8 mei 2025, 15:09:48

Albino valkje

Gestart door Trice, 4 januari 2007, 15:17:54

« vorige - volgende »

Trice

Ik vroeg mij af hoe ik erachter kan komen wat voor geslacht mijn albino valkje heeft? Als iemand hier een goede tip voor heeft, zou ik deze graag willen horen!

Bedankt in ieder geval!
Groetjes Patricia

Inge88

Je kunt 't niet zien aan de uiterlijke kenmerken, omdat deze voor beide gelijk zijn. (Een popje blijft gepareld, maar omdat deze parels ook wit zijn, is dit dus niet te zien).

Het geslacht is dus alleen te achterhalen door te kijken naar 't gedrag van je valkje...

Een man vertoont machogedrag met zijn borst naar voren, kuif omhoog en probeert vaker de aandacht de trekken door te fluiten dan een vrouwtje. Een vrouwtje fluit niet tot heel weinig. Een mannetje is vaak luidruchtig. Een vrouwtje is meestal rustiger en niet zo snel afgeleid.

..Neline..

hey :D

een mannetje fluit ook allerlei melodietjes en zal dingen proberen na te fluiten in tegenstelling tot een vrouwtje.

groetjes neline

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Trice

Nou, in ieder geval bedankt voor de reacties!:)
Als ik het zo hoor ga ik er eerder vanuit dat eht een vrouwtje is omdat ze ze dan waarschijnlijk in dit geval, heeeeeel zelden fluit.. En last van machogedrag heet ie niet dus dan kom ik bij een vrouwtje uit.. :D
Maar zal dit nog wel even goed in de gaten houden!

Groetjes Patricia:)

Rianne

Hoi,

weet je misschien de mutaties van de ouders van de albino? :)

Trice

Hey Rianne,

Dit weet ik niet. Heb alleen de gegevens van wat ze zelf zijn maar niet van de ouders. Het is misschien een mogelijkheid dat ik die kweker even mail of die dat misschien nog weet..
Als dat zo is dan hoor je het van me oke?  :)

Groetjes Patricia :)

Rianne

robeke

je kunt het ook aan het uiterlijk onder de vleugels zien doorlopende lij is een man en onder broken lijn is een vrou

gr. robeke

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

robeke

die code hoort er niet bij vergissing...

je ben zacht van me heen gegaan aico :'(
rust zacht kusjes:XXX

Caroline

15 januari 2007, 08:50:37 #9 Last Edit: 15 januari 2007, 08:55:34 by Caroline

Nou Robeke, ik heb hier een mannelijk en een vrouwelijke albino maar uiterlijk geen verschil hoor, ook geen "doorlopende streep", wat je daar om mee mag bedoelen.

En wat betreft de andere tips, ik heb hier 11 valkjes, één ventje, is 100 % man, heeft zijn parels verloren en is vader van 6 bevruchte eitjes maar fluiten en machogedrag heeft hij nog nooit vertoont, die is qua karakter op en top een pop!!  ;)

Daarnaast heb ik een 100 % pop, zowel qua berekeningen van de ouders en ze heeft haar spots en visgraatmotief behouden na diverse ruien, en deze loopt macho met haar vleugels helemaal van haar lichaam af en kan fluiten al een tierelier.

Mijn conclusie en tip dus, er zijn altijd uitzonderingen, wil je 100 % zekerheid, doe dan een geslachtbepaling d.m.v. DNA-onderzoek.  :D Heel makkelijk, binnen 10 dagen weet je het geslacht.  ;)

Succes.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.