DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Wilma1

29 juni 2008, 11:27:36 #1395 Last Edit: 29 juni 2008, 11:30:59 by Wilma1
Citaat van: *Yvon op 28 juni 2008, 22:53:01
Hoi hoi

Wat leuk !!
Er komen babynaries .  ;D ;D

het nest is klaar, maar meer gebeurt er ff niet  ::)

Banjer,weer helemaal de oude Banjer.  :-* :-*

gelukkig wel, ik heb hem vanmorgen naar buiten gelaten, hij stond al voor de deur te miauwen  ;D en dat zal ik wel vaker moeten doen vandaag, want als ie naar binnen gaat, kan ie niet meer naar buiten vanwege de andere 2 die nogal bang zijn buiten, maar wél de tuin in gaan als het luik open staat en dáár wil ik dan wél bij zijn. Stel je voor als Binky weer weggaat  :-\ óf er iets met Macho gebeurt  :o die is nog helemaal in orde  ;D en wil ik graag zo houden

Moest Ruby al zo vroeg naar bed?  :-\
Dat terwijl hij 's morgens uitslaapt nu zijn bakjes 's avonds gedaan wordt.  :P ;D

dat is COCO Yvon  ::) :P ;D

Groetjes Yvon

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

:o :o :o :o EEN EI, EEN EI  :DIk heb wel 3x gekeken, maar er ligt een ei bij R&R  :D :D :D

Ze zit er braaf op en ik mocht ff kijken, want ik hoorde daarnet iets wat ik niet "thuis" kon brengen ??? Keek al onderin de kooi, omdat beiden daar ook naar keken, maar niets ???

Nu toch eens ff in het nestje kijken dan, en wél hoor  :D

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Gefeliciteerd met het eerste eitje.

Binnenkort dus wel babynaries bij jullie.

Groetejs Anja

Wilma1

Wie weet, maar IK heb ze niet zien wipwappen.... doen ze mss in alle privacy  ;D Romy is erg trouw en zat steeds al in een leeg nestje  ::) oefening baart (wel letterlijk nietwaar  ::) ;D ) kunst  :P

Ik hoop echt dat het is bevrucht, dan kan het nog geboren worden op de camping  :D Bij erge kou zet ik ze binnen in de caravan 's nachts, overdag is het niet meer koud  in de voortent.

Ik ben er erg blij mee  :D :D :D toch nog kleine vogeltjes in mijn leven mss  :D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Gefeliciteerd!!!!

Hopelijk verlaten ze het nesten eitje niet door de verhuizing.  :-\ Persoonlijk weinig goeie ervaringen met koppeltjes kanarie verhuizingen.  :-\

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Ze zijn al verhuist in de kamer, vanwege de warme zon naar de andere kant van het raam, waar de avondzon alleen komt.

Ze bleef rustig zitten waar ze zat en keek alleen wat ik allemaal deed  ::)

Ook zijn beiden gewend mee te gaan in de auto, ik zie er geen probleem in. Ook moet ze Woensdag worden gedruppelt vanwege haar benauwdheid en overslaan kan niet, dan loopt de behandeling in de war.

Volgens een vogelkenner die kanaries kweekt, zijn deze vogels niet zo snel gestresst. Bij de valkjes hoef je dit zeker niet te doen.

Inmiddels liggen er twee eitjes  :o dus is de eerste wss een dag eerder gelegd ??? De eerste was blauw/groen en volgens het boekje hoort dit zo. Ik mag gewoon kijken ze blazen niet of zo.

Ze adviseren in het boekej zelfs de eitjes eruit te halen  :o bewaren en steeds draaien en bij de laatste leg terug te leggen. Dit ivm de geboorte, zodat ze allemaal gelijk uitkomen  ::)

Nou IK laat ze gewoon liggen en dan worden ze maar 1 voor 1 geboren, net als de valkjes,  áls ze al bevrucht zijn ??? Ik laat het gewoon op zijn beloop  :) en stel dat er 1 niet voldoende wordt gevoed, papa ik wel bij, aar zover zijn we nog lang niet, eerst maat zien óf er iets IN zit  ;D

oma ??? Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Wilma

Spannend hoor, eitjes bij R&R. Ben benieuwd of ze bevrucht zijn.

Groejtes

Mara

Wilma1

De rit in de auto ging erg goed met de kanarie's. In de eerste instantie bleef ze netjes op het nest, echter onderweg ging ze eraf, om rond te kijken net als Ricky.

Wel was ik er twijfelen om een druppel te egven die ze vandaag moetsen hebben voor herhaling, ivm het broeden en de stress ???

Op advies van de kanariekenner, toch gedaan ivm met de e.v eitjes van de mijt en er na 4 wk. een nabehandeling moet plaatsvinden en dat was NU. Romy is nog steeds wat benauwd, maar wel veel minder dan een paar weken geleden.

Ná het druppelen was het helemaal mis  :o Ze zakte door haar pootjes op de grond en bleef zitten  :o daarna zat ze toch op een stok, maar geheel in elkaar gedoken :-\ Nu dartelt ze toch weer rond in de kooi, krijgt voer van Ricky en zit BOVENOP het dak van het nest en is wel weer rustig. Ricky maakt er toch blijkbaar niets van om een druppel te krijgen, al was wel ff stil ineens nadat hij vanmorgen de sterren van de hemel floot  :o sinds lange tijd  ::) maar hij fluit alweer :D

Romy zou vandaag haar derde eitje moeten leggen en het daarom leek me dan maar het beste haar eerst die druppel te geven nu er toch al e.e.a "gaande"  was. Mss dat ze dan toch weer terug gaat  ::) op de eitjes ??? Volgens de kenner, is een kanarie niet zo heel stressgevoelig en past zich snel weer aan.

Het zou jammer zij als ze niet meer terug gaat nu, maar ik moest een keuze maken en vind het van belang dat Romy vrij kan ademen, dát verkies ik boven de eitjes!!!

Gut, ging alles gewoon lekker, zonder probleem en die ene druppel vanmorgen doet letterlijk "de emmer overlopen"  :-\

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Je hebt groot gelijk dat je die druppel hebt gegeven hoor !!
Als het niks wordt met de eitjes zou het natuurlijk heel jammer zijn.
Maar het komt vast en zeker toch wel een keer babynaries.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

:) Ze deed (mss nog dóet  ;) ) het goed hoor. Ze is weer heel gewoon, kijkt  in het nestje, gaat er alleen (nóg) niet in terug maar wie weet  ;)

Ik vindt Romy's gezondheid ff voorgaan en het gaat juist beter, duzzzzzzzzzzzzzz  :D we wachten gewoon geduldig af wat ze ermee wil  ;)
:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Romy frummelde gisteren wat aan het nestje, alsof ze een bedje aan opmaken was  ;D maar deed dit vanaf buiten, ze gaat er niet in  ::)

Ze is soms erg stilletjes, Ricky voert haar zo nu en dan, maar ze eet zelf ook. Als ze zit gaat ze bol zitten en dan ineens, lijkt er weer niets aan de hand, want hipt ze van het een naar het ander en staa haar oogjes erg helder ???

Het staart je gaat steeds op en neer en gisteren leek het wat open te staan van achteren, zo deed ze n.l. van de week ook en even later lag het tweede ei er. Ze lijkt het nu in te houden ??? ???

Ricky is levendig, fluit ontzettend mooi en is wel met haar bezig, als een zorgzame man. Ook wilde hij op haar klimmen (wipwappen) maar dáár wil ze niets van weten en hapt da naar hem  ::) Ik denk daarom ook dat de eitjes niet zijn bevrucht.

Ik draai elke dag de eitjes met een lepeltje, voor geval ze terug gaat en ze wel zijn bevrucht, wordt het niets haal ik ze na verloop weg.

Coco zit weer in zijn ruiperiode net als vorig jaar  ::) er komt geen woord of fluitje uit  ::) Hij speelt wel, eet gewoon, slaapt als normaal, dus niets om zorgen te maken.

Hij is alleen stil vergeleken bij anders, maar dat was vorig jaar idem. Ik had hem al de vitaminen gegeven in hogere dosering en ook wat druivensuiker, maar hij blijft hetzelfde.

::) ;) Wilma

Ruby óók in de rui, maar die babbelt gewoon door, soms voor 2  :o ::) :P

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Romy lijkt een andere inrichting te willen  ::) ze is haar nest aan het "verbouwen", gaat met plukken in haar bek naar beneden  :o  en deponeert het daar, precies andersom dus ???

Ze "babbelt" wat mee met Ricky die haar achterna hipt en ondertussen een hap eten geeft  ;D erg apart om te zien.

Romy ziet er wel beter uit dan de afgelopen dagen.

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Wat raar van Romy dat ze dat doet. Of hoort het bij het broedgedrag van kanaries?

Arme Coco hoop niet dat hij de ellende van vorig jaar weer moet doorstaan.

Groetejs Anja

Wilma1

Geen idee hoe dat bij kanarie's zit ??? Ze is, vergeleken bij de laatste paar dagen, drukdrukdruk....tutututuuuu  ;D

Coco vermaakt zich wel erg goed, hij zít niet stil, maar ís wel stil  ::) Hij is de hele dag in en/of om zijn kooi bezig, voelt zich niet lusteloos of zo.

Ruby kwettert gewoon voor 2  :o zo nu en dan  ::) ::) :P

;D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

13 juli 2008, 19:51:37 #1409 Last Edit: 13 juli 2008, 19:54:59 by Wilma1
Romy heeft al een heel stuk van haar nest afgebroken, de helft ligt op de bodem. Eitjes liggen er nog in  ::)

Ze doet best veel, maar toch heeft ze heel ander gedrag dan Ricky  ::) die is zó levendig. Zij ligt graag op een stok ipv zitten, blijft het hijgerige houden, gaapt regelmatig en slikt dan alsof er een zaadje dwars zit en ze ligt ook nog steeds heel graag OP  ::) het nestkastje. Eten en drinken prima, ook naar allerlei lekkernijen gaat ze en eet dat.

Ze wordt alleen niet actiever, (ook niet nu ze al een poosje druivensuiker krijgt met de mineraaldruppels ??? ) als alleen de oplevingen die ze zo nu en dan heeft en dan zit ze heel actief met het nestmateriaal in haar bekkie, om dat netjes naar beneden te brengen er wordt niets naar beneden gegooit, maar netjes neergelegd ???  ::) :P

Ricky probeert haar veel te stimuleren mee te doen met wat hij doet, maar ze wil dat niet, ze zit dan nog liever ??? Ze lijkt meer een vogeltje op leeftijd, dan eentje van 1 jaar.

Ik laat haar maar met rust en ga niet meer druppelen of wat ook in het nekkie, ze krijgt er alleen maar stress van en écht doen wat het zou moeten doen ??? Ik heb géééén idee ???  ::)
Zolang ze op stok is en niet op de bodem ligt, is het goed, ik heb genoeg gedaan nu. Ook Feld kon er toen niets anders uithalen dan een luchtweg infectie wat hij dacht en daar is ze lang genoeg voor behandeld.

Ze mag doen wat ze wil doen van mij  :) als zij zich maar prettig voelt en niet bedreigd door mijn handen  ;)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3