27 april 2024, 17:08:25

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 25 maart 2007, 14:37:05
Hey Esther ik zat nog eens te denken he... ken jij eigenlijk de mutatie van de ouders van jouw opaliine-lutino-geelwang popje of zou je daarachter kunnen komen?


Nee Bonnie, dat lukt niet meer.
Ik heb ze van een kweker overgenomen die er mee stopte.
Ongeveer 1,5 maand geleden heb ik nog contact met hem gezocht over de splitten en de ouders van de valkjes. Hij gaf aan dat hij zijn info over de kweek had mee gegeven aan de laatste persoon die de rest van zijn valkjes op kwam halen.

Hij zou het uitzoeken en mailen maar daar heeft hij niet de moeite voor genomen. :-\

Het zou ook kunnen dat het eigen kweek is en een crossover, daar had hij het over toen ik de eerste keer daar het geelwang koppel ophaalde.
Toen ik de lutino-geelwang haalde heb ik daar niet over door gevraagd, omdat hij het e.e.a. zou uitzoeken.

De wildkleur man zou bv ook split voor geelwang moeten zijn, dus ik hoop dat die ook in een nestje komt zodat ik het zeker weet. Deze zat net heel zachtjes Twingirl te versieren. :)

Op het benelux forum gaat een stukje over deze pop. Misschien dat ze ook fallow is.

Wat zat jij te hersenkraken dan??

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 25 maart 2007, 14:57:43
Wat zat jij te hersenkraken dan??

gr Esther


Nou... die ogen zijn inderdaad absurd rood, ik geloof niet dat die lutino geelwang pop van Riny zulke rode ogen heeft. Kirsten heeft een bronzefallow geelwang man uit het koppel dat ik hier heb zitten (Fellow & Yellow). Maar Kirsten haar mannetje ziet er uit als een lutino-geelwang, je ziet niet dat het een bronzefallow is. (weet ff niet meer of die ook opaline is)

Omdat het een man is kan het echter geen lutino-geelwang zijn want Yellow is een cinnamon-opaline-geelwang split bronzefallow. Dus zou Fallow al split lutino zijn dan had de vogel van Kirsten een pop moeten zijn als het een lutino is. (ben je er nog? ;) )

Dus... ik vermoed dat Fallow geen bronzefallow split opaline-geelwang is maar een bronzefallow split cinnamon-opaline-geelwang omdat dat mmers veel meer voor de hand ligt. En dat Kirsten haar man dus een cinnamon-(opaline?)-geelwang bronzefallow is.

Als Kirsten haar man (de vogel dus haha) nog steeds op een lutino-geelwang lijkt, is het dus zomaar mogelijk dat jouw pop helemaal geen lutino-geelwang is maar een cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow.  ::)

Je zou misschien Kirsten eens kunen vragen of haar bronzefallow geelwang mannetje nog steeds een lutino-geelwang is om te zien.

*Esther*

;D
hahaha,
effe 10x lezen hoor, dan reageer ik.

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 25 maart 2007, 15:52:24
;D
hahaha,
effe 10x lezen hoor, dan reageer ik.




Hoe langzaam lees jij precies? :P

Caroline

De fallow geelwang man van Kirsten is inderdaad gepareld.  :D

Ik heb trouwens begrepen dat je ook nog gepareld lutino fallow geelwang kunt hebben, deze zien eruit als een lutino geelwang maar de ogen zijn dan fallowrood en de pareltjes fallow geel, dus heel fel geel.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

•=Bonnie=•

Citaat van: Caroline op 25 maart 2007, 16:44:40
Ik heb trouwens begrepen dat je ook nog gepareld lutino fallow geelwang kunt hebben, deze zien eruit als een lutino geelwang maar de ogen zijn dan fallowrood en de pareltjes fallow geel, dus heel fel geel.  ;)


Daar kan ik me van alles bij voorstellen, alleen in bijvoorbeel het geval van het opaline-geelwang bronzefallow mannetje van Kirsten is er geen sprake van lutino, dat kan niet met deze ouders. (bronzefallow split (cinnamon)-opaline-geelwang x cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow).

Ik kan dan ook niet wachten tot ik jongen van Fellow & Yellow heb ;)

*Esther*

Citaat van: Caroline op 25 maart 2007, 16:44:40
De fallow geelwang man van Kirsten is inderdaad gepareld.  :D

Ik heb trouwens begrepen dat je ook nog gepareld lutino fallow geelwang kunt hebben, deze zien eruit als een lutino geelwang maar de ogen zijn dan fallowrood en de pareltjes fallow geel, dus heel fel geel.  ;)


Ik heb al even op haar site gekeken en haar gemaild.

Dat van de ogen klopt, het opaline is normaal zoals bij een lutino.
Ik heb hier ter vergelijking een opaline bronzefallow popje en die parels zijn echt fluoriserend. Dus daarin zit wel verschil.
Wel slim opgemerkt trouwens van die parels!

Als ik haar tegen een bronzefallow zou zetten kan ik er achter komen.

Maar ze zit met een getekende man, en ze zijn zo schattig met z'n 2en. Sneu om die uit elkaar te halen.
Al is die man wel een poppen verslinder hoor.
In de 'grote' voliere zat bij bovenop alle popjes. :o

gr Esther

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 25 maart 2007, 16:39:08
Citaat van: *Esther* op 25 maart 2007, 15:52:24
;D
hahaha,
effe 10x lezen hoor, dan reageer ik.




Hoe langzaam lees jij precies? :P



ja zeg, jij hebt ook kinders je weet hoe dat gaat! ;)

•=Bonnie=•

Ik zou ze ook zeker niet scheiden hoor, zonde, want hoe dan ook blijft het een mooie combi. Alleen denk ik dat ik het mannetje dat ik bij jou gereserveerd heb tegenover een ander popje ga zetten dan ik aanvankelijk van plan was. Jammer van het bont dan maar goed ;)

Jouw pop komt toch niet van Bernard he?

•=Bonnie=•

Ik bedenk me net wat... als Kirsten haar man opaline IS, kan Fellow niet split voor opaline zijn, dan IS hij opaline...

*Esther*

25 maart 2007, 17:38:32 #175 Last Edit: 25 maart 2007, 17:40:39 by *Esther*
De lutino-geelwang, 2x geelwangen, fallows en nog wat mutaties, komen uit Dronten. :)
Hij heeft ze samen met Ludo of van Ludo gekocht.

Dichterbij kan het bijna niet voor mij!
Dus had ik er ook wel wat geld voor over want benzine kosten had ik niet. :D

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 25 maart 2007, 17:13:34
Ik zou ze ook zeker niet scheiden hoor, zonde, want hoe dan ook blijft het een mooie combi. Alleen denk ik dat ik het mannetje dat ik bij jou gereserveerd heb tegenover een ander popje ga zetten dan ik aanvankelijk van plan was. Jammer van het bont dan maar goed ;)

Jouw pop komt toch niet van Bernard he?


Ik wil juist verder met het bont.
Ik vind het vooral mooi omdat er geen cinnamon in zit.

Kirsten

25 maart 2007, 17:52:35 #177 Last Edit: 25 maart 2007, 17:55:21 by Kirsten
Hoi Esther,

Ik kom even naar aanleiding van je mailtje je dagboek bezoeken :D

Sebastiaan is nog steeds hetzelfde op de hoeveelheid parels na dan uiteraard. Als hij naast mijn twee lutino's in de voliere zit kan je goed een verschil zien.
Over de cinnamonfactor kan ik je helaas geen zekerheid geven. Momenteel heeft hij een opaline-cinnamon-geelwang popje split bronzefallow. Als Sebastiaan tevens cinnamon is, zal dit dus wel duidelijk worden na de kweek met ze. Overigens ben ik geen fan van de cinnamonfactor met bronze of pale fallow, maar sebastiaan en ariel waren gekoppeld vanaf jongs af aan, dus die twee wilde ik niet meer uit elkaar halen. Ik kan altijd nog met een jong van hun verder eventueel.

Ik zal proberen om een recente foto van hem te maken. Momenteel verblijven ze deze week nog binnen ivm een nieuw buitenverblijf. Ook zal de kweek later dit jaar pas buiten starten aangezien ik momenteel hoog zwanger loop.

Overigens zijn Bianca en ik vorig jaar bij een lezing over de nieuwe standaard van de valkparkiet geweest. Een franse kweker heeft toen een duidelijk uitleg gegeven waarom de fallow niet te zien is bij een Opaline-geelwang bronzefallow. Ik vind het daarom wel lastig om ze te kunnen onderscheiden van bijv de lutino geelwang, maar kenmerken zijn er wel.

Groetjes en ik hoop dat ik toch een beetje je vragen beantwoord heb.

Foto volgt!

Groetjes,
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

*Esther*

Kirsten, bedankt voor je bezoek en uitleg!

Dus jij en Bonnie zeggen in feite hetzelfde;
mijn pop kan dus een opaline-cinnamon-geelwang bronzefallow zijn!

Ik ga denk toch die kweker maar eens nog een keer aan z'n jasje trekken of hij echt niet weet wie de ouders waren.

Je gaat straks een leuke weer periode tegemoet met je kersverse baby! Mijn dochter is ook van april, ik vond het toen een leuke tijd om net een baby te hebben. (ipv in de winter)
Succes!

groetjes Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: Kirsten op 25 maart 2007, 17:52:35
Momenteel heeft hij een opaline-cinnamon-geelwang popje split bronzefallow.


Lullige is dat het nog steeds niets zal bewijzen tenzij je DNA laat testen wat de mannen en de poppen zijn. Als cinnamon-opaline bronzefallow er uit ziet als lutino zegt dat niet veel tenzij je de 'lutino-geelwang' jongen laat testen en er mannen bij zitten.

Feitelijk is Sebastiaan zelf al het bewijs, want als hij echt een zoon van mijn koppel is KAN hij niet lutino zijn en zien cinnamon-opaline-geelwang bronzefallow er dus uit als lutino-geelwang.