28 april 2024, 14:19:45

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Hie hie, jij kookt ook een lekker soepie in je blokken. Bij de jongen die bij Twingirl lagen kan je in elk geval wel zien welke van haar en welke van Laluna zijn he?

Gefeliciteerd met je jongen in elk geval :D

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 14 mei 2007, 11:07:08
Hie hie, jij kookt ook een lekker soepie in je blokken. Bij de jongen die bij Twingirl lagen kan je in elk geval wel zien welke van haar en welke van Laluna zijn he?

Gefeliciteerd met je jongen in elk geval :D

Nou juig niet te vroeg :-\ :'(
Ricky en Beauty keken niet naar de jongen om ze lagen koud, terwijl ze wel beide in het blok zitten op de eieren.
Ik heb ze warm gemaakt en binnen wat voer gegeven.
Maar Twingirl is nu uit het blok, en het ziet er naar uit dat ze heerlijk vind om de vleugels te strekken. Twinboy kijkt wel steeds, maar gaat er niet in.

En om vanaf nu al hondopfok te doen vind ik ook niet echt wat. Ik werk ook nog 32 uur per week.

Pffff wat een seizoen zeg.  :-\

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 14 mei 2007, 11:33:36
Citaat van: Bonnie op 14 mei 2007, 11:07:08
Hie hie, jij kookt ook een lekker soepie in je blokken. Bij de jongen die bij Twingirl lagen kan je in elk geval wel zien welke van haar en welke van Laluna zijn he?

Gefeliciteerd met je jongen in elk geval :D

Nou juig niet te vroeg :-\ :'(
Ricky en Beauty keken niet naar de jongen om ze lagen koud, terwijl ze wel beide in het blok zitten op de eieren.
Ik heb ze warm gemaakt en binnen wat voer gegeven.
Maar Twingirl is nu uit het blok, en het ziet er naar uit dat ze heerlijk vind om de vleugels te strekken. Twinboy kijkt wel steeds, maar gaat er niet in.

En om vanaf nu al hondopfok te doen vind ik ook niet echt wat. Ik werk ook nog 32 uur per week.

Pffff wat een seizoen zeg.  :-\



Jemig Es :( Hoe oud zijn ze nu?

*Esther*

14 mei 2007, 15:56:53 #273 Last Edit: 18 mei 2007, 16:23:13 by *Esther*
Hoi Bonnie,

Ze zijn nu 1-4 dagen oud.
Paar uur geleden gered van onderkoeling.
Twingirl gaat er niet meer op. En Twinboy kijkt en gaat er ook niet op.

Ik heb ze opgewarmd onder een gloeilamp!! Ze begonnen weer te piepen. Gelijk wat gevoerd en ze alle 4 toch maar weer bij Ricky en Beauty onder gelegd. De andere 3 eitjes staan ook op uitkomen en heb ik daar ook maar bij gelegd.

Een uur geleden zaten ze alle 4 onder Ricky, nu maar hopen dat ze ook gaan voeren.

Normaal ben ik niet zo erg emotioneel, maar ik vond dit toch wel erg triest. Vier donsjes die nog leven terwijl je weet dat ze het niet redden als je ze laat liggen. :'(
Ik ga zo even in het blok kijken................ :(

En wat gebeurd er nu in de andere voliere....
Het hele circus begint gewoon weer overnieuw!!!
Twinboy, Twingirl en Laluna gaan weer de blokken inspecteren. Als ze het nu gewoon met zijn drieën deden, zoals ik weleens gelezen heb.

En uit elkaar halen, weet ik niet of dat slim is. Ze zien elkaar wel, wat misschien weer geroep en onrust met zich meebrengt.

Ontspannen hobbiën? Hahaha, tijd zal het leren.

gr Esther

*Yvon

Hoi hoi

Pffff,het gaat hier ook al zo lekker soepeltjes.  :-\
Wat bezielen de valkjes toch?
Hopelijk gaat het helemaal goed komen met de donsjes en eitjes die op springen staan. ;)
Heel veel succes !!  :D

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Jees, het is inderdaad wel een geharrewar van heb ik jou daar overal hoor, bah bah. Hopelijk gaan Ricky en Beauty voeren.  :-\

Rianne

Kweken is blijkbaar alleen een ontspannen hobby NA het kweekseizoen... De zenuwen of de eitjes nu wel of niet bevrucht zijn, de stress als het uitkomen maar op zich laat wachten, het hopen dat er goed gevoerd word... Het lijkt bijna een fulltime baan!

*Esther*

Hallo,

Ik heb net nog gekeken.
Eén donsje ligt er bij alsof die de nacht niet gaat halen. Twee donsjes piepen nog maar lijken niet gevoerd.
De vierde kan ik niet zien. Beide valkjes zitten in het blok.
Ik hoop zo dat ze gaan voeren.
Eigenlijk snap ik ook niet dat ze het niet doen. Als er nu een jong uit een ei komt, zouden ze die dan wel gaan voeren?

Morgen weer een nieuwe dag. Ik denk dat ik al vroeg buiten sta. ;D

gr Esther

•=Bonnie=•

Verdorie :(

Kan je ze niet wat voeren zodat ze de nacht doorkomen? Misschien dat het kwartje valt als de andere eitjes uitkomen?

Ik duim voor jullie.

Caroline

Och, wat sneu toch!!

Balen dat je niet wat dichterbij woont, dan had ik ze bij mijn koppeltje kunnen plaatsen of desnoods tijdelijk met de hand kunnen voeren. Maar ja dat is nu nutteloos geklets  :-\

Ik duim voor ze en voor jou.

En inderdaad, kun je niet handvoeren tot het eerste eigen eitje uitgekomen is, waarschijnlijk dat ze dan wel gaan voeren.

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

1 donsje is dood. :'(
3 donsjes piepen, maar ik kan niet zien dat ze gevoerd zijn.

Voor de nacht voeren is wel een optie. Verder voeren eigenlijk niet. Ik kan niet om de twee uur voeren.

Ik heb het volgende bedacht; Laluna vis ik er uit en gaat samen met Zorro naar de dom.pastel voliere. Daar zitten ook nog een witmasker en een wildkleur. Het maakt me niet uit wie het met wie doet.

Dan zit Twinboy bij Twingirl en de 2 geelwangen, (de laatste 2 doen ook niks ::)). Als het nestje van nu, niks wordt en de resterende eitjes ook niet ga ik 1 tussenwand er uit halen.
Dan heb ik op eerder genoemde koppels na, de hele boel bij elkaar. Mijn doel wordt/is dan alleen nog een paar nestjes groot zien worden en de mutaties zie ik dan wel.

Ik vind het inderdaad sneu voor mezelf  ;) als ik 1 nestje groot zie worden omdat de koppels niet klikken of hun werk niet afmaken.

In de buurt weet ik niemand met jongen.  :(

Caroline

Ach, al eentje dood.  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Hoi,

De drie donsjes leven nog!
En ik heb ze net toch maar voer gegeven. Nu liggen ze weer in het blok met de pleegeitjes bij de pleegouders.
Na m'n werk zie ik dan wel weer. Ze zijn tenslotte ook de nacht doorgekomen.
Ik warm ze steeds op onder een gloeilamp en dan leg ik ze terug.

Dus tot vanavond. :)
gr Esther

Rianne

Dat geeft in ieder geval weer hoop. Ik ga voor ze duimen!

•=Bonnie=•