28 april 2024, 06:27:36

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

Hoi

Ik heb een vraag gesteld bij mutaties over Laluna.

Bij Misty en Zorro ligt 1 ei.
Bij Smoezie en Lutino lagen 6 eitjes nu nog 4 en een half, waarvan het halve ei nog een kuikentje had... >:( opgegeten dus.
Bij Twingirl en Twinboy lagen 4 of  :-[ 5 eitjes nu nog 3 dus ook opgegeten. >:(

Ze krijgen elke dag voer er ligt genoeg; grit kiezel sepia oud brood wilge takken ..............

Kleine bontje heb ik vandaag geringd. Ik was het vergeten! Maar het lukte nog. Het jong heeft wrs toch wel een groeiachterstand opgelopen door alle problemen met de andere eitjes en jongen. Het is nu 2 weken oud. Maar het heeft altijd voer in de krop, al is het geen grote zak......... ::)


En verder heb ik besloten om toch wat volwassen koppels/valkjes weg te doen omdat ik eigen jongen wil houden. Maar welke weet ik nog niet :-\

Groetjes Esther

Rianne

Ik moet er niet aan denken dat ik voor die keuze zou komen te staan, ik wil geen van mijn valkjes missen! Ik heb geluk dat ik zowel binnen als buiten valkjes kan houden, anders had ik er nooit geen 7 gehad. :)

•=Bonnie=•

Ik sta voor dezelfde rottige keuze straks, dat wist ik vorig jaar al :( Ook ik zal wat ouderkoppels weg moeten doen om eigen kweek aan te kunnen houden.

Als je een kweekdoel hebt dan zal je ook wel moeten helaas ander heb je op den duur vluchten vol familie. Maar lastig blijft het wel.

ManjaV

Hoi Esther,

Dat lijkt me heel moeilijk om te kiezen wie er weg moeten.  :-\ Soms is het idd niet anders. Ik zou het zelf niet kunnen denk ik.  :-X
Hoe gaat het met de vier kleine valkjes? :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

•=Bonnie=•

Citaat van: ManjaV op  1 juni 2007, 08:30:49
Hoi Esther,

Dat lijkt me heel moeilijk om te kiezen wie er weg moeten.  :-\ Soms is het idd niet anders. Ik zou het zelf niet kunnen denk ik.  :-X
Hoe gaat het met de vier kleine valkjes? :D

Groetjes,
Manja


Het scheelt wel als je valkjes niet tam zijn en buiten leven. Voor hun maakt het echt niet uit waar ze zitten, als ze maar een fijne partner hebben, lekker de ruimte en goede verzorging. Je hebt toch wat minder band met die valkjes dan wanneer ze binnen zijn en tam zijn. Daar zou ik ook geen afstand van kunnen doen hoor :)

*Esther*

Hoi,

Het lastige er aan vind ik dat er twee ex-tamme valkjes buitenleven die ik dus eigenlijk niet direct weg wil doen. Alleen zijn dat 2 poppen. Als dat nou een man en pop was, was de keus een stuk makkelijker geweest.

Het de 4 kleine (grote) valkjes gaat het heel goed. Ze stappen al keurig op mijn hand en schieten niet in de stress als ik mijn hand in de kooi doe. Ze eten alles zelf en eigenlijk hoef ik niet bij te voeren. Ik doe dat wel een beetje om ze nog tammer te krijgen.

gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

Ja,valkjes wegdoen is nooit leuk.
Je krijgt met de nmeeste toch wel een beetje band.
Maar miss zou je ook kunnen kijken naar de splitten.
En ze daar een beetje op selecteren.  ::)
Heel veel succes ermee.
Met de jongen gaat het gelukkig ook goed,mooi zo.  ;D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Hoi,

Met mijn Lucky valkje gaat het goed. Het is echt een geluksvogel omdat hij de enige is die het overleefd heeft en ik ook omdat het een zoon van Twinboy en Laluna blijkt te zijn.
Hij heet dus Lucky! En blijft hier wonen.
Nu nog een geschikt popje voor hem vinden.

Hier istie


Verder is er weinig nieuws te melden.

Gr Esther

Caroline

Wat een knapperd.  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

En Lucky gaat er nog mooi uitzien ook.  :-* ;D
Lucky him.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ma

Dat wordt echt een hele mooie zo te zien. :o

•=Bonnie=•

Wauw hij is prachtig Esther!  :D

Jullie beiden Lucky dus! :D

moonwitch (diana)

Hoi Esther

Wat een mooi valkje zeg, wauw echt een plaatje.
Hopelijk vindt je ook een popje voor hem.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mariska

Ik vind Lucky een lekker poepie :-*

Lastig hè met de beslissing om valkjes weg te doen.
Ik zit er ook weleens over te denken hoe het verder moet.
Ik heb een aantal koppels waar ik niet mee wil kweken en nog heel veel wensen wat ik wel graag zou willen kweken ::)
Pas geleden had ik na veel wikken en wegen een keus gemaakt wie er weg mochten, maar ik kon het niet doorzetten.
Ik heb met allemaal een band, ook de valkjes buiten.
Ik kan het gewoon niet.

Ben jij er al uit?


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

*Esther*

Hoi, hoi,

Ja Lucky is echt een mooierd aan het worden. Hij is niet helemaal perfect getekend maar toch wel zwaar bont!
Op zijn rug kan ik nog geen grijze pennen ontdekken.
Op zijn krop zitten er wel wat en ook in zijn staart zitten er een stuk 4 denk ik.

Ik weet nog niet zo goed wat voor mutatie pop ik aan hem zal koppelen, iemand nog suggesties?

Van de 4 jongen van Bobbie en Kuifje worden er zondag 2 en misschien 3 opgehaald.
Als er daarna niemand meer voor is gaan ze terug in de voliere.

Er liggen nu 5 of 6 (ben het vergeten) eieren bij Twingirl
En 6 eieren bij Smoezie maar ik denk dat er ook 2 van Kuifje bij liggen. Dit zullen dan alleemaal jongen van Lutino zijn.

Wie doe ik weg: waarschijnlijk, Smoezie, Bobbie en misschien de bonte witmaskers en Joue (van Jaune) (geelwangen) Ik wil er liever geen cinnamon in hebben omdat ik er dan wat meer kanten mee op kan vind ik.
Dus als iemand een wildkleur geelwang met bont man wil ruilen voor een cinnamon geelwang (opaline?) man van mij, houd ik mij aanbevolen.

Het koppel Lutino Kuifje geeft een heel leuk divers nestje mutaties, zodat die ook nog kan kweken.


Lutino X Kuifje

Vader:lutino split voor witmasker {X1:  gepareld} Moeder:cinnamon gepareld split voor witmasker   

man afkomst:
13% witmasker gepareld split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
13% witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
13% gepareld split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
13% wildkleur split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
25% gepareld split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
13% witmasker lutino gepareld
13% witmasker lutino
13% lutino gepareld
13% lutino
25% lutino gepareld split voor witmasker
25% lutino split voor witmasker


En dan weet ik zelfs nog wat mannen en poppen zijn!

groetjes Esther