27 april 2024, 23:51:23

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: *Esther* op 29 maart 2007, 09:09:50
Citaat van: Bonnie op 28 maart 2007, 20:57:45
En ben je er al achter of Humpa nu een man of een pop is? :)


Nog niet.
Geen gefluit, of ander macho gedrag.
Hij /zij komt ook niet meer geregeld in het blok met die witmasker man.



Ik snap nu ook waarom ze niet meer in het blok zaten: het stokje was er vanaf. ::)
Humpa heb ik gevangen en eens goed bekeken. Het is toch echt een pop! Smalle streepjes op de kont, en spots onder de vleugels. Ze was vrij rustig toen ik haar beet had.
Het stokje zit weer op z'n plek en  het koppel heeft er weer interesse in!


Ook heb ik de beide dominant pastellen gevangen. Dat zijn toch ook beide poppen. En het is echt door plukken waarom ze er zo vreemd pluizig uit zien. Vooral op de schouders zit het. Als dit door gaat haal ik ze uit elkaar want ze vinden elkaar wel aardig geloof ik. :-\

En we hebben weeeer een muis in de voliere. >:(  Er blijft natuurlijk voer op de grond liggen.
Ik ga maar eens zo'n muizenvangdoosje in de voliere zetten waar de valkjes niet bij kunnen.

groetjes
Esther

*Esther*

Nog meer nieuws:
Kuifje en Bobbie hebben 1 ei. Daar heb ik 2 eitjes van Twingirl en Twinboy bij gelegd. In deze twee eitjes zie ik iets van een adertje, dus wie weet!!!
De andere twee eitjes heb ik ook nog dus die leg ik ook nog wel ergens bij dennk ik.

En voor de broedsigheid heb ik ze een beetje bespoten met warm water.
Vooral de valkjes in de middelste voliere vonden het erg lekker.

Esther

caro

Hoi Esther,

Het gaat bij jou ook goed zo te lezen.

Jammer van die muis in de voliere.

Ik heb je mailtje ontvangen.
Ik hoop dat het gaat lukken met wat je in je hoofd heb ;).


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

•=Bonnie=•


*Esther*

5 april 2007, 15:54:27 #229 Last Edit: 5 april 2007, 19:21:43 by *Esther*
;D
Druuuuuuk!!!!!!
De dagen zitten zo ontzettend vol!

Bobbie en Kuifje hebben nu 5 eieren en 2 pleegeitjes.
Ik heb niet meer gekeken of alles bevrucht is. Ik wacht het gewoon af.

De rest wipwapt wat heen en weer maar nog geen eieren.

doeiiiiiiii
groetjes Esther

Rob S

Ach ja, het is wel positief dat ze mekaar wel interessant vinden. En als ze aan het wipwappen zijn duurt het vaak ook niet zo lang meer voordat er eitjes komen.

Groetjes

•=Bonnie=•

Citaat van: Rob S op  5 april 2007, 17:30:23
Ach ja, het is wel positief dat ze mekaar wel interessant vinden. En als ze aan het wipwappen zijn duurt het vaak ook niet zo lang meer voordat er eitjes komen.

Groetjes


Nou hier wel  >:( Mijn fallow geelwangen wipwappen al een maand en zitten regelmatig samen in het blok maar nix nakka nada rien de knots  ::)

•=Bonnie=•

Net een uur en 5 minuten te laat maar nog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter  ;D

*Esther*

Bedankt Bonnie!
Jaaaah, Noa is nu 6 jaar én gister is ook haar eerste tand er uit gegaan! Daar is ze natuurlijk heel erg trots op.


Er liggen nu 8 eieren in het blok van Bobbie een Kuifje.
De bonte witmaskers zitten heel veel in één blok en er is een witmasker dominant pastel geinteresseerd in een blok.
Dus er lijkt wat meer te gebeuren.

De fallows zijn naar Caroline gegaan, zij was het eerst in de rij  ;). Of eigenlijk Michael ;D.
Het was eerst erg onrustig daardoor, maar nu stabiliseerd het weer.

groetjes Esther

•=Bonnie=•

Ik ben benieuwd wat je pastellen gaan doen! Er zijn nog geen eitjes uitgekomen he?

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 11 april 2007, 12:41:08
Ik ben benieuwd wat je pastellen gaan doen! Er zijn nog geen eitjes uitgekomen he?
:(

Mandy

Jeetje 8 eitjes in een blok, allemaal bevrucht? :)
Hoe is het verder met de kweek?
Ik ben wel nieuwsgierig naar die 2e valk in je handtekening, die witte met grijze kop, dat is een aparte, wat is dat voor mutatie? Op je site zie ik die niet, als ik moest gokken zou ik zeggen een zwarte witmasker maar dat klinkt alleen al stom en heb ik nog nooit van gehoord. Vertel eens. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

*Esther*

Citaat van: Mandy op 14 april 2007, 17:58:39
Jeetje 8 eitjes in een blok, allemaal bevrucht? :)
Hoe is het verder met de kweek?
Ik ben wel nieuwsgierig naar die 2e valk in je handtekening, die witte met grijze kop, dat is een aparte, wat is dat voor mutatie? Op je site zie ik die niet, als ik moest gokken zou ik zeggen een zwarte witmasker maar dat klinkt alleen al stom en heb ik nog nooit van gehoord. Vertel eens. 8)

Hoi Mandy,

Dat is mijn witmasker dominant pastel (zwartkop) Dus je zit er niet ver naast.
Dat is een van de eerste foto's die gemaakt heb van deze vogel. Ze zat toen nog binnen. Sindsdien is ze iets lichter geworden omdat ze buiten zit. Ik heb er twee, Silvie en Misty.
Van die 8 eitjes zijn twee pleegeitjes. Maar ik denk dat dat niks meer wordt. En twee andere eitjes leken niet bevrucht, dus dan blijven er nog vier over. ;)

Tja de kweek; de bonte witmaskers zitten veel in een blok misschien ligt daar zelfs al een ei.
Verder hebben ze allemaal wel enige interesse in elkaar en een blok maar daar verwacht ik nog niet veel van.
Ook één dom.pastel komt veel uit een blok maar daar zie ik weer geen mannetje bij. :-\

Dus mijn verwachtingen heb ik al aardig bijgesteld. Ik zie wel, het is het eerste seizoen voor ze buiten in de voliere. :D

groetjes Esther

*Esther*

Hoi,

Vandaag toch maar even gekeken in het blok van Ricky en Beauty. (bonte wit maskers) Er liggen al drie!!! eieren.
Waarvan één reuze ei! Ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen.....
Verder hebben de vogels zich rustig gedragen ivm de warmte. Allemaal de vleugels wijd en de nekken lang.
Ze beginnen nu weer wat op te leven.
Twinboy en girl hebben toch weer interesse in hetzelfde blok, en ze zit weer met een bolle staart. Het is net een trio alleen hebben Twingirl en Laluna niet zoveel met elkaar. 't Zou me niet verbazen als daar ook al een ei in het blok ligt. Ik laat ze deze keer dan ook liggen, misschien dat Twinboy zich meer vader voelt als de jongen er éénmaal zijn. ;)

groetjes Esther

*Yvon

Hoi hoi

Die reuze ei is mss wel de eerste en heeft de weg ruimer gemaakt voor de 2de en derde.  ;D
Jij zit wss ook met een trio ?
Ik wss ook,Tino heeft nu een nest met Beauty maar wipwapt ook met Witney en dat is dan ook al wat hij met haar doet. :( ;)
Wij zien ook wel wat er nog gaat gebeuren.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >