28 april 2024, 07:27:21

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 21 maart 2007, 12:14:34
::) ::) ::) ;D ;D ;D
nou jaaaa
dat wist ik niet hoor!


Nou weer wat geleerd, Google maar es :)

irma

Hoi Esther,

Zo nu zit ik goed ik kreeg er helemaal een kleur van,zie je gelukkig niet. ;D
Maar ben je er al uit of het mannen of popjes die je bedoelt had voor je zwartmaskers ???

Gr Irma


Gloria en Lujo

Dafrinja

Twinboy in je handtekening!! MOOOOOOOOOI!!!!!!!  ;D ;D ;D ;D

Ga zo door Twinboy en Twingirl!!

groetjes Dafrinja en Gizmo

*Esther*

Citaat van: irma op 21 maart 2007, 19:34:52
Hoi Esther,

Zo nu zit ik goed ik kreeg er helemaal een kleur van,zie je gelukkig niet. ;D
Maar ben je er al uit of het mannen of popjes die je bedoelt had voor je zwartmaskers ???

Gr Irma

Ik heb uit het meest linkse deel van de voliere een witmasker man geplukt, split voor??? (heeft vlekjes in de nek) en bij de dominant pastellen in de voliere gedaan.

Er lag nog geen ei in het blok waar de fallow en de witmasker steeds in zitten.

Ik schrok me wild; ik deed het deurtje van de voliere dicht en hup daar fladderde wat weg............... :(
Gelukkig een musje die zaad aan het zoeken was. :P

Martin mijn man, zal nog steeds een sluis maken maar hij heeft ook veel te hobiën. :D

gr Esther

•=Bonnie=•

21 maart 2007, 21:18:15 #139 Last Edit: 21 maart 2007, 21:21:35 by Bonnie
Volgens mij ben jij handig genoeg...  ;) Je kan een hele snelle simpele noodsluis maken door een net  (om bijvoorbeeld mussen uit je bessenstruiken te houden) aan je voliere voor de ingang te hangen. Zorgen dat het groot genoeg is, stap je eerst onder het net, dan de deur door. Mocht er eentje ontsnappen zit ie in het net.  :)

En wat ook werkt.... stukkie van dat goedkope geplastificeerde groene gaas, boel mensen maken er tropen kooien van. Dat voor de deur spannen aan de binnenkant van de deurposten. En dan zo dan je zelf nog net door een kier onderin naar binnen kunt. Als ze niet over je hoofd heen kunnen vliegen scheelt ook al een berg.

Hier heb ik nu ook geen sluis, ik heb de deuren gehalveerd door aan de binnenkant met twee haakjes een plaat karton te hangen. 2 vliegen in 1 klap... de nestblokken hebben zo rug en zij dekking en ze kunnen niet over mijn hoofd ontsnappen. Niet dat ze naar buiten kunnen nu maar je te pletter vliegen tegen de glaspui is ook niet lekker.  ::)

Rianne

Mijn voliere deur is een laag, ik moet al bukken om er in te kunnen stappen. Als je dan nog niet helemaal wakker bent, moet je wel om je hoofd denken... ik zal m wat gestoten hebben! :-X

irma

Hoi Esther,

Ik heb ook een net voor mijn deur ,zou ook wel een sluis willen maar ja die mannen hebben het altijd druk ;D


een dagje in de sneeuw .

gr Irma


Gloria en Lujo

*Esther*

21 maart 2007, 23:36:43 #142 Last Edit: 28 mei 2007, 17:41:30 by *Esther*
Hoi
Dit is de deur
:D



Ter indicatie; ik ben 1.65 en mijn neus steekt net niet in de voerbakken als ik er voor sta ;D
Ik moet dus flink bukken, maar dan vliegt er net een achter me aan, of inderdaad net over mijn hoofd :-\.
Maar een net er tijdelijk voor hangen is wel een goed idee, dat zou ik dan met haakjes voor elke deur kunnen hangen.
De bedoeling is eigenlijk een dakje van gaas en 2 klapdeuren van gaas te maken. Dat gangetje er achter is ongeveer 60cm breed.

gr Esther

*Esther*

Hoi,

Ik vraag me af of de eitjes van Twingirl wel bevrucht zullen zijn. Twinboy kijkt er niet naar om, en hij is druk met een ander blok en met Laluna.

Jongen van Twinboy en Laluna vind ik ook prima  ;) maar ik vind het wat sneu voor Twingirl die nu zoveel energie in dit nestje steekt.

Van Laluna wil ik sowieso één zoon houden. Ik hoop dat zij split bont of bont is. Ze is namelijk wel erg geel.
Wat mij ook opvalt, is dat zij fel rode ogen heeft. Veel feller dan een lutino. Lijken meer fallow ogen! Maar ik kan eigenlijk geen donkere veren ontdekken. Wel iets vieze veren (denk ik)  Zou ook wel heeeeeeel erg toevallig zijn;
een opaline-lutino-geelwang bronze of pale fallow???? :o Nee lijkt me niet.

Ik zal wel wat verschillende foto's plaatsen. Hopelijk is het daarop te zien.

gr Esther

*Esther*

Effe een fotootje van Twingirl. Ze is erg honkvast.


gr Esther

•=Bonnie=•


*Esther*

Het wordt VALKENSOEP hier. :-\
En ik ben niet zo'n kokkerellerd. :-X

Mijn fallow man blijkt een pop?? Hij/zij heeft interesse in mijn witmasker man. En hij in haar/hem.

Mijn opaline-lutino-geelwang pop is misschien ook nog eens bronze fallow!!!! :o
Ze heeft namelijk enorm licht rode ogen! Echte fallow ogen.
Met Ludo hierover gebabbeld en hij acht de kans ook groot dat het een fallow is, gezien de achtergrond van dit valkje.

De dominant pastellen doen niks!?

Kuifje en Bobbie heb ik zien treden! Wel grappig want deze Bobbie is een andere Bobbie dan vorig jaar. Die heb ik met een jong van de toenmalige Kuifje en Bobbie geruild/gekocht voor de geelwangen.
Ik had dus niet echt verwacht dat dit wat zou worden.
Kuifje en Lutino was leuk geweest en Bobbie en Smoezie was ook leuk geweest.
Nu hoop ik dat Lutino, Smoezie gaat versieren.

Volgen jullie het nog? Ik kan dat nooit volgen bij een ander. :-[

Twingirl zit alleen op de eitjes. :(

De geelwangen kroelen wat af, maar verder niks. En de bonte witmaskers zoeken een blok maar daar zitten nu Bobbie en Kuifje weer in.

Hahahaa ik heb vandaag vrij! Kun je wel merken hè? :D



gr Esther

Rianne

Wat een ontzettend mooi valkje! :D
Ik kan ze hier de eitjes wel uit kijken, niet dat dat helpt maar ik ben erg ongeduldig! ;D Mijn gepareld split lutino geelwang valk komt ook uit Belgie, dus wie weet ;D

*Esther*

23 maart 2007, 17:04:56 #148 Last Edit: 23 maart 2007, 17:10:40 by *Esther*
Oh ja en ik ga gauw maar wat netten ophangen hier, want ik durf amper meer een deur open te doen!

Rianne, is dat hetzelfde valkje die ook split cinnamon is?


•=Bonnie=•