28 april 2024, 23:28:14

FLEVOVALKENHOF 2007 zie dagboek 2008!

Gestart door *Esther*, 4 januari 2007, 21:32:22

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Ik voer ook om de dag, zo dwing ik ze ook een beetje zaadjes die ze anders laten liggen op te eten. Per koppel weet ik nu precies hoeveel ze eten, bij het ene koppel gaat er dus wat meer in de bakjes dan bij het ander. Alba eet het meest van allemaal, en die eet ook alles. Voor de rest zijn het geen grote fruiteters hier, groendvoer vinden ze echter wel heel lekker. Tijdens de kweek voer ik wel elke dag en net als Esther vaak twee keer op een dag.

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op 26 februari 2007, 10:37:23
De fallow kleur is iets anders van kleur dan cinnamon. Ik vind het een wat viezere tint. ::)
Daarom vind ik de geparelde ook wat mooier dan de gewone.

gr Esther


Haha, dat vind ik net andersom, ik vind dat Fallow juist zo zacht en breekbaar overkomen, vooral in combinatie met opaline inderdaad :) Ben je ze al kwijt of ben je nog niet aan het proberen?

*Esther*

Hoi,

Monky, Yvon, Sietske, Bonnie bedankt voor de complimenten.

Ik ben benieuwd wat voor moois dit seizoen gaat brengen bij iedereen!

gr Esther

*Esther*

26 februari 2007, 10:42:14 #78 Last Edit: 26 februari 2007, 10:45:01 by *Esther*
Citaat van: Bonnie op 26 februari 2007, 10:40:25
Citaat van: *Esther* op 26 februari 2007, 10:37:23
De fallow kleur is iets anders van kleur dan cinnamon. Ik vind het een wat viezere tint. ::)
Daarom vind ik de geparelde ook wat mooier dan de gewone.

gr Esther


Haha, dat vind ik net andersom, ik vind dat Fallow juist zo zacht en breekbaar overkomen, vooral in combinatie met opaline inderdaad :) Ben je ze al kwijt of ben je nog niet aan het proberen?


Ik ben niet met ze aan de weg aan het timmeren. ;)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op 26 februari 2007, 10:38:34
Ik voer ook om de dag, zo dwing ik ze ook een beetje zaadjes die ze anders laten liggen op te eten. Per koppel weet ik nu precies hoeveel ze eten, bij het ene koppel gaat er dus wat meer in de bakjes dan bij het ander. Alba eet het meest van allemaal, en die eet ook alles. Voor de rest zijn het geen grote fruiteters hier, groendvoer vinden ze echter wel heel lekker. Tijdens de kweek voer ik wel elke dag en net als Esther vaak twee keer op een dag.


Ze krijgen van die ontzettend groene..  :P van groente. Dat ik me er bijna zorgen om ga maken. ::)

caro

Hoi Esther,

Wat lees ik nou :o, doe jij je mooie fallows weg. Had je dat niet een paar weken geleden kunnen beslissen ;D, dan had ik die 2 er ook nog bij genomen ;).
Wat jammer dat je ze wegdoet.

Met de getekende valkjes gaat het goed hoor.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Esther*

27 februari 2007, 13:17:36 #81 Last Edit: 28 februari 2007, 10:03:15 by *Esther*
Citaat van: caro op 27 februari 2007, 09:46:54
Hoi Esther,

Wat lees ik nou :o, doe jij je mooie fallows weg. Had je dat niet een paar weken geleden kunnen beslissen ;D, dan had ik die 2 er ook nog bij genomen ;).
Wat jammer dat je ze wegdoet.

Met de getekende valkjes gaat het goed hoor.


Groetjes

Caro



Hoi Caroline,
Ik was vanochtend al in je dagboek aan het kijken of er ook foto's waren. Heb je ze nog apart zitten?
Tja die fallows, ik weet het niet.
Ik kan er alleen split vogels mee kweken. Ik kan er dus voor volgend seizoen wel wat mee. Maar het past niet bij mij om op die manier te kweken. Ze zitten niet echt in de weg hoor. Maar ik vind bv mijn bonte witmaskers veel leuker in de voliere. En als ik dan toch ruimte wil maken ....
Hoe zit het met jou en de ruimte? Jij deed toch ook nog wat valkjes weg? Is dat al gelukt?

gr Esther

*Esther*

Hoi,

Ik heb de tip gekregen om evt een fallow te kruisen een dom pas witmasker.
Dus daar ga ik eens over nadenken. Ik weet niet eens zeker of de ene fallow een man is. ::) Ik heb hem nog nooit zien fluiten of wipwappen of kippetje zitten. :-\

Ik heb nu al wel drie verschillende voliere indelingen... ;D

En misschien volgt nu de 4e. ;D

doei doei
Esther

•=Bonnie=•

Mijn nieuwe tijdelijke vluchten zijn klaar en de vogels zijn al aardig gewend aan hun nieuwe optrekjes. Er wordt druk gewipwapt hier en daar :)

*Esther*

Citaat van: Bonnie op  1 maart 2007, 17:46:34
Mijn nieuwe tijdelijke vluchten zijn klaar en de vogels zijn al aardig gewend aan hun nieuwe optrekjes. Er wordt druk gewipwapt hier en daar :)


Jaaaaaa hahaha
ik ben gister ook aan het verhuizen geweest. Wat een stress voor die beestjes om ze te vangen en naar hun eigen deel te brengen.
Maar t was ook zo over en gingen ze zoek naar alles wat nieuw was.

Ik had verwacht dat ze meer zouden roepen naar elkaar maar dat valt me mee!
Nu maar wachten of ze willen koppelen......

gr Esther

•=Bonnie=•

Citaat van: *Esther* op  1 maart 2007, 19:47:54
Citaat van: Bonnie op  1 maart 2007, 17:46:34
Mijn nieuwe tijdelijke vluchten zijn klaar en de vogels zijn al aardig gewend aan hun nieuwe optrekjes. Er wordt druk gewipwapt hier en daar :)


Jaaaaaa hahaha
ik ben gister ook aan het verhuizen geweest. Wat een stress voor die beestjes om ze te vangen en naar hun eigen deel te brengen.
Maar t was ook zo over en gingen ze zoek naar alles wat nieuw was.

Ik had verwacht dat ze meer zouden roepen naar elkaar maar dat valt me mee!
Nu maar wachten of ze willen koppelen......

gr Esther



Ik sta elke keer opnieuw verbaasd over hoeveel ze kunnen hebben. Vandaag heb ik een koppel omgegooid... Als in, samen in een ander deel gezet. Ik heb die 6 meter verdeeld in twee vluchten van 2 meter lang voor twee koppels en in twee van 1.

Alba en Azrael zaten in het eerste deel van een wat betekend dat ik steeds door hun vlucht moest om vers eten en drinken te geven. Azrael flipt dan helemaal en dan is een meter niet veel als je een deur moet kunnen openen.

Nu zitten ze in het laatste deel en hoef ik er niet meer bij want ik kan ze via het voederplateau voeren. Nadeel van deurpanelen als afscheiding gebruiken, ik moet door alle vluchten heen om ze te kunnen voeren. Maar goed, straks heeft elke vlucht zijn eigen deur met voederpaneel in het binnenhok en is dat voorbij.

Maar goed dat was dus even stress weer omdat ik ze moest vangen. Maar nog geen tien minuten later zaten ze in het blok  ::)

Hoe is het bij jou ondertussen, al tekenen van koppelen? Nieuwe foto's? :)

•=Bonnie=•

Hey Esther had jij niet twee "witte zwart ogen"? Ik vind ze niet terug op je site, aleen Smoezie die aan de man is gekoppeld die bij mij vandaan komt. Is dat één van die twee?

*Esther*

Heej Bonnie,

KOPPELEN wat is dat??
Ik heb nog geen paring gezien!!! 8)
Het schijnt ook dat popjes later in de broed stemming zijn dan mannetjes, en het is nog te koud dus blijft het afwachten.... :(
Het was inderdaad de bedoeling om Lutino en Smoezie te koppelen maar ik zie daar ook nog geen tekenen van. Smoezie heb ik gekocht als albino maar ik heb nooit rode ogen bij haar kunnen ontdekken.
Ik  ga er vanuit dat ze bonte witmasker is.
Maar nu heb ik een berekening gemaakt van Lutino met Kuifje en die uitkomst vind ik eigenlijk leuker.

Ouders:
Vader Lutino split voor Witmasker {X1:Gepareld} 
Moeder Cinnamon Gepareld split voor Witmasker 

Nageslacht:
Jonge man 12.5 % Witmasker Gepareld split voor {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
12.5 % Witmasker split voor {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
25.0 % Gepareld split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
25.0 % Wildkleur split voor Witmasker {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}
12.5 % Gepareld split voor {X2:Cinnamon} {X1:Lutino}
12.5 % Wildkleur split voor {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop
12.5 % Witmasker Gepareld Lutino
12.5 % Witmasker Lutino
25.0 % Gepareld Lutino split voor Witmasker
25.0 % Lutino split voor Witmasker
12.5 % Gepareld Lutino
12.5 % Lutino

Geen bijzondere mutaties, maar wel divers. :D

Als Smoezie bonte witmasker is; kan ze ook kiezen voor een witmasker man die wrs split is voor bont.(Zorro)
Of een opaline cinnamon witmasker man.(Bobbie)

Bobbie en Kuifje hebben vorig jaar 2x een nestje gehad.
1e nest heb ik weggehaald ivm pgz.
2e nest zijn 4 mooie opaline cinnamon witmaskers uitgekomen. :D

(Ik heb één witte zwartoog.)

O ja, ik heb blokken te kort. Dus of ik koop ze of ik maak ze. Hangt er van af wat ze kosten  :) Vechten om het blokken te kort heb ik ook nog niet gezien.

t Zal straks nog afkikken zijn voor jou Bonnie, als je alles weer buiten hebt. Leuk dat alles zo vlot gaat bij jou. Ga je hierna nog een ronde doen of doe je die in het najaar?
Ik zit namelijk wat met mijn vakantie (lees, met de rondes) te puzzelen. ;)

Groetjes Esther

•=Bonnie=•

Hoi Esther,

Buiten zal het ook minder snel gaan dan binnen. De kans is ook dat wanneer je wel voldoende blokken hangt de drang wat groter wordt.

Bij mij zijn ze dan wel heel druk en lijkt het allemaal soepel te gaan maar de eerste vier eitjes zijn onbevrucht en de rest moet ik maar afwachten natuurlijk. Het wordt mijn eerste jaar met geelwangen, en ik vertrek binnenkort voor vijf dagen schotland dus dan is het aan manlief eitjes over te leggen...  ::)

Paren doen ze bij het leven hier... dat wel  :D

*Esther*



!!Ik heb een eerste en zeer langdurige paring gezien tussen Twinboy en Twingirl!!