28 april 2024, 18:41:41

Fout drinkbakje

Gestart door CapCos, 2 januari 2007, 00:27:19

« vorige - volgende »

CapCos

Wij hebben sinds vrijdag 2 valkparkietjes van 6 maanden (Costa) en een van 2 maanden (Capri)

nou, het zit zo, er hangt een drinkbakje in en een soort van zwembadje (waar ze zich kunne wasse)

en onze Costa gaat in het zwembadje drinken.. maar Capri drinkt uit het drinkbakje,.. hoe moet Costa leren uit het drinkbakje drinke?

Inge88

Je zou het zwembadje kunnen weghalen. Costa zal dan uit 't waterbakje z'n water moeten halen. Wel in de gaten houden of dit ook daadwerkelijk gebeurd.
Naar mijn mening hoeft een tamme valkparkiet (en die heb jij denk ik?) geen badje in z'n kooi te hebben, je kunt hem ook de mogelijkheid geven om te badderen in de gootsteen onder een lopende kraan of mee te douchen...

Romy

Hoi

Het klopt wat Inge88 zegt dat je ze een badje kan geven door ze in de gootsteen te zetten, of ze te laten meedouchen (bv door een ontstopper horizontaal in de douche te hangen, dan kunnen ze lekker blijven zitten of hangen :))

Maar een badje aan hun kooitje is ook goed hoor, dan kunnen ze zich wassen wanneer ze er zin in hebben!

Op zich vind ik het niet zo erg dat Costa uit z'n badje drinkt, als hij maar vocht binnen heeft. Let wel op dat er geen poep in het badje ligt als hij ervan drinkt, dat is niet zo proper.

Maar anders zou ik er niet zoveel problemen over maken

Let ook op dat als je het zwembadje weghaalt, dat hij dan het waterbakje vindt zodat hij voldoende vocht binnen heeft. Als hij heel tam is, kan je hem gewoon voor het drinkbakje houden en er wat in roeren, dan ziet hij dat het water is.

Succes!
Romy