overleden vogel. :-\
Ik dacht eerst dat het aan het voer lag want het voer dat ik normaal heb (T228) was op dus had ik een zak T226 meegenomen.
Ook kreeg ik de tip of ze geen te kort aan vitamine A hebben.
Vooral Twingirl zit er niet fris bij. Dat zat ze voor mijn vakantie al niet zo maar toen weet ik het nog aan de twee rondes die ze alleen heeft gebroed. Dit zal zeker haar weerstand een dreun hebben gegeven. Maar nu zit ze er nog zo bij.  :(

Het kan allemaal, maar hoe kom je er achter hè.

Ik ga dus weer flink aan de bak met vitamines en appelciderazijn.

Enkele valkjes zijn gereserveerd maar er gaat pas echt iets weg als ik vind dat ze er beter bij zitten!



De bont getekende witmaskers hebben 4 eitjes waarvan 3 bevrucht. Dit is zo'n geweldig koppel! Heel trouw aan elkaar en aan hun nest.
Zij hebben ook Lucky groot gebracht, wat misschien een zoon(dna getest) is van Laluna en Twinboy, en dan dus; bont split lutino-geelwang is. Maar dat is niet zeker want het kan ook een zoon van Twinboy en Twingirl zijn.


In de vakantie is er een heel mooi getekend valkje uitgevlogen. Mooier dan Lucky, die is zwaar bont.
Dit valkje heeft een gele staart, buik, rug. En heel iets grijs in de wangen.
Hij/zij is een zoon of dochter van Twinboy en Twingirl. Iets meer grijs dan Twinboy en iets minder grijs dan Twingirl op de vleugels hebben.
Omdat Twingirl voor de tweede keer alles alleen heeft moeten doen heb ik dit jong al heel klein overgelegd bij Lutino en Kuifje.
Dit laatste koppel had 4 lutino's in het nest maar hebben het alle 4 niet gered. :'( Zij hebben wel dit jong goed verzorgd, samen met Smoezie. Want eigenlijk zijn ze een trio....



De dominant pastellen hebben wederom onbevruchte eieren in het nest. :-\

Alle blokken hangen nu binnen in de blokhut. Hier hebben de bonte witmaskers hun blok uitgezocht, maar de rest vind het maar niks denk ik. Er brand wel licht maar misschien is het nog te donker?
Toch wil ik ze er aan gaan wennen om 's nachts naar binnen te gaan zodat er 's ochtends wat minder geluidsoverlast is.....


Zijn er nog mensen die plannen hebben om naar Zwolle te gaan 22 september? Ik ga kijken of ik er heen kan, dit keer zonder kinderen. ;) ;D

Morgen zal ik wat foto's plaatsen.

Groetjes Esther








Rianne

Hoi Esther,

is het geen idee om pellets te gaan voeren? Of erbij geven? Als je pellets geeft mag je evengoed nog 20% andere dingen erbij voeren.
Onwijs balen dat je kweek niet goed is verlopen. Ondanks dat het hier ook niet altijd even goed verliep dit jaar mag ik niet klagen. Ik heb eindelijk m'n lutino geelwang gekweekt met behulp van Bonnie.
Maar dan bied het volgende probleem zich weer aan: bloedluis in de voliere :-\

Caroline

Fijn hè, al die wasjes na een vakantie.  :-\

Gelukkgi heb je ze al weer weggewerkt en hielp het weer je mee.

Triest dat de valkjes er zo "beroerd" bij zitten. Alhoewel ik moet zeggen degene die hier 1-2 broedronde al dan niet met jongen achter de rug hadden zagen er deze ruiperiode ook veel slechter uit dan de vorige keer dat ze in de rui waren.  :-\ Maar .... inmiddels, met inderdaad Teurlings 228, onkruidzaad, veel groente en fruit, en regelmatig kiemzaad en een boterham, verder een vitamines kuur  van 2 weken elke dag en nu 2 x per week vitamine en 2 x per week appellciderazijn, gaan ze er weer steeds beter uitzien. Ook hebben ze geen afwijkende poepjes gehad dus ik denk dat ze gewoon door de kweek en de rui in een mindere conditie waren.  ;)

In ieder geval heel veel sterkte met ze, hopelijk zitten ze weer snel lekker fit op de stok.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Esther

Welkom thuis. Wel jammer dat je valkjes er niet zo fit bij zitten, het verhaal van de megabacterie is natuurlijk verontrustend maar het kan ook gewoon zo zijn zoals Caroline aangeeft, rui en broeden. Ik hoop dat ze gauw weer in orde zijn.

Mara

*Esther*

Hoi Mara, Caroline en Rianne,

Leuk dat jullie reageren. Na 2 weken geen valkjes praat is dit toch wel erg lekker.

Ik hoop inderdaad dat het een normale verminderde gesteldheid is. Hahaha, wat klinkt 'bekakt'.
Dat kan ik beter voor op het werk bewaren.

Ik was net wat foto's aan het bekijken die ik net voor de vakantie gemaakt had, daarop staan er enkele valkjes er toch minder mooi op dan dat ze er nu bij zitten. Dus misschien is het een storm in een glas water.
Mijn T226 is nu op dus maandag hoop ik dat de dierenwinkel het andere voer heeft.

Zijn pellets ook in groot verpakking te koop? Hoeveel kost het?

gr Esther

Rianne

Hoi Esther,

ik geef de Harrison's, een verpakking van 2.27 kilo kost 42,50 en daar doe ik ongeveer een maand mee met 8 valkjes, 2 catharina's en 2 kwartels. Dit kun je zelf een beetje bepalen, als je je steeds aan de 20% bijvoeding houdt hoeven ze minder pellets als wanneer je er niks bijgeeft. :)

*Esther*

Citaat van: Rianne op  5 augustus 2007, 12:18:53
Hoi Esther,

ik geef de Harrison's, een verpakking van 2.27 kilo kost 42,50 en daar doe ik ongeveer een maand mee met 8 valkjes, 2 catharina's en 2 kwartels. Dit kun je zelf een beetje bepalen, als je je steeds aan de 20% bijvoeding houdt hoeven ze minder pellets als wanneer je er niks bijgeeft. :)

?
Klopt het wat je typt, 2.27 kilo? Dus nog geen 3 kilo?
Dat is erg duur!
Teurlings is 20kilo voor 17,=
Ik weet alleen niet hoelang ik daar mee doe.

Mara

Hoi Esther

Ik doe met de Teurlings een maand of 2, ongeveer. Maar hier wordt het Teurlings gemengd met papegaaienvoer en ze krijgen ook nog volierevoer (ook van Teurlings, dat is eigenlijk voor de kwartels, maar de valkjes en de rest eet het ook gewoon). Ik vind de pellets ook heel erg duur.  :-[

Mara