28 april 2024, 08:09:08

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

:D Foto's!!! :D


3 getekende jongen



Witmasker dominantpastel


Witmasker dominantpastel


Lucky net een dag uitgevlogen. En wordt geplukt, waarschijnlijk omdat er al weer eieren in het blok liggen. ::)

Anke

Mooi hoor jouw valkjes.
Leuk ook die bijzondere mutatie!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Esther*

Heeej Luitjes,

Even een update;

Bij Lutino, Kuifje en Smoezie ligt een lutino donsje, dus een popje die ook opaline kan worden.
Deze kan van Lutino en Kuifje zijn wat ik ook denk, of heel misschien  van Lutino en Smoezie. Dit is een triotje :o


Bij Twingirl en Twinboy liggen drie jongen waarvan 2 met spreidpootjes. :-\ Daar ben ik mee aan het friemelen geweest en nu zitten er bij beide jongen pleisters om de pootjes. De pootjes zijn nog te dun voor ringen.

Alle eieren van de witmasker dominant pastellen zijn onbevrucht. Ik heb ze weggehaald in de hoop dat er nog een ronde voor ze in zit.

Lucky is een heel lief valkje die ik nooit in handen heb gehad om tam te maken. Maar hij is zo rustig dat ik hem zo kan pakken uit de vlucht. :-*

Dit waren weer de nieuwtjes :)

groetjes Esther

Tjerk

Hey Esther,

had jij ook geen Lutino Geelwang met hartstikke rode ogen? De pop die ik hier heb zitten is nu ruim drie, en zal het van een jonge Lutino nog winnen kwa kleur in de ogen.

Ik heb de kweker een mailtje gestuurd of er nog een mutatie bij in zit. Maar hoe zit dat bij jou valk?

Groeten Tjerk

*Esther*

Hoi,hoi,

Tjerk; die van mij heeft ook licht, helder rode ogen. Er is een antal blz terug een heel gesprek geweest hier over of er evt fallow bij in zou zitten.
Volgens de kweker is ze een cross-over... maar hij zei wel meer dingen die niet klopten over de valkjes die ik heb overgenomen, dus ik weet het niet.


Eén jong met spreidpoten is overleden. :( Het was helemaal afgekoeld en de krop zat nog even vol als gisteravond. Wrs heeft het door de pleister die ik om de poten heb gedaan, zich niet meer bij de moeder kunnen brengen.

De ander doet het (nog) goed. :)

groetjes Esther

•=Bonnie=•

Wat rot van het overleden jong en heel erg jammer dat de pastel eitjes onbevrucht bleken zeg :( Hopelijk doen ze nog een ronde.

Rianne

Hoi Esther,

mijn lutino geelwang jong die bij Bonnie zit, heeft ook knalrode ogen. We hebben ze vergeleken met een albino jong en je ziet echt duidelijk verschil. Wel apart, want het ouderkoppel komt bij 2 verschillende kwekers vandaan.

•=Bonnie=•

26 juni 2007, 15:07:26 #367 Last Edit: 26 juni 2007, 15:09:23 by Bonnie
haar volle zus met de oranje wangen heeft net zulke oogje...

Ik kan me niet voorstellen dat een split falow zichtbaar is in de ogen van een lutino. Wel dat cinnamon en lutino het effect van erg rode ogen geeft omdat sommige cinnamons al een rode lens hebben.

Rianne

En het zou heel toevallig zijn als beide ouders ook split fallow zouden zijn. Dan had ik ook iets moeten zien bij de 2 cinnamon geparelde geelwang mannetjes hier.

Tjerk

Hey,

toch raar. Zou het door de combinatie van Geelwang & Lutino zijn? Dat zou natuurlijk ook kunnen, want ik hoor eigenlijk iedereen met een Geelwang Lutino, dat ze die knalrode ogen hebben ondanks de leeftijd van een paar jaar.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

Dat klint aannemelijk Tjerk, alleen de volle zus van Rianne haar lutino-geelwang is (door een crossover) geen geelwang.

Tjerk

Hey,

daar kunnen we het dus helaas niet bij nagaan. Even afwachten tot mijn eieren over ongeveer 3 weken uitkomen. Als het goed is ligt er morgen een derde.

Maar dat zou het toch kunnen verklaren (combinatie Geelwang & Lutino). Ed heeft toch ook een Geelwang Lutino? Weet iemand wat voor ogen die heeft?

Groeten Tjerk

*Esther*

26 juni 2007, 20:41:21 #372 Last Edit: 27 juni 2007, 08:22:23 by *Esther*
;) Waar is Ed ;D

We zullen het weten als er jongen zijn.

Als het nestje van Twinboy en Twingirl oud genoeg is,
zet ik Twinboy weer bij Laluna. Hij doet niks bij de jongen van Twingirl en hem. Wat, wat voeren betrefd wel heel goed gaat. Behalve dan weer de spreidpoten. :-\

Ik ga zo weer even kijken, ben net terug van mijn werk.

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: Tjerk op 26 juni 2007, 20:02:40
Hey,

daar kunnen we het dus helaas niet bij nagaan. Even afwachten tot mijn eieren over ongeveer 3 weken uitkomen. Als het goed is ligt er morgen een derde.

Maar dat zou het toch kunnen verklaren (combinatie Geelwang & Lutino). Ed heeft toch ook een Geelwang Lutino? Weet iemand wat voor ogen die heeft?

Groeten Tjerk


*grin* ik ben denk ik niet duidelijk genoeg :) De volle zus van Riane haar cinnamon-opaline-geelwang-lutino heeft exact dezelfde kleur door en door rode oogjes maar is door een cros-over geen geelwang. Wel cinnamon-opaline-lutino, ze liggen beide bij mij in het blok en hun oogkleur is gelijk. Vandaar at ik me afvraag of het geelwang er dan wel mee te maken heeft.

Tjerk

Hey,

maar mijn pop heeft zeker weten geen Cinnamon erdoorheen zitten. Maar is er niet de mogelijkheid dat de rode kleur van de Cinnamon-Opaline-Lutino wel afzwakt? Het zou dus ook best kunnen bij de Geelwang-Cinnamon-Opaline-Lutino. Maar de kans is er ook dat ook zij die rode ogen houden

Esther, ik weet niet hoe oud jou pop is, Kiära hier is al ruim drie. En Dito hier is ongeveer even oud, maar heeft "bruine" ogen.

Groeten Tjerk