DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Altijd eng he? Als een kat een stuk later komt dan normaal.  :-/
Maar gelukkig had ze honger en is er iets gebeurd wat haar snel naar huis deed komen.
Misschien was het wel een vreemde kat of een hond.
En je vis,die heeft miss wel veel meer levens.  ;)
En hoe ist met Coco nou ?

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Coco mag sinds Piet in het ZHK ligt "opblijven"  ;D zit nog lekker te kanbbelen aan zijn nieuwe sepia en crackertje  :P

Vanmorgen met schoonmaken begon ie ineens mee te fluiten en te poetsen, als vanouds...jippieeeeemmmmaar eenmaal klaar, was HIJ er ook klaar mee, ach begin is er  :D

En IK HEB DE VOGELVOEDERPLANK gekocht, die zag ik staan bij Inge OF Anke, weet ik het toch niet meer ??? LEEFTIJJJJJD  ::)....voor Ruby, met trosgierst erop en ander lekkernij, wat speeltje morgen eraan maken en NU zit Coco erop te knabbelen  ;D geeft hem eens ongelijk  ;)

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

hennie

Good Murning Wilma,

Tsjaaaa...als de kat van huis is.... Coco boft maar!!

Gelukkig dat hij zijn kwebbeltje weer wat open doet.

Wat voor voederplank heb je gekocht. Ik heb ook een soort speelplankje, maar het is zo'n ielig ding. Ik vind het meer iets voor grasjes. Heb je ergens een foto van dat ding? Misschien schaf ik dan ook een andere aan.

groetjes en een fijne dag,
Hennie

PS Nadat ik gisteren bijna uit mijn flat ben gespoeld van de regen en onweer, schijnt hier nu een lekker ochtendzonnetje!!

Wilma1

5 juli 2007, 11:01:56 #663 Last Edit: 5 juli 2007, 11:04:55 by Wilma1
Heey Hennie,

Wat leuk dat je hier ook eens komt buurten!  :)

Vannacht heeft het weer geonweert, het is bijna met regelmaat van de klok zeg  ::) nu schijnt hier ook de zon en de temperatuur is lekker  :D

De voederplank komt overdag naast de kooi van Ruby (anders pikt Coco hem in en kunnen ze overstappen naar elkaar....geen goed idee  :P) en 's avonds ertussenin.
Tis net als met kinderen, speelgoed over de vloer en 's avond wat opruimen, alleen of ie dat zelf gaat doen ???  ::)

Hij heeft het wel al allemaal bekeken erop nog niet, dat komt wel. Coco kijkt er wel steeds naar, maar kan er nu niet bij....die heeft zijn hele vensterbank, dus niets te klagen!  ;)

Ik heb me toch een stommiteit uitgehaald, kan mezelf voor mijn hoofd slaan.

Sta net te rommelen met de speelplank, draai me om naar de kast en zie Ruby's waterbak daar staan  :o :o :o :o :o ohhhhhhhhhhhh  :-\ :-\  ik kreeg het er warm van, die heeft gisteren geen water gehad van me. :o >:( ik ben het gewooon vergeten erin te hangen....

Dit is me nog NOOIT gebeurt  :-\ ik heb Ruby meteen het bakje water onder de neus gehouden en hij hééft toch gedronken  :o....ach arm dier  :(  zal dorst hebben gehad. Ook al drinkt ie niet veel, helemaal niets is wel het andere uiterste  :-\
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

hennie

Hoi Wilma,

Kunnen Ruby en Coco niet goed samen spelen, dat je daarom het speelgoed zo moet verdelen?

Het is een mooie plank. Het is, denk ik, bedoelt voor buitenvogels....maar dit kan ook heel goed. Ik heb hier geen plaats voor, helaaaaas!!

Als zoiets je overkomt, met dat water, dan schrik je je inderdaad rot. Gelukkig is het meestal niet meteen fataal. Foutjes maken we allemaal. Meestal doen we die dagelijkse dingen allemaal op de automatische piloot. Maar soms mis je dan iets. Het maakt dat we de volgende keer weer alert zijn!!

( heeft Piet de metselkuip nog nodig gehad? )

groetjes, Hennie

Wilma1

5 juli 2007, 12:02:36 #665 Last Edit: 5 juli 2007, 12:07:29 by Wilma1
 ;D is wel zo ja, wat je een X geheel fout doet, maakt je erg alert het niet meer te doen.....

De kuip was idd wel nodig ja....tjeeee.....maar nu het "zware" eruit is, moet het wat gemakkelijker gaan ..... dus maar hopen dat dat zo is, hij gebruikt nog steeds laxeermiddelen...

Ruby en Coco velen elkaar wel, maar NIET OP- en te DICHT bij elkaars kooi..... ze kunnen rustig op een afstandje dat ze nét bij elkaar kunnen zitten slapen....

zoals nu....maar thats all  ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Hey Wilma,

die voederplank/paal heb je gezien bij Anke. Ik heb niets dat daar op lijkt. Ik heb mijn speelplank vervangen door de schommel + standaard met onderbak. Die speelplank kostte me teveel ruimte op mijn bureau. Die schommel hangt en de standaard staat eronder naast mijn bureau, die vangt ook mooi alle poepjes op  ::)
Waarvoor dient de voederplank/paal bij jou? Ga je er speelgoed o.i.d op leggen?

voila:

Wilma1

5 juli 2007, 14:42:25 #667 Last Edit: 5 juli 2007, 14:45:52 by Wilma1
Ik had gezien, dat het bij Anke was ja....soms kijk ik zoveel en weet niet meer wáár ik iets heb gezien/gelezen  ::) ;D

:D DAT is ook leuk zo, maar Ruby heeft al schommels en klimdingen hangen in het plafond....deze wil ik idd als speelplankje houden met spulletjes erop en trosgierst en andere snoepdingetjes, wat ie lekker vindt, om hem er eerst OP te krijgen....dàt gaat hier niet zómaar hoor  ::) daar moet ik heel wat omkoop spullen voor neerleggen  ;D

Daarbij knaagt ie graag ergens aan en dit is hout dus geschikt om aan te bijten en dat is niet erg....laatst heeft ie een X onze geluidsbox te pakken gehad...  :o AHHHHHHHHHHH :o ...gelukkig zag ik het net op tijd, anders blijft er weinig van over, ik had hem net ff te dichtbij gezet en hij had alleen de voorplaat eraf gehaald  ::)

Grote plastic babyspeeltjes, vind ie ook wel leuk....touwtje eraan (niet te lang anders draait ie er zelf in) en hij is een poosje zoet...of grote kralen....  hij heeft oook een ouderweste bijtring  ;D

Wat gaat het ineens weer traag hier ??? ??? ??? rustdag ???  ;D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

ben benieuwd wanneer Ruby  op zijn nieuwe "standaard" gaat. Hier is ie ook erg langzaam. Had er gister ook veel last van.

Hoe is het met Coco?

Groetjes Anja

hennie

Hoi Hoi,

Ongelofelijk hé, hoe halsstarrig ze kunnen zijn. Koop je een mooie standaard, moet je ze nota bene nog omkopen of ze er alstublieft op willen gaan    ;D ;D

Ik heb een salontafel staan van zwaar grenenhout en Poppie heeft sinds een paar dagen besloten dat het heel leuk is om er aan te knagen.

Echt waar, geef ze een paar dagen de tijd en je huis kan onbewoonbaar verklaard worden  ;D

Niet te vergeten dat er dan ook nog enkele centimeters dik
ontlasting ligt  ;)

Waarom vinden we ze toch eigenlijk zo lief en leuk????

groetjes, Hennie

Anja

Omdat we er toch liefde van de valkjes voor terug krijgen mss. Omdat ze ons blijven verrassen, omdat ze ons wel eens laten lachen, omdat ze zo lekker kunnen kroelen, omdat het net is of ze naar je luisteren etc etc etc.

Groetjes Anja

hennie

Ja Anja, ik geef je gelijk hoor!!

Ze kunnen je zo ontzettend vertederen. Ik laat me ook altijd door ze inpakken.

Ik heb er sinds kort een jonkie bij van Linda. Het is een witmasker Cinnamonmannetje. Jelle heet hij. Ik kan uren naar hem kijken. Als hij zit te eten of zich zit te wassen....ik vind het leuker dan de TV.

Het meest schattig vind ik ze als ze bv een spriet van het kattegras willen hebben waar ze net niet bij kunnen. Dan strekken ze dat nekje, kuif plat en dan die oogjes wat toegeknepen. Superschattig vind ik ze dan.

Of als ze de lange staartveren willen wassen en ze dan zo in een cirkeltje om zich heen trekken om er bij te kunnen.
( ik leg het wat stom uit, maar je weet vast wat ik bedoel)

En als je ze kroelt en ze vinden het lekker dan geven ze zo'n hoog    prrttt  geluidje.

Oké, genoeg gezwijmeld over mijn grote liefdes...

groetjes, Hennie

Anja

Hoi Hennie,

ik snap helemaal wat je bedoelt. ik kan ook uren naar mijn valkjes kijken hoor. ik heb er 11 en nu ook 3 logeervalkjes dus heel wat te kijken.

Groetjes Anja

hennie

Gossie Anja,

Dat zijn er echt veel. Heb je die ook allemaal binnen?
En heb je ze allemaal tam?

groetjes, Hennie

Anja

Hoi Hennie,

Ja zitten allemaal binnen en zijn allemaal tam. de een natuurlijk tammer als de ander maar ze stappen allemaal op en ik mag ze allemaal met volle hand pakken. De ene wil meer gekroeld worden dan de ander maar het zij zo.
Kom anders eens gezellie buurten in mijn boekje. Er staan genoeg foto's in dan weet je een beetje wat ik in huis heb.

Groetjes Anja