28 april 2024, 16:31:23

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

p.s. mijn zoon is ook van april... ram of vis dus :)

Kirsten

Citaat van: Bonnie op 25 maart 2007, 18:23:27

Lullige is dat het nog steeds niets zal bewijzen tenzij je DNA laat testen wat de mannen en de poppen zijn. Als cinnamon-opaline bronzefallow er uit ziet als lutino zegt dat niet veel tenzij je de 'lutino-geelwang' jongen laat testen en er mannen bij zitten.



Ik bedoelde daarmee ook niet het geslacht, maar meer de cinnamon factor. Als enkel de pop die draagt vererft deze niet in uiterlijk van de jongen( alleen split bij de mannen), dus als er opaline jongen uit komen, betekend dat dat sebastiaan geen cinnamon uiterlijk draagt. Bij split komen er natuurlijk tevens cinnamon jongen uit.

Bernard kweekt met aparte vluchten en noteert alles wat hij kweekt ed, dus mijn vermoeden is zo goed al zeker dat het een jong van jouw koppel is. Wel spannend en ben erg benieuwd naar het nageslacht.

Groetjes,
Kirsten

ps Sebastiaan wil Ariel wel betreden en is in elke gedraging een man, maar eerlijk gezegd geloof ik dat pas als ik jongen heb,. hahahaa Het blijft nog steeds spannend dus ;D


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Citaat van: *Esther* op 25 maart 2007, 18:08:43
Kirsten, bedankt voor je bezoek en uitleg!

Je gaat straks een leuke weer periode tegemoet met je kersverse baby! Mijn dochter is ook van april, ik vond het toen een leuke tijd om net een baby te hebben. (ipv in de winter)
Succes!

groetjes Esther



Dank je wel!,. Mijn dochtert (5) is van november dus vind het nu ook wel erg leuk om de zonnige periode gelijk tegemoet te gaan.

Groetjes,
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

•=Bonnie=•

Citaat van: Kirsten op 25 maart 2007, 18:38:54

Ik bedoelde daarmee ook niet het geslacht, maar meer de cinnamon factor. Als enkel de pop die draagt vererft deze niet in uiterlijk van de jongen( alleen split bij de mannen), dus als er opaline jongen uit komen, betekend dat dat sebastiaan geen cinnamon uiterlijk draagt. Bij split komen er natuurlijk tevens cinnamon jongen uit.


Snap ik, en Bernard is inderdaad niet de 1e de beste dus die zal wel weten hoe of wat. Ik bedoelde dus ook de cinnamon factor.

Als jouw Sebastiaan lutino lijkt omdat hij cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow is, (en hij is inderdaad man om lutino echt uit te sluiten) dan krijg je in combinatie met jou cinnamon-opaline-geelwang split bronzefallow popje 100% cinnamon-opaline-geelwang nakomelingen waarvan 50% bronzefallow is. Die zouden er dus uit moeten zien als lutino-geelwangen, en als daar dan mannen tussen zitten is de theorie bewezen.

Dat houdt dan in dat je niet zeker bent dat je met de mannelijke nakomelingen van Esther haar lutino-geelwang pop lutino-geelwang jongen kan weken. Maar misschien hebben lutino-geelwangen wel echt rode ogen?

*Esther*

25 maart 2007, 19:12:20 #184 Last Edit: 25 maart 2007, 19:27:35 by *Esther*
Weer effe lezen hoor ;D


-Hoe kan cinnamon en bronzefallow elkaar onzichtbaar maken?

-Dus als er veel vraag is naar lutino-geelwang om het uiterlijk, is het alleen maar mooi dat deze mutatie er ook zo uit ziet.


-Mijn idee is, om een jonge man van Twinboy en Laluna te koppelen aan een jonge pop van Joue en Jaune.
Deze jongen zijn dan beide split bont dus kunnen er bonte lutino geelwang jongen uit komen.
Alleen ga ik dan niet verder met het evt fallow.

Als Laluna wel fallow is en geen lutino, kan ik dat niet zien aan haar jongen. Het blijven opaline jongen. Dan de toekomst het uitwijzen.

gr Esther

Tjerk

Hey Esther,

mijn Opaline Lutino Geelwang heeft ook echt van die rode ogen. Mijn Opaline Lutino man daarintegen van dezelfde leeftijd heeft dat niet. Die ogen zijn eerder blauw dan rood.

Het zou dus best kunnen dat ze Fallow bezitten, aangezien mijn pop ook uit België komt en ze daar nogal raar Lutino en Fallow Lutino benoemen, kan dat hier in Nederland raar vallen.

Groeten Tjerk

•=Bonnie=•

hehe ;)

Normaal gezien zou ik de man die ik bij jou wil halen tegenover een lutino-geelwang pop split bont willen zetten.

Vader   Wildkleur split voor Bont {X2:Gepareld} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Moeder   Gepareld Lutino Geelwang (rec.) split voor Bont
Nageslacht:
Jonge man   12.5 % Bont split voor {X2:Gepareld} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
12.5 % Bont Gepareld Lutino Geelwang (rec.)
25.0 % Wildkleur split voor Bont {X2:Gepareld} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
25.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Wildkleur split voor {X2:Gepareld} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
12.5 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.)
Jonge pop   12.5 % Bont
12.5 % Bont Gepareld Lutino Geelwang (rec.)
25.0 % Wildkleur split voor Bont
25.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Wildkleur
12.5 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Maar als jouw pop geen lutino maar fallow is zou ik ik dit krijgen:

12.5 % Bont split voor Fallow {X2:Gepareld} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
12.5 % Bont Gepareld Geelwang (rec.) split voor Fallow {X2:Lutino}
12.5 % Wildkleur split voor Bont {X2:Gepareld} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
12.5 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont {X2:Lutino}
12.5 % Wildkleur split voor Bont Fallow {X2:Gepareld} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
12.5 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont Fallow {X2:Lutino}
12.5 % Wildkleur split voor {X2:Gepareld} {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
12.5 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor {X2:Lutino}
Jonge pop   12.5 % Bont split voor Fallow
12.5 % Bont Gepareld Geelwang (rec.) split voor Fallow
12.5 % Wildkleur split voor Bont
12.5 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont
12.5 % Wildkleur split voor Bont Fallow
12.5 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor Bont Fallow
12.5 % Wildkleur
12.5 % Gepareld Geelwang (rec.)

Tjerk

Hey,

er zit dan dus Fallow bij in he, het is nog steeds een Lutino Geelwang alleen dan met Fallow. Ik wil daar achter komen door een Geelwang Fallow Opaline pop die ik bij Bonnie weg wou halen, tegenover een man uit mijn eigen Geelwang Lutino span te zetten:

Mijn span:
Ouders:
Vader=Gepareld split voor {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
Moeder=Fallow Gepareld Lutino Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Gepareld split voor Fallow {X2:Lutino} {X2:Geelwang (rec.)}
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.) split voor Fallow

Jonge pop
50.0 % Gepareld split voor Fallow
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.) split voor Fallow

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Met een jong van Bonnie:
Ouders:
Vader=Gepareld Lutino Geelwang (rec.) split voor Fallow
Moeder=Fallow Gepareld Geelwang (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Fallow  Gepareld Geelwang (rec.) split voor {X1:Lutino}
50.0 % Gepareld Geelwang (rec.) split voor Fallow {X1:Lutino}

Jonge pop
50.0 % Fallow  Gepareld Lutino Geelwang (rec.)
50.0 % Gepareld Lutino Geelwang (rec.) split voor Fallow


© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Mijn pop is hoe dan ook Opaline Lutino Geelwang, alleen de kans bestaat dus bij mij net als bij Esther dat het dus Opaline Lutino Geelwang Fallow poppen zijn.

Groeten Tjerk

Kirsten

Bonnie, klopt inderdaad. Ik heb jouw vorige berichtje over de mutatie nogmaals gelezen, maar begijp nog niet goed waarom jij denkt dat mijn sebastiaan cinnamon is? Ik zelf ben daar niet van overtuigd en dat zou dus eventueel wel uit de kweek kunnen blijken als daar opaline jongen bij zitten. Ook opaline geelwang bronzefallow mannen zien eruit als lutino als ik me niet vergis, daar maakt de cinnamon factor niet bij uit. Althans zo heeft die franse kweker het uitgelegd. Het was een ingewikkelde uitleg maar wel logisch opzich. Ik zal eens kijken of ik hem er nogmaals naar kan vragen, hij spreekt en schrijft ook nederlands als ik me niet vergis.
Kwa geelkleur is sebastiaan overigens indentiek aan mijn opaline bronzefallow pop Nemo en daar zit absoluut geen cinnamon in. Misschien begrijp ik je niet goed en wil je het me nogmaals uitleggen.

tja en die rode ogen is lastig,. ik vind ze de ene keer vuurrood en de andere keer minder vurig. Is ook maar net hoe het licht staat denk ik. Ik heb verder nog een Bronzefallow man en ook die vertoon dezelfde gele intensieve kleur. Ik vind lutino meer zachter geel dan dat fluoriserende, maar het blijft al met al erg lastig, maar wel leuk om uit te zoeken :D

Groetjes,
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Kirsten

Citaat van: *Esther* op 25 maart 2007, 19:12:20
Weer effe lezen hoor ;D


-Hoe kan cinnamon en bronzefallow elkaar onzichtbaar maken?

gr Esther



Hoi Esther,

Dat gebeurd ook niet hoor! Het is de geelwangfactor die het bronzefallow onderdrukt. Ik vind het nogal moeilijke theorie en heb er via de bijeenkomst van de standaard voor valkparkieten wat meer uitleg van gekregen,. al met al ben ik er nog niet helemaal uit, maar het wordt wel steeds iets meer duidelijker.

Groetjes,
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

*Esther*

Zullen we een ruil handel beginnen? ;D

Die Belgen komen straks allemaal hardhollend naar NL met al die mooie mutaties.


•=Bonnie=•

Citaat van: Kirsten op 25 maart 2007, 19:30:03
Bonnie, klopt inderdaad. Ik heb jouw vorige berichtje over de mutatie nogmaals gelezen, maar begijp nog niet goed waarom jij denkt dat mijn sebastiaan cinnamon is?


Nou, omdat er niet zoveel NIET cinnamon geelwangen zijn. Dus ik vermoed dat mijn Fellow split cinnamon-opaline-geelwang is omdat zijn moeder waarschijnlijk een cinnamon-opaline-geelwang was. Bernard had geen niet cinnamon geelwangen zitten namelijk.

Dus... als jouw Sebastiaan een zoon is van mijn koppel, Bronzefallow split cinnamon-opaline-geelwang x cinnamon-oplaine-geelwang split bronzefallow... dan zou Sebastiaan een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow kunnen zijn wat zijn lutino uiterlijk zou kunnen verklaren.

Het blijft speculatie natuurlijk, ik ken nog niemand die hard bewijs geleverd heeft.

*Esther*

CitaatSebastiaan een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow kunnen zijn wat zijn lutino uiterlijk zou kunnen verklaren.

Hoe verklaart dit een lutino uiterlijk dan?

Tjerk

25 maart 2007, 19:57:25 #194 Last Edit: 25 maart 2007, 20:08:44 by Tjerk
Hey,

waarschijnlijk doordat Fallow en Cinnamon beide al de Geelfactor versterken. En de Geelwangfactor onderdrukt dan de Bruine waas van Fallow en Cinnamon, waardoor je dus een heel gele vogel overhoud.

Bonnie,

Om erachter tekomen of dat klopt, of dat het Lutino uiterlijk verklaard, zul je zelf eerst jongen ervan moeten hebben. Als Fellow ook split Cinnamon is komen er inderdaad Cinnamon-Opaline-Geelwang Fallow mannen en poppen uit, welke dan waarschijnlijk zo geel zijn.

Groeten Tjerk