Kan dit? En zoja, welke soort? UPDATE

Gestart door ziralioness, 4 januari 2007, 20:23:45

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Inger

Ik heb nu nog maar 3 roodruggen maar ik had eerst 2 koppeltjes en alle 2 de koppeltjes waren lief en zorgzaam. En zoals jij al aangeeft, het kan goed gaan, het kan fout gaan. Maar het is niet zo dat het altijd maar fout gaat. En dat wilde ik benadrukken.

Ziralioness, ik hoop dat je iets gehad hebt aan alle adviezen, maar dat denk ik wel.

Liefs

mara

ziralioness

6 januari 2007, 20:26:29 #16 Last Edit: 6 januari 2007, 20:55:34 by ziralioness
Zeker weten, enorm bedankt allemaal!  :D

Ik heb trouwens gemerkt dat ik sowieso nog even geduld moet hebben; hier in de buurt worden op het moment geen geschikte vogels verkocht. ;)
Maar dat geeft niet, het voorjaar is wat mij betreft ook vroeg genoeg... ik heb geen haast.

Ik denk trouwens dat het dus inderdaad Catharina's zullen worden, en dan hoop ik een mooie kobaltblauwe en zeegroene (ook wel hemelsblauw genoemd geloof ik) te bemachtigen. :D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Rianne

Je zult er geen spijt van krijgen denk ik. :) Je zet 2 vreemde cathi's bij elkaar en de volgende dag zijn ze al onafscheidelijk. Echt superlief om naar te kijken!

♪ Marlies

Hoi,

Weet je wat ook een leuke en makkelijke vogel is om bij je valkjes te zetten ?

Swift parkieten.  ;D

Het zijn vogeltjes die heel de dag bezig zijn. Het zijn wat geluid betreft rustige vogels en met mooie dagen maken ze een heel aangenaam fluitend geluid.

Bij ons zitten nu 8 swiftparkieten samen met 6 valkjes en dat gaat al een paar jaar heel goed. Een swift parkiet is zeker niet agressief, je ziet ze nooit naar de valkjes of soortgenoten pikken. Het zijn eigenlijk net als valkjes gewoon watjes.
Ze zijn ook heel nieuwsgierig en niet paniekerig. Binnen korte tijd komen ze al aan het gaas hangen voor wat lekkers.



Hopelijk heb ik de keuze nu niet extra moeilijk gemaakt voor je, maar het is een hele leuke vogel om erbij te hebben. ::) :P ;D

Groetjes Marlies





Wilma1

9 januari 2007, 00:25:37 #19 Last Edit: 9 januari 2007, 00:37:47 by Wilma1
Hoi,
Wat een leuke vogel om al te zien...ik ken de soort niet, maar mooie kleuren en ziet er vriendelijk en nieuwsgierig uit  :D

Zo zie ik steeds wat "nieuws" op het forum  :)
:) Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

ziralioness

Ik had ook al over de Swift gelezen, ze zijn inderdaad mooi! :D

Ik heb nog alle tijd erover te denken, want op dit moment zijn er geen kwekers in de buurt die één van beide soorten hebben. Ik zal dus rustig wikken en wegen!  ;D

Ik kan altijd nog kiezen om binnen de één en buiten de ander te houden, dus ik heb denktijd zat, hihi.  ;D

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...