DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Saar

Hoi Wilma,
Als je een keer je stem kwijt bent, dan mag je Moby wel even lenen als je je katten wilt roepen ;D
http://www.youtube.com/watch?v=KDaA0CXbn4k
;D ;D ;D
Groetjes Saar :-*

Wilma1

4 maart 2007, 12:01:27 #286 Last Edit: 4 maart 2007, 12:16:57 by Wilma1
 ;D ;D ;D Wat gaaf Saar...hoe reageert de poes erop ??? Wat zijn het toch slimme vogels  ;D

Ruby heeft gisteren zijn nieuwe schommel goed bestudeerd  ;D maar erop zitten ???  ::)

Heeeeeeeeeee  ??? dit is nieuw  ???

mooi hoor  :D.....maar ik wil er (nog)  niet op ...dat is eng  :-\

wat is dit dan ???

daar kan ik op knabbelen  ;D

wat een grote is dit  :o die past amper in mijn snavel  ::)

Coco heeft en port folio gemaakt en ik mocht er ook op....eigenlijk MOEST, want hij zat heerlijk bij me  :D

gezellig bij het vrouwtje  :D ;)

we worden bespied  >:(

kusje  :-*

onderonsje  :P

wat een babbels  ::) ::) ::)

gezellig he  :D ;D ;)

uitslover  ;D

het kan NOG mooier  ::) :P

zo genoeg nu..... ;)

oke oke ....nog 1x dan  :P ;D

Gisteravond heb ik Joyce gesproken ( waar Coco vandaan komt)....alles gaat heel goed daar....Brandon wordt rustiger en ze hebben goede begeleiding....hij doet het ook goed op school...gelukkig, dan is de stap van verhuizen niet verkeerd geweest.

De behandeling van jeugdzorg gaat erg goed en is van 2x in de week naar 1x in de week gegaan. Hij moest van jeugdzorg een lijstje maken wat hij graag op zijn kamer zou willen hebben, het was een aardig  lijstje met o.a een GOUDVIS......maar het enige wat ik opnam was dat COCO op het lijstje staat  :o omdat hij nu rustig is geworden en hem terug zou willen. Joyce durfe mij niet te bellen hierover...zei ze.... :o

De schrik sloeg me om het hart zeg :o....Coco blijft hier was afgesproken en het zal me toch niet gebeuren dat ik die ook nog kwijtraak  ??? ??? ???

Tuurlijk begrijp ik de jongen, maar Coco is inmiddels 1 1/2 jaar hier en de optie voor terug, is niet logisch en niet goed...zowel voor Coco niet als voor mij .....

Coco is inmiddels zo ingeburgert hier, stel dat die weer in zijn oude situatie vervalt, valt er toch een gat voor hem...ik ben nagenoeg ALTIJD THUIS en bezig met hem, Joyce werkt en Brandon zit op school en Coco zou dan weer vaak alleen zijn.

Hij is dat niet meer gewend en we merken aan Coco dat is steeds meer toelaat, qua aaien etc....wat ie nooit wilde...speelgoed heeft en mee speelt, waar ie altijd bang van was....meer regelmaat en variatie met eten heeft...ook COCO is rustiger geworden net als Brandon eigenlijk.

Ik bedoel dat niet verkeerd, maar IK zie het niet zitten hem WEER te verplaatsen....daarbij hij mocht HIER BLIJVEN!!!!!!

Als het werkelijk zover komt, ben ik genegen een TAMME halsband voor hem te zoeken en te kopen...desnoods een die de kleuren van Coco heeft, of een hele jonge vogel....maar Coco blijft hier!!!!!!! DAT kan ik echt niet, om die WEER af te staan......die band ik ik inmiddels heb opgebouwd met hem zit zo diep en zeker nu ik al 14 valken kwijt ben geraakt door omstandigheden.

Stel dat er een fout zou zijn gemaakt, door de arts.......zoals bij Roma is gebeurt...zou ik nooit de valkjes terug halen, de nieuwe eigenaars zijn er gelukkig mee, dat pak je toch niet af ??? IK NIET in ieder geval....

Nu zou het eerst tijdelijk zijn en stelt iedereen zich daarop in, maar als je hebt besloten ze te laten waar ze zijn, stelt iedereen zich DAAR ook op in!!!!!! Dan kun je niet gaan "rommelen" met afspraken, is mijn mening!!!!!!

Want je gaat je bewust meer hechten aan de vogels, waar je anders wat afstand zou bewaren, omdat je weet dat ze weer weggaan...als het "eigen" wordt is je gevoel anders!!!

Ik zou dan een gehele nieuwe start maken...hoe moeilijk dat ook zou zijn, maar terug halen, nee, of men zou er zelf al mee moeten komen....maar wat IK heb gegeven BLIJFT waar het is!!!!!

Of zie ik dat verkeerd ??? Ik ben er helemaal van de rel van zeg  :-\

:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

dat zal even mooi wezen! Ze kopen maar een andere halsband voor de jongen, dan kunnen beide aan elkaar wennen en hun nieuwe leven. Ze kunnen toch niet van je verlangen dat je je huisdier nu weer teruggeeft, terwijl dat niet de bedoeling was? ??? :o

Saar

Hoi Wilma,
Als hij tijger ziet, dan kwaakt ie ::)
Dus hij moet nog even leren dat ie dat gaat doen als ie tijger ziet :P

En wat Coco betreft, afspraak is afspraak. Ze kunnen lijkt mij dan beter een nieuwe halsband kopen en ze dan samen op laten groeien, maar misschien bekijkt die jongen het weer anders :-\
Groetjes Saar :-*

Caroline

Tuurlijk blift Coco bij jouw, dat is de enige plek waar hij hoort.

Net wat Rianne zegt, ze kopen maar een andere vogel voor de jongen.

Ze blijven aan de gang, het is geen speelgoed papegaaitje.

Je ziet het niet verkeerd hoor.

Lekker van hem genieten blijven hoor.  :D

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

4 maart 2007, 12:25:42 #290 Last Edit: 4 maart 2007, 12:31:01 by Wilma1
Hoi Rianne Saar en Caroline,
Zo denk ik dus ook, maar het lijkt dan ineens zo egoïstisch, omdat het en kind betreft...

Maar ik ben best bereid ze te helpen met de aanschaf van een nieuwe halsband en die OOK te betalen voor ze, dat vind ik niet erg.

En wie weet WIL ze Coco niet terug, maar ik voelde enige hapering in haar stem en ik vermoed dat ze Brandon heeft laten begrijpen, dat als ie RUSTIGER is hij Coco weer zou mogen ???

Dit vind IK dus ook niet kunnen en net wat ik zeg....

Zou een mooie boel zijn, dat ik ineens bij Margreet of wie dan ook op de stoep sta....IK KOM MIJN VOGELS WEER HALEN!!! Dat kan je niet maken!!!! Hoe vervelend het ook zou zijn...je moet dan een nieuwe start maken!!!

Ik kom wel koffie drinken en de vogels bewonderen, zien dat ze het goed hebben en gelukkig zijn NET als hun nieuwe baasje....er op een andere manier van genieten en blij zijn dat ze tevreden zijn....daar wordt IK OOK gelukkig van!!!!

Niemand zou ooit bang hoeven zijn, dat ik ineens "rare dingen ga doen"...

Ik ga eerst maar een lekker onder de douche, alle dingen letterlijk van me af spoelen  ::)
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Hoi Wilma,

ik denk dat de jongen na 1,5 jaar niet eens meer zou weten of hij Coco voor hem heeft of een andere vogel. Ik zou zo'n kind nooit kunnen beloven dat ie z'n ouwe vogel weer terug zou krijgen, zonder te weten of z'n huidige eigenaar dat wel goed vind! Het is het probleem van de ouders nu, en niet van jou.

Mara

Hoi Wilma

Ten eerste, wat een mooie fotoreportage. Echt waar.

En wat betreft Coco terug geven, NEVER NOOIT NIET. Gegeven is gegeven tenzij de afspraak was tijdelijk, en uit jouw verhaal begrijp ik dat het niet zo was. Nou nou, mooie boel zeg, ik begrijp dat je helemaal van slag bent, zou ik ook zijn hoor, als de oude eigenaar van Punky hier op de stoep zou staan en zou zeggen, ik wil hem terug. Nou, mooi niet hé. Je bent niet egoistisch.

Het is gewoon het beste dat Coco bij jou blijft. Je geeft zelf al twee hele goede redenen, hij is ondertussen aan jullie gewend en JIJ hebt heel veel tijd voor Coco.

Nou nou, ik zit me hier behoorlijk te ergeren over wat je geschreven hebt, echt, onvoorstelbaar. Het is een levend wezentje waar ze het over hebben....

Werkelijk waar....

Mara

Mara

Hoi Wilma

Hier is iemand die je goedendag wilt zeggen en hij hoopt dat hij je wat kan opvrolijken.

Mara en Oscar

Anja

Hoi Wilma,

Ook ik kan me behoorlijk kwaad maken en ik vind dat Coco ook bij jou moet blijven. Het is geen trui die je van de hand doet en daarna weer terug wil.
Coco is nu zo gewend aan jou en ik moet er niet aan denken dat hij bij jou weg moet. Hou je poot stijf  ;D ;D zodat Coco een fijn leven bij jullie heeft.

Groetjes Anja

Wilma1

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt...op die momenten ga ik wel eens twijfelen van "ben ik nu egoïstisch ??? " en als het over een kind gaat, vind ik het dubbel zo moeilijk, kinderen zijn zo kwetsbaar en Brandon heeft heel veel meegemaakt..... zo wil hij OOK zijn vader graag weer zien, staat ook op zijn lijstje....zo triest allemaal....maar aan de ander kant  ::)  IK heb OOK gevoel  :-\ en de laatste tijd heb ik dat al behoorlijk opzij moeten zetten, om de beste "weg" te kiezen, voor mezelf maar ook voor de valkjes.

Nu voel ik me toch meer zeker en zou Coco niet eens weg doen, als ik er toch enigzins "last" van blijk te hebben....dat zelfde geldt voor Ruby ....al is die minder aanhankelijk, mar ik zie dat ze hier volop HAPPY zijn en zo tevreden...elk op zijn eigen manier en daar "put ik de kracht uit" om mijn leven anders voort te zetten dan de bedoeling was!!

THX voor de bloemen, de knuffel, de ondersteunende teksten en de enorme lik op mij  neus van Oscar   ;D ;D ;D

Ik weet altijd HEEL GOED WAT IK WIL, maar in dit soort gevallen, denk ik vaak meer aan anderen dan aan mezelf....dat ik de ander alles gun, om zich gelukkig te voelen en daar moet ik maar eens mee stoppen, geloof ik....er idd NIET MIJN probleem van maken  ::) :D ik mag toch ook gelukkig zijn met wat ik heb ???

En als er TIJDELIJK was gezegd ligt het HEEL anders, maar "Coco komt NIET MEER terug, dat kan niet meer....Coco blijft bij Piet en Wilma wonen", werd er gezegd, toen ik Brandon die avond aan de telefoon had, hij die vraag stelde en zijn moeder dit zei tegen hem......ik moest toch wel even slikken, toen Brandon helemaal stil viel......en zag zijn koppie vor me.... :-\

Ik was juist die dag al eerder weggegaan, zodat Brandon niet thuis was, als ik met Coco uit zijn leven zou verdwijnen....dat hij zou bellen had ik eigenlijk niet verwacht, best moeilijk.

Alles wil ik hem geven, maar niet meer mijn Coco!!!!!

Ik hou mijn poot STIJF  :-[ .....al moet ik er gips omheen doen  ;D

:) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Je hebt groot gelijk en je bent helemaal NIET egoistisch bezig.
Het betreft een kind oke maar dan hadden ze er duidelijk bij moeten zeggen dat het tijdelijk was en niet voor altijd. Dat geef je zelf ook al aan.

Groetjes Anja

Wilma1

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Wilma,je hebt zeker helemaal gelijk,zeker voor 100000000%.
Al gaat het om een kind dat veel heeft meegemaakt,dat wil niet zeggen dat hij zijn zin gelijk overal in moet krijgen,toch?
Misschien zielig voor het kind,maar Brandon kan wennen aan een ander jonge vogel.
Coco is nu zo bij jou gewend,dat zou ook super zielig zijn als hij uit zijn vertrouwde omgeving moet.
En natuurlijk ook voor jou zou het een ramp zijn.
NEEEEEE, je bent zeker niet egoistisch.
Hou Coco maar lekker bij je !!
Zodat ook wij kunnen genieten van je genietende momenten met Coco en Ruby.
En idd,gegevn is gegeven !!

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

:D :D :D lief dat je ook zo reageert en geeft mij weer zekerheid....ik heb wel turbulente boekjes hoor  ::) ::) ::) ::) ::) tis steeds stilte voor de storm....maar nu mogen die blijven overwaaien...ik heb er genoeg van gehad  ;)
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3