wildkleurman met split of geparelde pop met weinig parels?

Gestart door carco, 24 december 2006, 09:02:04

« vorige - volgende »

carco

Ik zet mijn vraag ook even hier neer omdat ik dan misschien meerdere reakties krijg dan in mijn dagboek.
Ik heb 2 jongen zitten die in het begin 2 gewone wildkleuren leken. Dan zouden het dus 2 mannen zijn.
Maar een paar dagen geleden zagen we op de rug bij allebei en aan weerskanten onder de vleugels gele pennetjes doorkomen.
Dit lijken nu parels te worden. En gepareld is dus een pop.
Wat heb ik hier nu zitten? Gewoon 2 wildkleuren met een zichtbare split of zijn het stiekum toch geparelde popjes met heel weinig parels?

Bij de onderste foto zie je duidelijk de gele pennen zitten.

Ik zie net dat het geel ook geel blijft, dus dat wordt een gele rand. En boven aan de poten lijkt het ook gepareld te worden??
??? ???
Groetjes: Caroline.

Klik op het plaatje voor onze site!

Monky

Hi Caroline,

Ik heb even bij Yaro gekeken en bij hem zie ik nu op dit moment ook een soort parels zitten. Het lijkt eigenlijk meer op de visgraatmotief dat in de staart zit en wat doorgetrokken is in de rug. Hij is toch echt wildkleur en man. Ik vermoed dat dit er bij de eerste rui verdwijnt.

Zou dat het niet kunnen zijn wat je ziet?
Het zit wel ongeveer op dezelfde plek als bij jouw jongen op de foto's.

Groetjes,
Monky

carco

Dit zou heel goed  kunnen kunnen denk ik want het ziet er inderdaad hetzelfde uit als op de staart. Heb jij er toevallig een foto van?
En die gele baan? Herken je dit ook?
Één van de jongen zou naar Manja gaan, maar dan moet het wel een man wezen en niet ineens een veborgen pop ;D :P

Monky

Hi Caroline,

Ik heb een foto...

Dit zit ook aan de onder- en zijkant.
Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is.

Ik zie deze tekening trouwens ook op al jouw foto's.

Misschien ben ik kippig en weet ik niet waar ik naar moet kijken, maar ik weet niet wat je bedoeld met gele baan  ??? Ik zie het niet  :-[  Dus ik ben bang dat dat iets is wat iemand anders moet beantwoorden  ;) :)

We gaan dan maar heel erg hard duimen voor Manja dat het inderdaad een mannetje is... Het lijkt er vooralsnog wel op  :D

Groetjes,
Monky

carco

Zo moet het worden dan ja ;D
En die gele baan: weet ik ook niet dat is wat je onder de ''parels'' ziet die gele streep, maar ik denk dat dat gewoon die 'visgraat'' wordt?

Ik heb het even omcirkeld op de volgende foto:

carco

Zo wordt het geel onder de vleugels bij allebei. Bij de jongste is het overwegend aan de rechterkant en bij de oudste aan de linkerkant, en je ziet het alleen als je de vleugels opzij houdt.
Ik zie nu ook bij de staartaanzet bij allebi een geel veerjte door gaan piepen :D

Lin

Ik heb het ook met een wildkleur gehad. Deze was wel split voor bont witmasker. Maar gepareld zeker niet dat had je dan al op de vleugels moeten zien.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Dat het mannen zijn had ik al begrepen, en dat dat gele een split is ook, maar blijf je de split na de rui zien ook bij een man?

Rianne

De gele veren bij de staart zijn normaal en hebben niks met split te maken. Alle jonge valkjes zien er uit als poppen de eerste paar weken, de mannen verliezen die gele staartveren. En waarschijnlijk ook die fijne pareltjes, mijn wildkleur man heeft ze in ieder geval niet, maar die heb ik dan ook al sinds hij een paar maanden is dus dat weet ik niet zeker.

Deze man is split voor cinnamon, lutino en geelwang maar heeft geen vlekjes oid, ook niet onder de vleugels.
De meest voorkomende plaats voor een split is achter op het kopje, en soms kun je het aan de pootjes (nagels) zien.

Rianne

Dit is 1 van mijn jongen van dit jaar, ook een man. :) Deze pareltjes zullen verdwijnen.

carco

Als je mijn foto's goed bekeken hebt en mijn verhaal hebt gelezen zie je dat dit niets met de staart te maken hebt maar met de gele veren op de rug onder  de vleugels.
Blader maar even terug naar de foto's ;)
Van die ''parels'' bij de staart weet ik dat ze zullen verdwijnen, maar dit is dus gèèn split achter in de nek zoals mijn pop ook heeft.

Lin

Rianne laat een foto zien waarop je geel gestreepte veertjes deels onder de vleugel ziet. Deze lopen vrij ver door. volgens mij bedoelde ze dat.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi hoi,

Een jong uit mijn eerste nest, een witmasker man, heeft die pipilangkousstreepjes op rug, onder vleugels en als sokken. Meerdere jongen maar ik blijf even bij de witmasker.

De witmasker heeft ondertussen een giga-witte kop, dus is echt een man, en heeft de streepjes op rug, onder vleugels en de sokjes nog. Dit heeft iid niets met de staart te maken, die is egaal zwart geworden.

De splitvlekken zullen mijns inziens na de rui gewoon blijven. Beppie heeft ze ook.

groetjes, Nel :)

carco

Dan ben ik wel heel erg benieuwd of je dit inderdaad blijft zien na de rui, want zoals Nel zegt moet dit bij deze valkjes ook een split zijn, het is duidelijk geen verlengde van de staart, maar staat los ervan.Het is nl. niet geel gestreept (ook maar dat bedoel ik niet), ik bedoel de effen gele veertjes die naast het geel gestreepte gedeelte zitten.
Hè het is ook zo moeilijk uitleggen zonder dat  je het zelf ziet ::)
Dan komen jullie maar hier even kijken met zijn allen ;D :P

Rianne

Die gele baan, bedoel je daarmee datgene wat dit valkje op zijn vleugel heeft?

Anders moeten we idd maar langskomen ;D