DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Caroline

:o Het nest slopen!!! Ik heb enkele jaren met zo'n 10 koppeltjes kanaries gekweekt maar het niet megemaakt dat zij hun eigen nestje gingen slopen.

Misschien toch de onrust door alles.

Hopelijk gaat ze zich snel beter voelen.

Jij hebt in ieder geval meer dan je best gedaan.

FIjne dag morgen .... het wordt heerlijk weer.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

zo was het  :D

zó is het nu  :o

en hier ligt het  ::) :-\

IK heb er ook nog nooit van gehoord dat een vogel eigen nest sloopt, maar zij is al anders dan anderen en is er erg druk mee en net zo ethousiast  als het maken ervan  ::) ???

Het zal wss door de onrust komen, maar ze was rustig met de 'verhuizing', na de druppel was het geheel mis....letterlijk "de druppel die de emmmer doet overlopen"  :-\

Er was geen mogelijkheid ze thuis te laten, want dan hadden ze volgende week mee gemoeten en stél dat ze dán het nest had verlaten ???

Gezien de kattenverzorging, kan ik niet ook nog vogels thuislaten die en hoop aandacht nodig hebben, qua voer etc. ivm broeden, het is niet alleen maar wat water en zaadjes geven.

Hmm ??? ik kijk opzij en Ricky helpt nu mee met Romy , het nestje uit elkaar te halen ??? ??? héééél apart hoor  ::)

:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Ik heb de eitjes eruitgehaald, ze waren niet bevrucht.

Ga zometeen de kooien even verversen, dan hebben ze allemaal weer een schoon "bed". Gisteren heb ik op de fiets even houtsnippers en zaagsel gekocht.

Ricky is geheel op de zangtoer  :D zo mooi. De andere 2 zitten nog op 1 poot, met de kop in de veren  ;D ::) Hebben écht vakantie  ;D
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Ik heb een berichtje geplaats over e.e.a hoier in Ommen in BUURTHUIS "de zaanse entree"...

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Er is een wissel van campinggasten en dat kun je goed merken, de laptop is plots superrrrrrrrrr snel  ;D en daar neem ik even profijt van  :P als zit ik nog lekker in mijn pyama  ;D

Coco is gisteren erg geschrokken en IK schrok van Coco. In alle stilte om 00.30u kwam en plots een harde gil uit zijn kooi en fladderde hij er wild doorheen.

Ik brak mijn benen haast om er snel heen te lopen en kon hem er amper uit krijgen zo bang was ie  :o Uiteindelijk had ik hem en wild fladdered zat ie op mijn arm.

Na wat praten werd ie rustiger  ::) en kropp geheel in mijn hals in de fleecejas van me  :-\ Ik vermoed dat er een muisje in zijn kooi is geweest en die nu ergens zat uit te hijgen van dezelfde schrik  ;D

Muisjes kunnen overal komen, in de buitenkooi zie ik er ook wel eens 1 doorheen lopen en eten van overgebleven zaadjes die er liggen  ::)

Coco heeft een poosje bij mij gezeten en ik zou hem terug zetten, nouuuuu éééééécht niet  :o :-\ hij stapte er niet in en hield mij stevig vast. Oké  ::) nog ff zitten dan en na verloop ging ie toch weer terug "naar bed" en heb ik hem niet meer gehoord  ::)

Arme Coco  :-\

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Ach gossie .... zo zielig ... bleef de rest wel rustig??

Hier is het probleem als er eentje 's nachts schrikt, de rest ook begint en is nummertje 1 alweer lang stil begint die op den duur ook weer, zo blijven ze elkaar aan het schrikken maken .... ik merk dan wel meteen dat de 2 gekortwiekte er het ergst aan toe zijn, die kunnen dan toch  niet weg vliegen maar enkel op één plaats hard fladderen wat hun stompjes niet ten goede komt.  :'(

Gelukkig heb ik tot nu toe alleen maar oppervlakkige wonden gehad, met hier en daar een druppeltje bloed en niet zoals je hier soms leest, de hele kooi en muur vol.  :o

Geen Coco maar een knuffel van me.

FIjn weekend Wilma, het wordt heerlijk weer, geniet ervan.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Nee gelukkig bleven de anderen rustig, ze zullen vast wel wakker geworden zijn, maar meer niet.

In de valkjes voliere hebben wij het idd ook wel gehad. Als er 1 schrok was álles van de kaart en ging dat soms wel een kwartier door van de een op de ander  :-\

Vanavond is alles rustig  :) ik hoor hier naast mij buiten een of meer muisjes tussen de lege flessen klimmen  ::) hopelijk gaan die niet aan de rol  ::) want dan is een halve camping meteen wakker  :P

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

:'( :'( :'( :'( :'( geheel onverwacht heb ik Yoshi zojuist moeten laten inslapen, ik ben er ff kapot van.....  :'( :'( :'( :'( :'(

kan er nu nog niet goed over praten  :-\...sorry... maar wilde het "gewoon" even kwijt  :-\ op die momenten is het naar om alleen te zijn  :'(

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

LIEVE YOSHI, RUST ZACHT OP HET MOOIE PLEKJE BIJ DE BOOM WAAR JE NU LIGT EN IK JE IN GEDACHTEN KAN ZIEN  :'(

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Rianne

Wilma1

19 augustus 2008, 15:24:03 #1421 Last Edit: 19 augustus 2008, 15:29:43 by Wilma1
Dank jullie wel....

Het is even gezakt, maar mij tranen kwamen zo ineens naar boven  :'( al leek ik alles zo rustig en 'nuchter' te hebben afgehandeld, voor de beste beslissing voor Yoshi  :-\ maar hem in zijn laatst rustplekje leggen was ff de druppel  :-\

Toen hij nog leefde, heb ik hem een poos in handen gehad, dicht tegen mij aan, hem gestreeld, wat schoongemaakt en licht gedruppeld met lauw water over zijn bekkie  :-\ toen besloot ik een DA te bellen.

Vanmorgen deed ik een super nare ontdekking  :'(

Bij het checken of ze niet in de wind van de wapper stonden, zag ik Yoshi náást hun slaaphuisje zitten en dat bevreemde me ???

Ik deed mijn hand erin en kon hem aaien en zelfs oppakken zonder tegenspartelen....foute boel ??? dacht ik meteen en draaide hem op zijn rug  :-\

Wat ik tóen zag  :o  was werkelijk vreselijk en wist dan ook meteen dat hij onnoemelijke pijn moest hebben waardoor hij in shock raakte en mij zó hulpeloos aankeek  :-\ en zwak en dan weer snel ademde  :-\

Bij een dierenarts bleek dat bij Yoshi de tong grotendeels is uitgerukt  :o :'( en de bek verwond, dát laatste leek mee te vallen en had zelfs gehecht kunnen worden, echter de tong was onherstelbaar en ook gezwollen in zijn bekkie met veel bloed  :'(

Wss wéér door een muis, want Yodi heeft niets en nergens iets van bloed of tekenen dat ze samen hebben gevochten, door de kooi lag overal bloed.

Ik heb hem in laten slapen bij de DA en ben er kapot van en heb net mij tranen op de vrije loop gelaten. Hij ligt onder de boom waar alle vogels komen eten, dan ligt ie niet zo alleen voor mijn gevoel  :'(    (momenteel staat daar een waterbak  overheen, zodat ie niet kan worden opgegraven)

Nu denk ik.... had ik ze maar eerder binnen gezet voor de nacht, na de afgelopen X  dat hij was gebeten, ook toen had Yodi niets en sliepen en speelden ze nadien ook gewoon samen. Vechten heb ik ze nooit zien/horen doen.

Zo heel weinig ging het wel eens te wild en konden ze beiden schreeuwen, maar na korte tijd was dat over en rollenbolde ze spelenderwijs verder, vooral het zand was favoriet  :D

Gisterenavond hadden ze ook nog zo lief gespeeld en heb ik wel de hele avond een muisje gezien die de vogelzaadjes van de grond pakte en schattig zat op te eten.

De hamsters waren verplaatst naar de kachel, waar de kanarie's opstonden en klimmen dáárop is moeilijk, maar een muis kan veel, heb ik al gezien laatst  :o en er geen moment bij stilgestaan dat dit weer zou kunnen gebeuren.

Nogmaals, ik geloof níet dat Yodi dit heeft gedaan, want met zoveel bloed, had hij er toch iets van op zijn vacht of wat moeten hebben ??? ??? Of zie ik dat verkeerd. Hij gaat in ieder geval naar binnen voor de nacht.

Volgens de DA is het best mogelijk dat er een 3e knaagdier van de "partij" is geweest en dit is geuit in deze afslachting. Yoshi was erg nieuwsgierig en Yodi is dit helemaal niet, schiet ook sneller weg, als ik met mijn hand in zijn richting kom.

IK heb niets gehoord vannacht ??? ???

Voor de vogels kan het minder kwaad, die zitten hoog en de muis schrikt zich lam van hun gefladder en snelheid, daarbij kunnen die flink bijten met hun snavel. Knaagdier tegen knaagdier lokt e.e.a uit  :-\

:'( en  >:(
Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

He gatsie, ik wist helemaal niet dat zoiets kon gebeuren... Wat lijkt me dat vreselijk, om zo je diertje te vinden. :(
Ik geloof niet dat Yodi dit gedaan heeft, als er veel gebloed is moet Yodi ook bloed aan zich hebben.
Ga je nu nog kijken voor een nieuw vriendje voor Yodi?

Wilma1

19 augustus 2008, 15:35:12 #1423 Last Edit: 19 augustus 2008, 15:41:47 by Wilma1
Citaat van: Rianne op 19 augustus 2008, 15:27:01
He gatsie, ik wist helemaal niet dat zoiets kon gebeuren... Wat lijkt me dat vreselijk, om zo je diertje te vinden. :(
Ik geloof niet dat Yodi dit gedaan heeft, als er veel gebloed is moet Yodi ook bloed aan zich hebben.
Ga je nu nog kijken voor een nieuw vriendje voor Yodi?

Voor mijn eigen gevoel zou ik dit wel willen, maar weet niet wat wijsheid is ??? Zou  Yodi het wel accepteren een vreemde er ineens bij???

Zéker na wat er is gebeurd en hij het wss wel heeft gezien, wie weet ziet hij dit dan voor een vijand aan en hebben we mss weer een bloedbad.

mannelijke dwerghamsters kunnen heel goed samen, maar nu weet ik ff niet wat ik moet doen ???

Ik denk dat ik aankijk hoe Yodi eronder is de aankomende dagen en dan eerst info ga vragen ???

Hij is nog nooit van zijn leventje alleen geweest  :-\ en ik heb géén idee, hoe hij hier onder kan zijn ??? Zover kan ik me niet inleven in de hamster  :-[ en zijn gedrag na een "scheiding" als ze al een jaar zijn samen geweest ???

Mss is er een ervaren iemand hier ??? ???

Ze zij idd deze periode 1 jaar geworden, vorig jaar deze tijd heb ik ze gekocht in Hardenberg.

??? Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ik wist nooit dat Russische dwerghamsters (dat zijn het toch) samen konden leven. Wij hebben er vroeger (10 jaar terug) tot 2 keer toe 1 gehad. Nu hebben we 3 ratjes en dat zijn zeker weten groepsdieren.