DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Anja

Daar dacht ik dus ook aan. Hoe is het nu met Yodi?

Hebben jullie een gezellige ochtend gehad saampjes?

Liefs Anja

Wilma1

Het was erg leuk vandaag ( zie deel 3)  ;)

Ja ook ik vind het zielig en moelijk te bedenken.... wát te doen ??? ??? Niet zoals bij mensen is dit bij een diertje gemakkelijk te onderzoeken  :-\

De DA had gehoopt dat hij zich wat beter zou gaan voelen, de pijn weg en de beweging er weer door de medicatie. Echter is dit niet het geval.

Bewegen doet hij wel, maar met zijn achterkantje moeizaam, pijn heeft hij volgens mij niet eens ??? Geen goed gevoel in zijn achterlijfje.

Bij opzitten valt hij om  :o :'( Vanmiddag lag hij op zijn zij in zijn beneden huisje en hij probeerde te draaien, Ik liet hem even gaan en heb hem toch geholpen.

Bij het zien van mijn beweging hem op te pakken, schreeuwt hij  :-\ een afweer, dat hij dit eigenlijk niet wil, maar hij laat het toch toe. Hij wil nooit worden opgepakt, echter hij zal vast voelen dat hij niet anders kan  :'(

Hij is hulpbehoevend en hoe moet dan als hamster ??? Hij ligt de hele dag, dat is niet zo erg.... maar in de avonduurtjes ligt hij nóg steeds en dát is niet gebruikelijk, hij raakt zijn ritme kwijt.

Daarbij eet hij momenteel niet, hij wil nog steeds niets hebben, ook geen appeltje wat hij altijd uit mijn hand eet  :( geen water wat ik aanbied uit zijn vertrouwde fles  :(

Een vogel kun je dwangvoeding geven, maar een hamster ??? En is dit blijvend ??? ... wss wel, want een hamster kan geen therapie krijgen, te leren omgaan met zijn handicap.

Ik heb er een "hard hoofd in" en kijk níet uit naar morgen  :'( maar ben bang dat dit zij laatste nachtje gaat worden, hoe gezond hij verder ook is, hij moet zichzelf kunnen redden en dát kan hij niet  :'( :'( :'(

Ohw gatver wat naar, ik moet wss beslissen over zijn lot  :( :-\ :'( :'( :'( :'(

En dan, ik wil geen leeg kooitje, ik wil de kooi niet weg, het is juist zo leuk die kleine viervoetertjes erbij en het is zo kort geweest  :-\

:'( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

oh bah wilma, ik wordt er emotioneel van :'(

sterkte hoor :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Wilma1

Thx Kimm

Ik heb Yodi er net weer ff uitgehaald en weer moest ik hem draaien, zo raar. Eenmaal op zijn pootjes komt ie op een recht vlak vooruit  ??? ??? ??? waarom dan niet vanuit zijn  holletje ???

Op mijn schoot kroop hij heen en weer, maar zeker niet zo snel als normaal, dan is het net een raceauto  ::) Dit is de eerste X dat hij zo bij me kán zitten want zoals hij NU loopt, lijkt het alsof hij overal wegglijd, geen grip heeft ??? en dát kan ik niet plaatsen ??? ik heb een trui aan waar hij zich overal aan vast kan grijpen ???

Hij zat lekker te poetsen en zocht een holletje op mijn benen, waar hij ging slapen, ook dat doet hij enorm veel nu ??? En ook daar kwam hij amper uitgeklommen.

Eenmaal weer terug in zijn kooi, is hij het huisje weer ingekropen  :-\ normaal om deze tijd, is ie druk druk druk  :-\

Ik twijfel nog steeds wat ik er mee aan moet  :-\

Als een ander hem ziet zo bij me, zo die denken dat ie gewoon erg tam is, omdat ie wel aktief wil doen en er niet ziek uitziet.... maar hij is geheel níet tam  :-\  en hij ruikt erg.

:-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

♥Debby♥

Jemig Wilma, lees nu pas van Yodi.. wat vreselijk zeg..

Ben benieuwd wat de arts er van zegt morgen.. kan me voorstellen dat je niet weet wat nu te doen.. Jij kent Yodi het best.... volg je dierenhart....

Heel veel sterkte.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kimm

Wilma1

23 oktober 2008, 10:02:05 #1521 Last Edit: 23 oktober 2008, 10:06:10 by Wilma1
Dubbel, erg dubbel. Hij kijkt zo helder uit zijn oogjes, is "actief" in het lijfje, maar lijkt geen grip te hebben en toch geeft hij niet op  :) :)

Ik geef dan ook niet op en wil het nog aankijken met de ruggesteun van de DA. Hij klimt niet, dus  leeft beneden ... hij wíl wel klimmen.

Er is e.v voer wat ik kan geven zoals bij vogels, maar dat wil...ik en ook de DA...toch ff afwachten, omdat ik wil zien wat hij zélf kan en doet.

Ik maak het voor Yodi anders zo onnatuurlijk, stoor hem overdag in zijn slaap en raakt hij ritme kwijt. Zie ik dat hij niet eet en drinkt, kan ik dit ophalen. Ze leeft erg mee en denkt ook mee, om hem in leven te houden.

Hij moet zichzelf leren dat het niet meer is wat het was, want hij zoú zch kunnen redden zoals e.e.a is aangepast en hij zijn drinkfles nu héél laag heeft (hij zu liggend kunnen drinken) en verspreid droogvoer her en der.

Als dit zou lukken is het geweldig, als ik maar zie dat Yodi helder blijft en levenslustig en dát is hij juist wél op dit moment, als denkt zijn lijfje er anders over  ::) Dan kan ik zijn leven niet afnemen.

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

nee moeilijk he. en als hij geen pijn heeft dan is het misschien inderdaad een idee om het nog even aan te kijken.
ik snap je dubbele gevoel erg goed.

sterkte :-*

liefs kim

Caroline

Jeetje meis, wat moeilijk.  :-\

Heel veel sterkte met het maken van een keuze.  :'(

Ik weet dat je de juiste zal nemen.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Het is natuurlijk heel dubbel maar als jij ziet dat hij nog wil.. wie weet leert hij zichzelf nog andere manieren aan om zich te verplaatsen.. ze zijn vindingrijk genoeg..

ik hoop dat hij zo aktief en alert blijft en nog lekker bij je kan blijven!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Wilma1

Gee idee Debby, het is moelijk als ik hem zo zie doen.

Gisteravond heeft hij water gedronken, wat ik hem weer gaf. Voor mij een teken dat hij het zelf niet pakt.

Hij ligt steeds op hetzelfde plekje, "schud" wat heen en weer alsof hij zijn evenwicht moet bewaren hiermee ???

Ik hen hem gisteren zien gaan naar zijn zanbak en dat gaat zo "zwaar" een klein opstap en daar heeft hij het zwaar mee. Eenmaal erin gaat hij zich flink poetsen.

:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Kimm

moeilijk he wilma...

ik duim voor je dat hij weer wat beterder gaat worden hoor.

liefs kim

Monky

Hi Wilma,

Wat lees ik nu dan toch weer... Verlamming bij de achterpootjes van je hamster?

Dit is iets wat heel veel voorkomt bij hamsters. Ik geloof dat het komt door het veel doorfokken van die dieren. Dat is me tenminste toedertijd verteld door mijn dierenarts. We hebben namelijk vroeger ook een hamster gehad die ook verlamming had bij zijn achterpoten.

Erg is het om naar te kijken. Ze willen vaak wel. Het leven zit er ook vaak helemaal nog in. Alleen die verrekte achterpoten  :-\

Ik kan je helaas er verder geen advies in geven.
Ik wens je wel veel sterkte. Leuk is anders  :-\

Liefs,
Monky

Anja

Jeetje Wilma,

Wat sta jij voor een moeilijke beslissing. Je zult zeker weten de juiste nemen.

Heel veel sterkte lieverd.

Liefs Anja

*Yvon

Hoi hoi

Jeetje,wat zielig voor Yodi.  :'(
Tja,wat zal nu het beste zijn ??
Heeft Yodi wel of geen pijn ??
Laten hamsters dat ook snel genoeg merken ??
Zou hij hiermee of hierna nog verder een normaal leven kunnen leiden ??
Veel vragen.......wat is nu het beste ??
Moeilijk,moeilijk allemaal.  :-\

En als ik dan kijk naar Cindy,onze hond die in het begin van dit jaar een hersenbloeding heeft gehad......
Wij stonden ook op het punt om haar in te laten slapen,maar gelukkig niet gedaan.
Ze doet bijna alles weer.  :D

Of dit nou goede vergelijking is weet ik niet.  ::)
Welke beslissing je ook neemt,we staan helemaal achter je.
Alleen jij kan op jouw dierenliefdesgevoel en van wat je ziet afgaan.
Heel veel sterkte voor jou en Yodi.  :-*

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >