DIERENPARADIJS van Piet en Wilma Deel 2

Gestart door Wilma1, 23 december 2006, 19:17:14

« vorige - volgende »

Wilma1

Citaat van: Rianne op 29 april 2008, 18:21:04
Ik wist niet in welk boekje ik moest reageren,

Foei toch, DIEREN moeten bij DIEREN  ;D ;)

Fijn dat het beter ging op de terugweg.... Moe zal vast van alle indrukken komen  ;)

Net een kleuter, moe van het uitje.... vanavond lekker slapen dus  :D

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Wilma1

Vrijdagav. ga ik "verplicht" naar Ommen toe. Ik heb een afspraak bij dr. Feld voor Romy en rij dan meteen door.

De druppels voor haar benauwdheid hebben eigenlijk weinig werk gedaan... ik merk niets tenminste en ik kan ze wel wéér geven, maar lijkt me beter als híj even luistert en ze dan gericht wordt behandeld.

Ze heeft het nu al weken benauwd en dit warme weer doet er ook geen goed aan.

Ze eet/drinkt nog steeds goed, maar ik vind dit te lang duren, zonder resultaat! Ze lijkt net een kwikstaartje de hele dag door  :-\ met het bekkie open. Ricky gaat uiteraard ook mee, dan kan die e.v. worden meebehandeld.

:) Wilma

.

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

Hoi MW,
Balen dat de medicatie niet is aangeslagen bij Romy :-\
Ik heb hier ook een hijgertje zitten en die knapt wel op, gelukkig! Die moet vanavond nog een kuurtje hebben en die mag dan z.s.m. naar buiten..

Hopelijk is het niks ernstigs...
:-* Saar

Anja

Hoi Wilma,

Das balen zeg. Arme Romy. Hoop dat Feld andere medicatie heeft die wel aanslaan.

Sterkte ermee.

Groetejs Anja

Wilma1

Het wordt een dag eerder, morgen ga ik erheen om half 3 staat nu de afspraak.

Voor mij makkelijker ivm file op Vrijdag. Feld kan idd beter eve zelf kijken, door de telefoon is dat niet handig en op deze manier een aaneengesloten ritje Ommen.

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

Succes alvast voor morgen.

Groetjes Anja

Anja

De kanaries zijn opgenomen bij Dr. Feld en mogen maandag weer naar huis.
Romy was erg benauwd en ook onder haar gewicht. Ze wordt beneveld als ik het goed heb begrepen en ook voor Ricky was het beter dat hij daar bleef.

Groetejs Anja

Saar

Vanmiddag gaat Wilma Romy en Ricky ophalen.
Ze werden vanmorgen nog een keer behandeld.
Speedy die zit ook al sinds vrijdag bij Wilma. Die heeft vannacht een extra dikke deken om de kooi heen gehad. Ze neemt Speedy ook meteen mee naar binnen. Die krijgt dan een flinke vitaminenkuur mee. En daar zit ze dan een paar weken aan vast. Feld gaat dan ook nog kijken of ze nog iets anders nodig heeft..
Groetjes Saar :-*

Anja

Even een aanvulling op je berichtje Saar....................Speedy had op Wilma haar hand een eitje gelegd. Is dat niet bijzonder?

Hoi Wilma,

En ben je al thuis met je kanaries? Hoe is het nu met ze?

Groetejs Anja

Wilma1

Thx secretaresses  ;D Ik was rond 17.00u thuis en heb eerst de dieren verschoond en de nieuwe op haar logeer plek gezet  :D dát komt in het andere boekje  ;) Speedy heeft idd een ei op mijn hand gelegd, heel bijzonder hoor, warm en nat  :o

Romy heeft diverse benevelingen ondergaan en dr. Feld is meteen begonnen vanaf Donderdagmiddag, omdat ook hij zag dat ze het moeilijk had en ik dus zeker niet onnodig ongerust was de afgelopen weken. Ricky is met haar mee behandeld daar dit géén kwaad kon.

Romy was behoorlijk onder haar gewicht, omdat ze hierdoor wss moeilijk kon eten, terwijl ze wel met regelmaat zat te eten (zoals het leek ??? ). Nu is het al zo ieniemienie, een kanarie, maar bij oppakken vond hij ( net als ik een paar wk. geleden)  dat ze wel érg licht is  :-\ en hij voelde haar borstbeen.

Ze zijn meteen van hun "spies"  ;D zoals hij het noemde, ondaan (de nagels dus  ::) ). Ik had ze 4 wk. geleden óók geknipt maar durfde niet al te kort, was veel te bang ze pijn te doen  :-\

Dat ze zouden moeten blijven was niet eens in me óp gekomen. Ik dacht een onderzoekje en medicatie mee, maar het werden ruim 4 dagen opname  :-\ dure kanarie's zijn het nu  :o ::)  ;D maar Romy ziet  er wel levendiger uit en Ricky lijkt hyper ineens  ::) :P

Ze hebben een olieachtig middel wat elke dag door 50 ml. vers water moet en Osteovit/Aminozuur/calcitat waarvan ze 5 druppels bij hetzelfde water moeten hebben. na verloop moeten ze stabiel blijven.

Het was een schimmelinfectie, mijn vraag hóe ze dit kunnen oplopen kon niet worden beantwoord, omdat dit door zóveel dingen kan zijn en er géén duidelijke oorzaak voor is. Wat ze krijgenvan mij, is meer dan voldoende!

In ieder geval zat ik plots HOME ALONE op de camping die dag  :-\ en ipv Zaterdag terug werd dit dus vandaag, maar goed dat ik altijd iets extra aan kleding meeneem  :D ;) kwam nu goed van pas.

;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

*Yvon

Hoi hoi

Nou nou,dat is allemaal wat zeg.  :o
Maar gelukkig ben je niet voor niets gegaan,dat scheelt al een heel stuk.  ;)
Tja,hoe de diertjes soms aan die rare dingen kan komen is en blijkft de vraag,zo ook bij de mens.  ::)
Gelukkig zijn ze weer lekker door hun kooitje aan het hippen.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Wilma1

Ze hippen idd weer relaxt door hun kooitje heen, fluitend en wel  :D ze hebben letterlijk "genoten" van hun 5 sterren verblijf  ;D

Vanmorgen werd ik met luid gebel mijn bed uit gebeld rond kwart over 8, piet was net beneden, dus opend de deur.
Wat er werd gezegd kon ik niet horen, maar enige minuten later riep Piet me em hoorde ik een hard klagend gejank.

Nou ik was in 1x klaarwakker en stormde de trap af, ik dacht meten aan Flossie die mss een toevla had gehad. Toen ik beneden stond zag ik Piet met een hevig bloedende BANJER in zijn armen staan.

:o :o :o Ohhhhhhhhhh ik schrok me lam zeg, zijn oog stond bol, bloed uit zijn bek, dat was geen goed teken... meteen de DA gebeld, in mijn kleren gespronegn en nog geen 20 min. later was ik daar.

Zij gehele bovenkaak is gebroken, zijn oog is door bloed uitgepuild en er loopt bloed uit  :'( ook zijn neus is helemaal opgezwollen, dus hij is erg benauwd hierdoor. Rochelde, maar zijn ingewanden lijken geen schade te hebben, zo ook geen breuken.

Hij twijfelt nog of het wordt gehecht, want dat hoeft niet altijd beter te zijn. Vandaag wordt hij goed bekeken en een beslissing genomen.

Het is alleen zijn kop, tot dusver, waar letsel is. Och zo vreselijk zielig, zo janken en zoveel pijn, met 1 hand in de bench en 1 hand aan het stuur heb ik gereden om hem gerust proberen te stellen. Hij kropp helemaal tegen mijn hand aan.

Een buurvrouw die achter ons woont, zag hem lopen en bedacht zich geen moment dat deze vast van ons zou zijn en is naar ons toe gehold. Toch erg fijn dat mensen in ieder geval weten dat wij veel katten hebben, want de meeste xren weet ik wel van wie de een of de ander is, mocht ie niet van ons zijn.

Kim gebeld, en die was helemaal overstuur, eerst Binky nú Banjer. Hij is nog bij de DA om verder te worden bekeken en gecontroleerd, vanmiddag wordt zij, of ik gebeld. Kim werkt op de vrachtwagen en kon niet a la minute naar huis toe, om half 1 is ze er.

De DA vroeg waarom de eigenaar niet mee was en na uitleg, of ze het wel goed vond dat ik naar hem toe kwam  :o :o ??? tuurlijk is dat oké dat IK met hem naar de DA ga en daarbij of dat nu wél of niet goed zou zijn, ik laat dat beestje geen pijn lijden ???

Er blijken dus werkelijk mensen te zijn  die dit  niet willen en er de grootste problemen ontstaan met de betaling  :o .... nou dán zou IK het wel betalen ....  >:( was mijn antwoord en hij moest lachen..."het behulpzame kattenvrouwtje, die ik zo goed ken en dit antwoord wel verwachtte" zei hij  ;D

Gelukkig heb ik hele lieve buren, want Dennis stond een uurtje later met vrachtwagen en al voor de deur, om te vragen hoe e.e.a is verlopen. Tot ergenis van overburen die metee. begonnen te klagen dat het aso is een vrachtwagen in de straat neer te zetten en de politie wilden bellen....grrrrrrrrrrrrrr ... Piet had de oplossing...de politie IS ER AL  ;D ;D ;D ;D ;D en na korte uitleg droop meneer af  ::)

Verder een telefoontje afwachten "hoe verder...."  :-\

Arme Banjer, hoe moet ie nou eten eerdaags ??? met een pipetje ???

:'( Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Saar

ach gut :'( :'( :'(
Ik hoop dat t weer helemaal goed komt met Banjer..
Arm beestje :(
Groetjes Saar :-*

Agnes

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Mara

Hoi Wilma

Ow wat erg van Banjer. Hoe is het nu met hem en met jullie?

Liefs

Mara