28 april 2024, 00:48:26

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

:D Bedankt allemaal :D

Ik heb net nog even gekeken er liggen nog sinds gister, 2 gele donsjes en 1 wit donsje.
De vierde verwacht ik vandaag ook nog wel.

Bij Smoezie liggen nu 3 eieren.

Bij Twingirl 3 eieren en bij Laluna 3 eieren.

De dompastellen zitten onafhankelijk van de witmaskers in het blok en onderling gebeurt daar niks.

Ricky en Beauty zijn juist weer heel close met z'n 2en, die zitten heel veel samen in het blok te broeden. Moet ook wel met zo'n mega ei. ;D

Groetjes Esther

Rob S

Wow wat een mega-ei :o ::), pas maar op, straks heb je ook een reuzenvalkje ;D

En gefeliciteerd met je donsjes ;)

Groetjes

*Esther*

Fijne koninginnedag allemaal!

Er zijn beslist eitjes bevrucht van Twinboy en Twingirl (5 eitjes gelegd),
en ook van Twinboy en Laluna (4 eitjes gelegd) ! Hoe dit moet gaan komen  :o weet ik nog niet maar ik heb besloten het te nemen zoals het komt. Er lag in deze voliere ook een kapot ei op de grond. :-\ Twinboy weet niet zo goed in welk blok hij moet gaan zitten.... :(

Joue en Jaune doen niks meer dan af en toe paren.
De wildkleur man die in deze voliere zat heb ik bij de dompastellen in de voliere gedaan (Gipsy).

Punky is vond ik op een ochtend dood op de grond in  de voliere. Ik vermoed dat hij ergens van geschrokken is 's nachts. Ik weet nog dat ik wakker werd van de valkjes maar ik ben niet gaan kijken.

Eén van de dom.pastel witmaskers, (ik weet nooit wie wie is :-[ ) heb ik sinds gister zien paren met Zorro (witmasker)!!
Misschien dat Gipsy er ook nog één versierd. Dat zou ik wel leuk vinden want dan krijg ik dom.pastel gecombineerd met witmasker en gecombineerd met wildkleur. Ik weet alleen geen splitten. Maar dat vind ik juist wel leuk. Een verrassingsnestje.


Smoezie heeft van de 6! eitjes zeker 4 bevrucht! Alleen hier is Johnny weer niet zo actief aan het meebroeden. Hij is ook nog vrij jong. Straks kan ik aan de jongen zien of Smoezie inderdaad een bonte witmasker is zonder grijs, of dat ze albino is.

Ricky en Beauty zijn een heerlijk koppel! Samen in het blok. Hier heb ik dan toch een beetje mijn hoop op gevestigd mocht ik wat jongen willen overleggen. :)

Bij Kuifje en Bobbie liggen 4 gezonde jongen in het blok. 2 eitjes zijn aangevreten en niet uitgekomen, 2 witte donsjes. Ze hadden dus eigenlijk 3 witte en 3 gele donsjes kunnen hebben. Maar ik vind een nest van 4 heel erg mooi!
Omdat deze jongen al wat ouder zijn kan ik straks hier geen jongen bij leggen.

Mijn dochter Noa (6 jr) kijkt steeds mee als ik de eitjes bekijk. Ze ziet al precies wat bevrucht is en wat niet. Ze is zo gek van alles wat met dieren te maken heeft. Echt genieten is dat,  als ze voor de voliere hele verhalen staat te houden tegen de valkjes. :-*

Zo nu gaan we op zoek naar kikkervisjes ;D

Groetjes Esther

•=Bonnie=•

Ohw wat gaaf dat je nu van Twinboy zowel kans op getekende jongen als split geelwang jongen hebt :) Luxe probleempje hoor haha :)

Wel weer balen van dat kapotte ei  en van Punky :(

Heb je nog kikkervisjes gevonden? Bij ons hebben de bruine kikker al een tijdje dril, van de groenen nog niets gevonden. Ik hoor wel elke avond giga serenades van ze, echt prachtig vind ik dat  :D

*Yvon

Hoi hoi

Zo,bij jou gebeurd er ook een heleboel spannende dingen.  :D
Wat zal je geschrokken zijn toen je Punky zo op de grond zag liggen.  :-\
Heerlijk dat je dochtertje ook zoveel interesse heeft in de valkjes. ;D
Ben benieuwd naar de foto's die komen gaan van je jonge valkjes.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Goedemorgen!

Citaat van: Bonnie op 30 april 2007, 22:15:54
Ohw wat gaaf dat je nu van Twinboy zowel kans op getekende jongen als split geelwang jongen hebt :) Luxe probleempje hoor haha :)

Wel weer balen van dat kapotte ei  en van Punky :(

Heb je nog kikkervisjes gevonden? Bij ons hebben de bruine kikker al een tijdje dril, van de groenen nog niets gevonden. Ik hoor wel elke avond giga serenades van ze, echt prachtig vind ik dat  :D

We hebben nu een emmer met kleine kikkervisjes in de schaduw staan. Nu nog voer bij de dierenwinkel halen. :)
Bij de buren hier hebben ze een brulkikker maar die gaat de heeeeeele nacht door. Waarschijnlijk is dat de tegenhang van onze valkjes waar zij 's ochtends van wakker worden. ;)

Nou ja, luxe probleem, ik weet nog niet hoe het zal gaan met de jongen groot brengen. Nu weet ik dat ze in de vrije natuur ook elkaar helpen maar dat is toch wat anders.

Citaat van: Yvon en Rene op  1 mei 2007, 00:03:15
Hoi hoi

Zo,bij jou gebeurd er ook een heleboel spannende dingen.  :D
Wat zal je geschrokken zijn toen je Punky zo op de grond zag liggen.  :-\
Heerlijk dat je dochtertje ook zoveel interesse heeft in de valkjes. ;D
Ben benieuwd naar de foto's die komen gaan van je jonge valkjes.  ;) :D

Groetjes Yvon


Ja, dat was geen leuk gezicht! Gelukkig was Noa nog binnen. Zij heeft trouwens wel de dode jonkies in het ei gezien. Het hoort er toch ook wel een beetje bij, ook al is het niet leuk.
Op mijn site staat nu 1 foto van de jonge valkjes. Vorig seizoen heb ik heel veel foto's gemaakt. Dit jaar wil ik het wat beperken omdat het zoveel werk is om alles bij te houden. Als de valkjes groter zijn is het veel leuker om ze te zien.
Noa is een echte dierenvriend. Op spinnen en wespen na vindt ze alles mooi. Alleen geeft dat ook wel eens een ongeluks nestjes bij de konijnen! Waarschijnlijk zit er nog een nestje aan te komen wat niet de bedoeling was. :-[

Groetjes Esther

Rianne

Hoi Esther,

ik ben ook niet zo wild van spinnen en wespen, Noa heeft groot gelijk ;) Leuk dat ze zo geinteresseerd is in de valkjes. :)
Wat zielig van Punky... Was hij al oud?

*Esther*

Citaat van: Rianne op  1 mei 2007, 10:37:03
Hoi Esther,

ik ben ook niet zo wild van spinnen en wespen, Noa heeft groot gelijk ;) Leuk dat ze zo geinteresseerd is in de valkjes. :)
Wat zielig van Punky... Was hij al oud?


Hoi Rianne,

Punky was van 2000. De oudste in de voliere. Hij zat erg mooi in deveren en ik hoopte dat hij interesse zou hebben in een dom.pastel valkje. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.
Ja, Noa heeft het van geen vreemde  ;)

gr Esther

ManjaV

Hoi Esther,

Wat zielig van Punky  :'( vervelend is dat toch he, dat zo snel schrikken. Bij mij fladderen ze heel soms ook 's nachts door de voliere, dan krijg ik ze maar met moeite weer rustig. Het kan idd best zijn dat Punky heel erg geschrokken is en daarom een hartstilstand kreeg. Lijkt me erg, hem dan op de grond te vinden.

Gefeliciteerd met je bevruchte eitjes van Twinboy en Twingirl!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

caro

Hoi Esther,

Wat jammer van Punky.

Leuk he als je kinderen ook van die dierenliefhebbers zijn. Dat heb ik hier ook.

Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Hoi Esther

Sterkte met het verlies van Punky, ik heb zaterdagmorgen zo Pinky gevonden. Hij was nog jong.

En als kinderen dierenliefhebbers zijn is alleen maar fijn.

Mara

Caroline

Jeetje, het lijkt wel een soap hier met jou valkjes.  ;)

Balen joh, van Punky.  :'(

En heerlijk hè, een dochter waarmee je alles kunt delen, ik heb hier ook zo'n meid. Nu heeft ze 2 weken vakantie vanaf vandaag en vind ze het heerlijk met de donsjes te kroelen, het is dan ook vaste prik, als ik 's morgens het blok zaagsel ververs, pfffh, wat stinkt dat met die warmte zeg, zij heerlijk de kleintjes op schoot heeft als ik buiten aan het peotsen ben.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Esther*

Bedankt allemaal voor julie berichtjes!

Vandaag na mijn werk gelijk even de blokken bekeken. Daar zag ik het eerste eitje van een witmasker dom.pastel. Ik weet niet of het Misty of Silvie is. Ik ben heeeeel benieuwd hoe dit gaat.

Maar gauw voor het slechte weer uit, de voliere enigszins aantoonbaar gemaakt. Wat een flatsen!!!!!!!! :o
Nu kon ik alles mooi droog weghalen.

Ook zijn we naar de herdenking in Dronten geweest. Noa moest daar zingen met koor.

Dus al met al weer een gevulde dag vandaag.

Groetjes Esther

•=Bonnie=•

Hey hoe is het met de eitjes??

*Esther*

14 mei 2007, 10:18:47 #269 Last Edit: 28 mei 2007, 17:32:27 by *Esther*

Hoi, hoi,
Effe een update:
Ik heb zoveel gewerkt en dan moet ik echt een pas op de plaats nemen. Anders wordt mijn hoofd één grote warboel. Dus foto's houen jullie nog te goed.

De eitjes en jongen: ::)
Ik denk dat Twinboy en Laluna nu 2 jongen hebben en Twinboy en Twingirl ook 2 jongen. Deze lagen allemaal bij Twingirl, Twinboy doet niks en Laluna ook niet.
Maar omdat er nog meer eitjes bij Twingirl liggen, heb ik 2 jongen bij Ricky en Beauty in het hok gelegd.  ::) Daar liggen 4 eitjes die ook allang hadden moeten uitkomen. Ik hoop dat Twingirl zo ontlast wordt, en dat Ricky en Beauty niet voor niks een nest bebroeden.
De witmasker dom.pastel eitjes (4x) zijn onbevrucht. En heb ik weggehaald. Ik hoop dat ze gauw opnieuw beginnen.

De 4 jongen van Bobbie en Kuifje gaan als een speer  :D en de stekels worden al bijna veren. Hiervan zijn er al 2 gereserveerd.

Doordat er nog steeds onrust is in de voliere heb ik besloten om mijn tijelijke opvang valkje weer terug naar zijn eigen huis te laten gaan. :-\ hij zit nu ook apart dus dat kan bij hun thuis ook totdat ze de voliere buiten klaar hebben.

Eén witmasker man Zorro is te koop. Hij heeft witte vlekken in zijn nek, maar zijn splitten ken ik niet.
Bobbie is straks ook te koop, als zijn jongen groot genoeg zijn.  :(

Ook op konijnengebied is er weer leuk nieuws! :D

Groetjes Esther