15 mei 2025, 21:40:56

Snavel

Gestart door mikedeg, 1 januari 2007, 12:29:58

« vorige - volgende »

Caroline

1 januari 2007, 23:01:28 #15 Last Edit: 2 januari 2007, 10:26:36 by Caroline
Oh  :-[ ik had altijd begrepen dat die duurder waren, ik vind ze ook veel mooier.  ::)

Ik heb even gekeken op de site van NBvV en daar staat:

Normale ring = 20 ct.
Geanodiseerde ring = 35 ct.
R.V.S. ring = 175 ct.
Aluminium ring = 75 ct.

Ik weet niet welke dan volgens jou de goedkoopste zijn??

De gekleurde zijn de normale, geanodiseerde ringen zijn aan beide kanten gekleurd.  ;)

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

remco1976

hallo,

kunnen hier beter geen discussie over de prijs van de ringen maken.maar proberen te helpen met dat snaveltje van dat valkje,ik heb die fotos ook gezien en vindt idd dat dit er niet goed uit ziet.kan dit geen snavelrot zijn?ik had het valkje terug gebracht en geld terug gevraagt.en dan elders een nieuwe gekocht bij een kweker.als dit snavel rot is is dat ook besmettelijk volgens mij.dat weet ik alleen niet zeker.

gr.remco

Caroline

Hoi Remco,

als je goed had gelezen heb ik al ruimschoots advies gegeven over het snaveltje, en wat te doen met de dierenspeciaalzaak.

En discussie??  Karin en ik hebben alleen maar opgeschreven wat wij dachten over de ringen, dit is absoluut geen discussie hoor.  :D

Hoi hoi Mikedeg,

Hoe is het vandaag met je valkje, hoe heet hij eigenlijk??

Heb je al gezien of het iets heeft kunnen eten??

Anders zul je echt over moeten stappen op pap.

Mijn Noa kan het beste de zachte zaden, pitten eigenlijk, eten. Denk daarbij aan zonnebloempitten, meloenpitten, pijn boompitten, deze zijn in de supermarkt ook gepelt te krijgen, als ze het bakje ziet komt ze op mijn hand gevlogen. En eventueel gekiemd zaad en brood. Dit zijn dingen die makkelijk te eten zijn, de hardere zaden kan hij waarschijnlijk niet kraken.

En ...... Noa en waarschijnlijk jouw valkje ook kan met haar ondersnavel niet aan de binnenkant van de bovensnavel etensresten weghalen, dit doen valkjes normaal als ze knarsentanden, omdat de onderkant over de bovenkant valt blijft er dus vuil inzitten wat ontstekingen en infectie gaat veroorzaken.

Ik moest bij Noa dagelijks het bovensnaveltje met een tandenstokertje leeg pulken, gelukkig heeft ze nu zelf een manier gevonden met een zelfgemaakt speeltje van oude ringetjes, door de ringetjes in haar bekkie te laten rollen verwijderd ze op die manier etensresten.

Kortom allemaal dingen die er wel op wijzen dat je een zorgenkindje in huis hebt gehaald, misschien gaat het snel goed net als bij mijn Noa, misschien wel een valkjesleven (15-18 jaar) lang, weet waar je aan begint.

Heel veel sterkte ermee.

Hou je ons wel op de hoogte??

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hoi Mike

Hoe is het vandaag met je valkje? Ik heb je verhaaltje gevolgd hier maar nog niet gereageerd. Het snaveltje vind ik ook zorgwekkend en ik zou inderdaad even naar de dierenwinkel gaan. Ik moet zeggen dat ik hier bij onze dierenspeciaalzaak erg goed geholpen wordt bij problemen. Ik denk inderdaad dat deze een maand of 8 is, en zeker geen half jaar. Die van mij zijn een half jaar en zien er toch iets anders uit, een nog wat minder geel masker alhoewel dat wel steeds geler wordt.

Ik wens je heel veel succes met je valkje en hoop dat er een goede oplossing gevonden gaat worden ivm de kosten.

Laat je ons even weten wat er uit is gekomen?

Liefs

Mara

Karin

Citaat van: Caroline op  1 januari 2007, 23:01:28
Oh  :-[ ik had altijd begrepen dat die duurder waren, ik vind ze ook veel mooier.  ::)

Ik heb even gekeken op de site van NBvV en daar staat:

Normale ring = 20 ct.
Geanodiseerde ring = 35 ct.
R.V.S. ring = 175 ct.
Aluminium ring = 75 ct.

Ik weet niet welke dan volgens jou de goedkoopste zijn??

De gekleurde zijn de normale, geanodiseerde ringen zijn aan beide kanten gekleurd.  ;)

Groetjes!!

;D ;D ;D Ik koop ze bij europarrot en daar zijn de zilverkleurige ( "blanke" ) 30 cent en de gekleurde 38 cent.

Ene...ik ben ook benieuwd hoe het nu met het valkje gaat Mike !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mikedeg

Hoi allemaal..........

Vandaag dierenwinkel gebeld....
Ze waren dicht, maar wel telefonisch bereikbaar.
Ze schrokken er zelf van, en ook excuses aangeboden.
Maar ze wilde hem (hoe dan ook) willens en wetens terug nemen.....en zeiden ook dat ze hem dan nooit zo hadden verkocht.
Helaas heb ik zelf niet veel geld om aan zo'n een zorgekindje geld te besteden, je weet maar nooit hoeveel dit kan gaan kosten (in de toekomst)
Bloed zit gewoon ook aan de vacht momenteel (niet heeeeeel erg veel, maar wel een beetje)

Eten doet stumpie...nu wel!

Caroline

Ach gut, dus hij gaat terug??

Hopelijk gaan ze er mee naar een dierenarts.

Fijn dat hij in ieder geval heeft gegeten.

Sterkte er verder mee.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

ROCKS

Hoi Mike,

Betekent dit dat je hem terug brengt naar de winkel?
Jammer, als dat zo is. Maak anders een afspraak met de winkel dat ze zorgen dat ie beter wordt, en dat je hem daarna weer op kan halen? Ik ken wel mensen hier op het forum die dat ook zo hebben gedaan.
Ik snap dat je misschien niet veel geld te besteden hebt, maar wat doe je dan als je valkje ooit een dierenarts nodig heeft?
Een ongelukje zit in een klein hoekje, maar dat vergeten sommige wel eens. Toevallig zou jij er nu gelijk met Stumpie naar toe hebben moeten gaan, maar voor hetzelfde geld gebeurt het als ie een tijdje bij jou zit, dan zul je toch naar een arts moeten gaan. Misschien iets om over na te denken?
Ik hoop dat je tot een oplossing komt met de winkel en dat je valkje opknapt, hoe dan ook! Succes!

Groetjes, Nellie

ps als het alleen het snaveltje is wat je regelmatig moet knippen maak je niet zoveel onkosten, dan leert de dierenarts je hoe je het zelf kort kan houden, kijk maar bij Caroline.
Je moet het even leren, dan is het best te doen. Er zijn er wel meer die het doen.

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Rianne

Hoi,

houdt de dierenwinkel je wel op de hoogte? Ik zou niet zomaar een nieuw valkje van ze accepteren hoor. Wie weet wat er loos is. :-\