6 mei 2025, 01:22:33

heel raar

Gestart door vanessa, 4 januari 2007, 18:36:20

« vorige - volgende »

vanessa

hello
mijn valkje Xeno is echt wel raar. hij wil niet op de vinger en blaast altijd als ik in de buurt kom. maar als hij op zijn kooi zit (buiten zijn kooi los) kan ik wel zijn kopje aaien maar meer ook niet.

zijn er nog die dit hebben of zijn er mensen  met tips???
ik heb al trosgierst geprobeerd maar hij negeert het volledig.

greetz
groetjes
          vanessa & twixy

Loes

hoe oud is xeno?
als hij namelijk nog jong is, duurt het gewoon even voordat ze tam worden.
bij mijn valkje heeft het ook lang geduurd, maar toen we hem uit de kooi lieten ging het heel snel.
maar nog steeds wil hij niet dat we hem met de hand aaien.
en over trosgierst: sommige valkjes vinden het niet lekker.
misschien kun je het met iets anders lekkers proberen.
en verder veel geduld een aandacht, dan moet het lukken!

groetjes, loes

Inge88

Je bedoelt dus, wanneer ie in zijn kooi is, wordt ie agressief?

Mijn valkje was soms ook agressief als ik met m'n hand in de kooi kwam. Ik denk dat dit komt doordat ze dit zien als hun eigen territorium?

Ik ben eigenlijk nadat mijn valkje echt tam was, niet echt meer bij haar met mijn hand in de kooi geweest, ik denk dat dat meespeelt, het is dan vreemd als je opeens wel met de hand in de kooi komt. Ik deed 't deurtje van de kooi open en dan kwam ze er al uit...

Loes

niet wanneer hij in zijn kooi is aggresief, maar onze valkparkiet werd toen sneller tam.
en het kan heel goed dat ze hun kooi als hun territorium zien.
maar hoe oud is xeno nou, want het kan ook zijn dat hij gewoon dwars is omdat hij een puber is...
ik zit wel eens met mijn hand in de kooi, maar dat waardeert sjappie ook niet egt.

groetjes

vanessa

hello,
xeno is nu 3/4 maanden oud. Als ik mij hand in de kooi steek vliegt/klimt hij alle kanten uit.
groetjes
groetjes
          vanessa & twixy

*Manon*

Hoi Vanessa,

Ik lees je probleem, heb zelf ook het probleem met mijn valkje, maar ze is al 2 jaar dus het zal een moeilijke klus worden.
Ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met Xeno.

valkje005

hoi
ik heb net hetzelfde probleem (ik mag hem aaien maar niet op de vinger nemen)

mss kun je hem proberen tam te maken met een lepel?(daar uit laten eten)
birds are great, i wish that i could fly like them
(remember that this birds have there own personality)

kent iemand 2 goede namen??? laat maar weten!! :)

*Manon*

hoi hoi,
ze eet wel uit mijn hand dus vanuit daar zal ik verder moeten gaan.
Ik denk ook dat dit te maken heeft met het territorium van de kooi, want ze is nu gewend aan haar nieuwe kooi en nu is ze echt boos als we in haar kooi komen, vorige week toen ze nog niet aan haar kooi gewend was, konden we nog wel met de handen in de kooi, nu is dat geen succes!
Maar inderdaad een lepel is misschien een volgende stap.

Theo_Hoorn

ik heb dat ook met mn valkjes ik wil ze niet in de kooi opfokken

ik denk as je in de kooi veel gedult heb dat t wel goed komt maar nu ik er 3 heb beinvloeden ze mekaar ook

buiten de kooi kan ik er 2 van de 3 , ( 3de heb ik pas 5 dagen )

zo op me vinger zetten in de kooi ook wel maar dan moet ik ze opjagen en doorzette
dat vind ik t ook niet waard