DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Mara

HOi WIlma

Waanzinnig filmpje! Echt wel!! Ik ben bezig mijn filmpjes te uploaden, heb een paar leuke filmpjes.

Groetjes

mara

Wilma1

25 februari 2007, 13:57:39 #256 Last Edit: 25 februari 2007, 13:59:31 by Wilma1
Meneer de reiger is ook weer met regelmaat op eetbezoek  ::)

Piet had juist het met weer goed gelegd en hoger, maar dat deert meneer niet....hij kijkt op afstand of het hem allemaal bevalt en dan komt ie gewoon weer op bezoek en staopt parmantig over het net heen en "loopt dus op het water".

Zelfs de nepreiger  :o daar gaat ie naast zitten en lijkt een babbeltje te maken, zoals Coco met zijn groene vriendin doet  ::) :P

Hij is wel erg mooi, maar jammer genoeg eet hij de vissen ut de vijver, als ie de kans krijgt  :o :-\

Obseveren.... :P

hallo vriend  ;D

ga je mee, of blijf je staan... ::)

ik ga er weer vandoor......en het net hangt WEER geheel IN het water  ::) :-\ :-\ :-\

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Wow, wat een gave foto's van de reiger!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Anja

Hoi Wilma,

Leuk badderfilmpje zeg. Dat willen onze valkjes nou niet zo badderen. Iedereen heeft zijn eigen voorkeur.

Die reiger wow wat een gave foto's. Wel vervelend dat die de vijver leeg eet.

Groetjes Anja

Wilma1

26 februari 2007, 10:33:00 #259 Last Edit: 26 februari 2007, 10:40:46 by Wilma1
En Coco houdt niet van sproeien, die zit meestal met zijn gat in zijn badderbak....vast "bang" dat zijn haar nat wordt  ;D maar die handoek (in dit geval ff een gebruikte thedoen  ::)) vinden ze dus wel allemaal lekker  :D

Vanmorgen werd ik al eerst geconfronteerd met meneer de reiger  >:( en NU was ik wel erg boos, want het hele net hing bijna totop de bodem, hij zag me en ging er rap vandoor.

Ben ik het net goed leggen, stond ik toch bijna op een vis  :o :o :o gut  :o ik schrok me rot zeg....alles weer opzij en heb hem snel weer in het water gelegd maar, hij kantelde en ging juist drijven aan de oppervlakte in het zicht van de reiger  ::) :o

Bak gepakt en hem eruit gevist, eenmaal in het iets behagelijker water, leek ie tot leven te komen en later heb ik hem weer terug gezet. Hij zwom weer en ging naar beneden, tot ik hem later WEER boven zag  :o half op zijn rug en moelijk ademend.... dus weer het net gepakt en hem nu in de bak binnen  neergezet.

Hij drijft recht in de bak en ademd op een rustig tempo...ik ben toch bang dat ie het niet gaat redden...op zijn zijkant is hij gepakt door de reiger, arme beest  :-\ en is in pure shock  :-\ Ik wacht het even af, want TE lang in de bak, krijgt ie zuurstof gebrek....anders ga ik ff naar zuurstofplantjes vissen en die erbij doen....

Ik hoop toch dat ik hem straks of vanmiddag weer terug kan zetten, geleidelijk weer kouder water erbij doen in de bak en hij in de vijver weer naar de bodem verdwijnt. Het net heb ik maar weer hoger gehangen, dan het hing....maar die reiger gaat er dan waarschijnlijk weer onderdoor, als ie dat ziet....ik wordt er moedeloos van....hij is zoooo vreseljk slim.

We hebben ooit een smalle plank onder het net gelegd,  zodat het niet doorzakt, maar dan loopt ie er overheen en trekt het gewoon weg :o .....driehoekspiegels in het water gezet ..... die duwt ie opzij, de nep reiger ...daar gaat ie naast zitten en vorig jaar was ie gewoon rondjes aan het zwemmen tussen de dichte waterlelies  :o :o :o :o :o en genoot van de zon....NOU JAAAAAAAAA  ::) ::) ::)

En de katten ??? die neemt ie in de maling  ::)...wacht tot ze bijna bij hem zijn en vliegt naar de andere kant, de kat sluipt er ook heen en klimt omhoog.....weer bijna bij de reiger, vliegt ie weer terug nar de vorige plek en zo gaat dat een hele tijd door, tot de kat het opgeeft  ::) ::) ::) en de reiger gwoon door de tuin loopt, zlefs tot dichtbij de kat en hem aankijkt van : "stop je nu al ??? het werd net leuk  :P"

Wij liggen in een deuk  ;D maar toch...hij mag best komen, maar niet de vis vangen, want hij gooit ze 9 van de 10 X alleen maar op de kant en de vis sterft en nare dood, als we het niet zien.
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Wij hebben het ook gehad. Een vervelende reiger bij de vijver.
Hij zat vorig jaar zo geconcentreerd te kijken, dat mijn schoonmoeder heel voorzichtig naar hem toesluipt en hem laat schrikken  ;D ;D Hij schrok zo erg dat ie met volle vaart bij de buren tegen de deur aan vloog ;D En dat gaf me toch een klap :o Hij was even 'dronken' en vloog toen weg. We hebben sinds die tijd geen reiger meer gezien in de achtertuin ;D Dus misschien is dat een oplossing ? ;D
Groetjes Saar :-*

Wilma1

Citaat van: Saar op 26 februari 2007, 11:03:58
Hij zat vorig jaar zo geconcentreerd te kijken, dat mijn schoonmoeder heel voorzichtig naar hem toesluipt en hem laat schrikken  ;D ;D Hij schrok zo erg dat ie met volle vaart bij de buren tegen de deur aan vloog ;D En dat gaf me toch een klap :o Hij was even 'dronken' en vloog toen weg. We hebben sinds die tijd geen reiger meer gezien in de achtertuin ;D Dus misschien is dat een oplossing ? ;D

STUUR JE SCHOOMOEDER MAAR  ;D ;D ;D ;D ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Citaat van: Wilma1 op 26 februari 2007, 11:09:49
Citaat van: Saar op 26 februari 2007, 11:03:58

STUUR JE SCHOOMOEDER MAAR  ;D ;D ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Riny

Hoy Wilma
Er is spul in de handel voor als je vis een wondje heeft.
Je moet dat spul in een bakje water doen en dan de vis erbij plaatsen.
De naam van dat spul weet ik niet meer.
Groetjes Riny

Wilma1

26 februari 2007, 14:01:10 #264 Last Edit: 26 februari 2007, 16:41:24 by Wilma1
Ik weet wat je bedoelt Riny, je kan het OOK IN de vijver doen, tegen vinrot etc....inmiddels is ie weer terug in de vijver....eerst ff aan de oppervlakte gezwonnen en nu gaat ie wel weer na beneden toe. TE lang in de bak is te benauwd voor hem, want je zal het net zien....een grotere als deze kon ik niet vinden  ::)

Hij blijft IN balans in het water, wat vanmorgen niet zo was......mer de schrik, denk ik...door het wat "warme" water raakte hij snel op temperatuur om meer in beweging te komen....wat bij kouder water NIET gebeurt....mijn gedachte..... "een vis beweegt meer in warmer water, dan het koude van nu, waar hij "onderkoelt" door stil te blijven liggen en dan lanzaam dood gaat" ..... lijkt zijn werk te hebben gedaan.

In de bak kwam hij meteen "overeind" en na 1 1/2/ u zwom hij erdoorheen (voor zover zwemmen kon) en besloot ik hem terug te zetten. In het net spartelde hij nu ook  :D daarvoor niet, dus een levendig teken.....ik kon hem wel zoenen  ;D maar dat glibbert zo  :-\

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Hoi Wilma,

Is maar net waar je van houdt. Een natte glibberige zoen.  :-* :-* :-*  ;D ;D ;D

Hoe is het nu met de vis?

Groetjes Anja

Wilma1

Net een nieuw net gehaald....een stuk gaas is geen optie, want dat is te zwaar om goed te spannen en gaat na verloop in het water hangen  ::) hmmm ....ja...dan toch maar een net.

Piet kwam net thuis van zijn werk en zou meteen naar bed(moet vanavond de nacht weer in  ::) ) maar an het zien van de "visroof" heeft ie eerst geholpen. Dus wij samen het net gespannen....beiden trekken, alsof we een laken uit de kreukels stonden te trekken  ;D en eerst ik het vast gezet, toen Piet de andere kant...de "losse" delen heb ik er nu maar aan laten zitten en er keien opgelegd, zodat nu OOK de zijkanten dicht zijn  ::) (een soort muurtje eromheen)

Alleen en klein deel aan de keienkant iets hoger vrijgelaten , omdat de poezen daar steeds water gaan drinken en DIE dan weer vast kunnen komen te zitten ::) moet overal rekening mee houden....er mag geen vis op het droge en geen poes te water kunnen belanden ::) De reiger komt nooit op die kant...waarom niet ??? GEEN IDEE....te onoverzichtelijk, denk ik ???

Als ik de vijver bekijk lijkt ROY de KOI  ;D nog de enige overlevende te zijn van de zeker 20 vissen...OF ze zitten allemaal onder de waterplanten, maar ik zie er verder niet 1 meer  :-\ .... ik  dat ze goed verscholen zitten.

hier aan de voorkant dook ie er steeds onderdoor  ::)

rechts naast de reiger, zie je ROY zwemmen, hij gaat de hele vijver door, dus lijkt van de ergste schrik bekomen

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Inge88

Je had ook een net over je hele tuin kunnen spannen. Maar dat is dan misschien van de zomer niet zo handig als je aan't bruinen bent; allemaal witte hokjes op je gezicht  :o

Wilma1

Weet je dat ik dat ooit eens heb gezegd om de hele tuin als voliere te doen  ;D zitten tussen de valkjes ....maar ja het wordt zo'n zooitje overal en "flatsen" in je glas, op de ramen  enzo  ::) :P ;D en dan moet ik steeds mm. verkassen om dus geen blokjes op mijn lijf te krijgen van de zon  ::)

Ik moet zeggen dat ik de reiger de hele dag niet meer heb gezien ???

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Reigers zijn best mooie vogels.
Je hebt er wel mooie foto's van gemaakt.  ;D
Maar dat je je visje nou geen lekker kusje hebt gegeven snap ik niet.  ::) ;D
Maar je vijver ziet er weer mooi uit en nou hopen dat het zo blijft.  :P ;D

De filmpjes van de badderende Coco. ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.