6 mei 2025, 09:49:31

tamme vraagjes

Gestart door Theo_Hoorn, 5 april 2007, 14:55:40

« vorige - volgende »

Theo_Hoorn

He..

ik heb nu 3 valkjes.. en geparelde pop van anderhalf jr die
redelijk tot tam is.. , alleen soms heeft ze echt dagen dat ze wel bij me komt as ik me vinger voor de hou maar dat ze gelijk terug vliegt naar de andere 2..

als ik me 2 popje bij me zet.. dan blijft ze wel bij me..

de 3de die ik vanaf zaterdag heb is nog niets gewent.. en heel bang logies

maar wat zijn de beste tips die jullie me kunne geven

kom astublieft niet met het stappe plan..!! ghehe..

ik wil weten hoe ik 3 valkjes tegelijk tam kan maken..
of dat ik ze 1 voor 1 mee naar boven moet nemen en met ze moet praten en shit..

Riny

Citaat van: GieG_CoKo op  5 april 2007, 14:55:40
kom astublieft niet met het stappe plan..!! ghehe..

Hoy GieG_CoKo
Wat is er mis met het stappenplan?
Het is bewezen dat dit wel heel erg goed werkt.
Dat bewijzen de resultaten die er mee behaald zijn.
Alles stapje voor stapje, de vogels laten zich nu eenmaal niet dwingen.

Citaat van: GieG_CoKo op  5 april 2007, 14:55:40
ik wil weten hoe ik 3 valkjes tegelijk tam kan maken..
of dat ik ze 1 voor 1 mee naar boven moet nemen en met ze moet praten en shit..

Ik heb je al meerdere keren aangeraden om goed en aandachtig te lezen in de diverse topic's.
Schijnbaar heb je dat niet gedaan.
Dan had je wel gelezen dat dit bijna onmogelijk is.
Het is iets anders als het jonkie's zijn , maar bij volwassen vogels is dat een zeer moeilijk iets.
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

ik zeg niet dat er wat mis is met t stappe plan..

ik lees al weken op t forum hoor..

maar ik heb nu 3 valkjes en dat is anders als per valke

mn vragen worden niet goed gelezen ???
en dat vind ik wel erg jammer  :-\

t stappeplan zal best werken daar twijfel ik niet aan

Riny

Hoy GieG_CoKo
Als je een valkje tam wil maken , is het raadzaam om hem niet bij andere te plaatsen.
Dat zorgt voor veel onrust omdat hij nog bang is, daardoor raken je andere valken ook gestrest.
Als die alleen in een kooitje zit, moet hij wel al zijn aandacht op jou richtten.
Hopelijk heb je een tweede kooi of kun je er ergens een lenen.
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

Okeej.. ik heb 1 van me 2 popjes nu weggehaalt..

maar mn popje die t meest tam is , die is nu helemaal verliefd :p op t mannetje vanaf de 1ste dag wou ze al in t broedhok.. ik had t mannetje alleen geplaatst omdat ik veel las , maar toen ik haar kooitje open deed ging ze gelijk naar uhm toe , ze lijken echt een koppel..

ookal is t mannentje nog wat schuw en bazig..

maar mn popje is nu ook minder met mij..
t lijkt wel of ze de hele tijd naar mij kijkt van he is t goed dat ik bij uhm zit en geluidjes naar me maken as ik praat dicht bij de tralies komen enzo..
en als ik haar mee neem dan kan ik haar kroelen enz..

en als ik haar en t 2de popje bij me zet zitten ze uren as ik wil en zit t mannentje in zn kooi omdat ie nog bang is en shuw,..

dus wat moet ik doen? t popje even weghalen en bij mn andere popje zette in de grote kooi??

zodat ik t mannentje beetje bij beetje tam kan maken

Riny

Hoy GieG_CoKo
Je geeft de beste oplossing zelf al aan.
De twee popjes bij elkaar, en het mannetje apart.
Je zult merken dat je die dan ook eerder tam hebt.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe oud je mannetje is.
Zo  ouder als ze zijn , zo moeilijker lukt het tam maken.
Laat ze maar een tijdje verlangen naar elkaar, dat is goed voor de liefde.
dan krijg je misschien dit jaar nog wel jonkie's.
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

oke ik heb ze net uit elkaar gehaalt en t mannentje begint met hele verhalen te fluiten echt vet leuk..

over hoe ouder je valkje is verschillen de meningen ook vandaag las ik iets over een valk van 6 jr die nog tam geworden is

mijn mening is dat een oudere valk ook tam kan worden mn 1ste was ook een jr en die had ik met 2 weken op me vinger pas na 3 a 4 mnd kon ik kroelen vrij snel misschien te snel? kweet niet wat jullie mening daar over is heb ik er een 2de bij gedaan ,

ik ging om met me 2de valkje alsof ik die al maanden had , en die zat de zelfde dag nog op me schouder met mn 1ste valkje

alleen kreeg wel een afkeer van mn valkje omdat ze in een te kleine kooi denk ik zaten want toen ik ze naar een grote kooi had gedaan riep t popje dat ik als 1ste had me echt weer en zat tijde bij mij,.. alleen nu de man er bij is vliegt ze elke x weg..

alleen as ik alleen met dr ben bij t andere popje is dat ook zo..

heb je daar misschien een verklaring voor?

Mara

Hoi hoi

Oudere valkjes worden minder snel tam dan jonge valkjes, dat is gewoon een feit. Ik heb diverse oude valkparkieten en ze worden veel moeilijker tam dan jonge valkjes, geloof me maar.

Mara

Theo_Hoorn

;D

he ik geloof je best.. h00r..
maar ik hoor ook vaak van je moet een jonge nemen.. oudere worden echt niet tam..

ik heb nu een week een mannentjes valk van een 9mnd ongeveer en vandaag heb ik voor t eerst gekroelt met hem..

ik heb hem sinds gister gescheiden van me popjes..
die ook tam zijn

ik wil er mee gaan kweken maar ik hou t mannentje apart tot ze T spontaan doen ergens in de woonkamer.. ik weet al welk popje t met hem wilt doen..

want de 1ste dag had ik er al een broedhok in.. en ze riep uhm gelijk.. , maar omdat ik mn mannentjes valk super tam wil maken , doe ik uhm nog niet samen met haar in 1 kooi en die andere pop..

weet iemand ik was macho net aan t kroelen gaf uhm kopjes enzo , zo van kroele houding of hoe je ook zegt.. maar hij gaf een soort krijsend geluidje heel zacht , beetje boos leek t wel maar ik hield me hoofd stil en t was goed , ik krapte( kroelde ) met uhm en weer dat geluid maar t was wel snel goed..

Riny

Hoy GieG_CoKo
Heel verstandig van je dat je Macho gescheiden heb van de popjes, dat zal de rust zeker bevorderen.
Oudere valkjes kunnen ook wel tam worden, je moet er alleen meer werk voor doen.
Welke mutatie heeft je mannetje, en welke de popjes?
Fijn dat het al zo goed gaat tussen Macho en jou.
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

Goeie Morgen...

mhmm een bonte.. is de man.. van alles wat heeft ie:p

1 van me popjes die macho wel ziet zitten is gepareld gele met grijze

en t andere popje is wildkleur

maar als ik kijk naar mutaties die foto's enzo weet ik t eigenlijk nooit zeker..

binnekort ga ik foto's maken dan zet ik ze op t inet..

vraagje.

mn popje die gele geparelde gaat elke x in de kooi van macho zitte.. > ZE IS ECHT GEK OP UHM <

even goed gescheiden houden heah? ofniet

Riny

Citaat van: GieG_CoKo op  7 april 2007, 09:34:51

even goed gescheiden houden heah? ofniet

Hoy GieG_CoKo
Dat is wel beter , dan wordt Macho ook veel eerder tam.
Ik ben benieuwd naar de foto's.
Groetjes Riny

Theo_Hoorn

1 vraagje nog riny..

macho zn kooi hangt aan de muur..

en die van mn 2 popjes is een jockkooi ofzo.. en die is gewoon vanaf de grond tot 1 meter nog wat denk ik..

maar as mn popjes los zijn en ik ze bij me zet dan vliegt GieG gelijk naar macho toe.. moet ik dat toelaten of dr elke x bij dr eigen kooi zetten

uiteraard vliegt CoKo gelijk mee