27 april 2024, 17:08:02

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

Kirsten

Sebastiaan idem,. vol verenpak ook op het koppie.

Zou erg mooi zijn als we zulke jongen zouden kunnen kweken, niet? :D

Groetjes,
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Kirsten op 25 maart 2007, 23:18:46
Sebastiaan idem,. vol verenpak ook op het koppie.

Zou erg mooi zijn als we zulke jongen zouden kunnen kweken, niet? :D

Groetjes,
Kirsten




echt wel :)

Rianne

Pffff.... wat een theorien allemaal!!! :o Hopelijk kan een komend nestje uitsluitsel geven want hiervan gaan mijn hersens kraken haha ;D

*Esther*

Citaat van: Rianne op 26 maart 2007, 16:09:00
Pffff.... wat een theorien allemaal!!! :o Hopelijk kan een komend nestje uitsluitsel geven want hiervan gaan mijn hersens kraken haha ;D


Nou, Rianne, dat zal dan het nestje van deze jongen weer moeten uitsluiten ;)
De jonge mannen uit dit nest krijgen alleen deze mooie ;) splitten mee.
Dus op zijn vroegst 2008 :P

gr Esther

*Esther*

Vanochtend het koppel Twinboy en Laluna op mijn site gezet.
En Twinboy en Twingirl verwijdert.

We zijn in de achtertuin aan het straten, eindelijk! Ik moet al een paar maanden door de klei en zand naar de blokhut.

En wat hoorde en zag ik toen? Ricky zat bovenop Smoezie. Ik dacht alle verrassingen nu wel gehad te hebben.  ::)
Ik denk dat Smoezie een bonte witmasker is zonder wit, dus dan zullen er (cinnamon) bonte witmaskers uit komen.
Ik dacht eigenlijk dat Ricky en Beauty een koppel waren en bleven. :-\

Ik wacht het even af anders kan ik nog meer aanpassen op de site.

Als laatste het leukste nieuws staat in mijn konijnen dagboek. ;D

Dafrinja

Gefeliciteerd Esther met je kleine konijntjes!!!! Leuuuuuuk!!!!  ;D
Wel jammer van de eitjes van Twinboy/Twingirl   :-\ :'( 
wat kan er uit Twinboy en Laluna komen qua mutaties??  :P ;D

Groetjes Dafrinja en Gizmo

*Esther*

27 maart 2007, 21:58:12 #217 Last Edit: 27 maart 2007, 22:10:06 by *Esther*
Hoi Dafrinja,

Ouders:
Vader Bont Gepareld 
Moeder Gepareld Lutino Geelwang (rec.) 
Nageslacht:
Jonge man 100.0 % Gepareld split voor Bont {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Jonge pop 100.0 % Gepareld split voor Bont

Beide dus geparelde jongen.
Het rood gekleurde jonge mannetje is voor kwekers die verder willen met geelwang lutino, wel interessant en omdat hij ook nog split bont  is nog interessanter.

Als huiskamer valkje zal het een geparelde man zijn, die zijn parels door de rui verliest.

En de pop houdt uiteraard haar parels.

Maar......... ik heb toevallig net voor ik hier ging lezen de eitjes nog eens bekeken.
In 1 eitje zie ik een duidelijke rode ader lopen. Dus nu hoop ik dat er gauw een koppel eitjes krijgt dan leg ik die, en misschien ook de andere, gauw terug!

groetjes Esther

*Esther*

Hoi Allemaal,

Weer een nieuwe paring gezien, en wel van het valkje wat hier te gast is, Johnny met Lumpa!

Dit zouden de evt jongen kunnen zijn.

Ouders:
Vader Witmasker Bont 
Moeder Fallow Gepareld 

Nageslacht:
Jonge man 100.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont Fallow {X2:Gepareld}
Jonge pop 100.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont Fallow

Op zich valkjes met leuke splitten als je met bonte witmasker fallows verder wilt.

Kuifje en Bobbie zie ik meerdere malen per dag paren.
Joue en Jaune heb ik zien paren.


De dominant pastellen verwacht ik niks meer van de eerste ronde. Ze hebben geen interesse in een ander valkje. De mannen pikken af en toe naar ze (of naar 1, ik zie het verschil niet zo snel). Ze zijn van 2006 maar ik weet niet uit welke maand. Maar volgens mij is Silvie minimaal van begin vorige kweek, vorig jaar.

Het straatje in de achtertuin krijgt langzaam meer vorm. Dat gaat nu niet zo hard omdat op de ene plek stenen er uit gehaald worden, schoongemaakt worden en dan op de andere plek er weer in komen.
Dan kan het overtollige zand weer op de oude plek van de stenen en kunnen we daar ook weer verder.
Ik heb het gevoel dat ik het zand en stenen wel 4x in handen heb voordat het op de goede plek ligt, maar goed. Het is wel leuk zichtwerk.

Er staat een nieuwe baby foto in het konijnen dagboek. Ze zijn zzooooooooooooo leuk! :-*

groetjes Esther

•=Bonnie=•

En ben je er al achter of Humpa nu een man of een pop is? :)

*Yvon

Hoi hoi

Bij jou gebeurd er ook zo het 1 en ander.
Ik probeer het allemaal goed te volgen maar op de 1 of andere manier lukt dat niet helemaal.  :-[  :D
Maar ik blijf het leuk vinden om je te volgen hoor.  ;D
Ben dan ook heeeeeel nieuwsgierig naar de donsjes die bij jou komen gaan.
Enne als je tuin dalijk af is,kan je heerlijk gaan genieten van je tuin en vogels op een heerlijke luie ligstoel.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Quendi

Wat jammer dat de zwartkoppen niets willen doen. Ik hoop voor je dat ze beide van verschillende geslachten zijn! Of dat ze een mooie man kunnen vinden natuurlijk.. Ik duim voor je dat ze snel jongen zullen krijgen, en natuurlijk ook dat ze gezond zijn enzo  ;).

Gr Sietske

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 28 maart 2007, 20:57:45
En ben je er al achter of Humpa nu een man of een pop is? :)


Nog niet.
Geen gefluit, of ander macho gedrag.
Hij /zij komt ook niet meer geregeld in het blok met die witmasker man.

*Esther*

Citaat van: Yvon en Rene op 28 maart 2007, 20:58:23
Hoi hoi

Bij jou gebeurd er ook zo het 1 en ander.
Ik probeer het allemaal goed te volgen maar op de 1 of andere manier lukt dat niet helemaal.  :-[  :D
Maar ik blijf het leuk vinden om je te volgen hoor.  ;D
Ben dan ook heeeeeel nieuwsgierig naar de donsjes die bij jou komen gaan.
Enne als je tuin dalijk af is,kan je heerlijk gaan genieten van je tuin en vogels op een heerlijke luie ligstoel.  ;) ;D

Groetjes Yvon



Ik doe ook mijn best om bij meerdere alles te volgen maar dat lukt mij ook niet makkelijk. Ik lees wel veel maar reageer niet overal. Soms dan is alles al wel geschreven dus dan weet ik niks origineels meer te verzinnen. ;)
Jaaaaa, ik heb er zin in om op de luie stoel te gaan liggen.
Dat doe ik ook met dit heerlijke weer, als we niet straten, maar dan zit ik wel midden in een grote zandbak. ;D

*Esther*

Citaat van: Quendi op 28 maart 2007, 21:11:31
Wat jammer dat de zwartkoppen niets willen doen. Ik hoop voor je dat ze beide van verschillende geslachten zijn! Of dat ze een mooie man kunnen vinden natuurlijk.. Ik duim voor je dat ze snel jongen zullen krijgen, en natuurlijk ook dat ze gezond zijn enzo  ;).

Gr Sietske


Ik probeer mijn verwachtingen laag te houden. Kan het alleen maar mee vallen. Aan de andere kant, ik heb genoeg valkjes om van te genieten, die wrs wel nestjes zullen krijgen. :)