8 mei 2025, 06:14:52

4 dode valkjes van een dag oud

Gestart door rullens4, 30 december 2006, 16:20:48

« vorige - volgende »

rullens4

We hebben vandaag het laatste jonge valkje weggehaald er lagen 4 eitjes en alle vier bevrucht nu zijn ze uitgekomen maar de valkjes leven een dag en dan liggen ze dood in het blok waar gaat het mis?????????
Ze zijn niet doodgepikt en zijn mooi volgroeid
de ouders hebben al twee nesten grootgebracht ( vorig jaar)
wie geeft raad?,

Sandra

Lin

Hallo,

wat jammer voor jullie! Het kan zijn dat ze een ziekte vanuit het nest hebben opgelopen. Vorig jaar geen enkele doden jongen gehad? Ik neem aan dat jullie wel zaadjes en eivoer verstrekken? Zie je helemaal niks aan de jongen? Geen gele vloeistof op de buik of een gevulde krop?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Hoi,

blijven de ouders er wel op zitten om ze warm te houden? Worden ze ook gevoerd?

rullens4

Ja de ouders zorgen er goed voor ziiten er nettjes op en ze worden ook gevoerd,

Sandra

rullens4

Bedankt voor je snelle reactie,
geen volle kropjes en verder mooie valkjes
de andere nesten waren zonder dode volgels wel een achterblijvertje maar die is inmiddels mooi bijgekomen en een gezellig valkje geworden deze zit dus nog wel bij de ouders in de kooi en is wel erg nieuwschierig naar wat er allemaal binnen het blok gebeurd ,ik zie nu ook dat hij in het lege blok kruipt! zal ik 'm maar apart gaan zetten?!,

Sandra

Karin

30 december 2006, 16:36:33 #5 Last Edit: 31 december 2006, 01:29:02 by Karin
Het lijkt me verstandig om op de jongen sectie te laten plegen als het vaker voorkomt. Het kan zijn dat er een virus of bacterie rondwaard bij je valkjes. Als het niet aan de ouders kan liggen denk ik dat het zoiets is.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Ik denk hetzelfde als Karin. Links bij Dierenartsen kan je bijv. contact opnemen met Feld en die leggen uit hoe je een vogeltje kan opsturen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Ik heb hetzelfde gehad:steeds eitjes die niet uitkwamen en als ze uitkwamen gingen de jonkies al na een aanalt dagen dood.
Ik heb sectie laten plegen op een jong en er kwam inderdaad een bact.infectie uit. De ouders hebben toen een ab-kuur gehad en nadien al 2 gezonde nesten gehad.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!