11 mei 2025, 22:13:39

kooi

Gestart door Herman Proost, 16 augustus 2003, 18:35:09

« vorige - volgende »

Herman Proost

Bij de indeling van de kooi, moeten we dan ergens op letten
bv de indeling van de zitstokjes moet er een wasbakje zijn enz.Mag de kooi openstaan?

Nes

Hallo Herman,

de stokjes moeten zo zijn geplaatst dat de valkjes er geen last van hebben met het eten/ drinken. Er moet dus genoeg ruimte boven hun hoofd zijn om te zitten, eten en drinken.
Mijn valkje vind het wel fijn om in bad te gaan, dus ik heb een badje aan de kooi hangen. Maar ik heb gehoord dat de meeste valkjes niet zo dol op badjes zijn. Die kun je eventueel zachtjes met een plantenspuit besproeien, dat vinden ze vaak wel fijn. Ik zou het wel gewoon even proberen... Een badje. Iemand anders nog tips of aanvullingen?

Groetjes Nes.

anika_en_spirit

hallo herman,

mischien is het handig om hier eens een kijkje te gaan nemen. http://www.valkparkiet.com/nl/files/kooien.htm
hier staat allemaal info over hoe en wat het beste is voor de kooi van je valkje.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soƫ, Sterre, Sero & Sweet!

Stijn dc

hello

vast en zekeer zo de stokjes plaatsen dat ze hun kuif en staart niet kunnen  beschadigen!
ook nooit bakjes boven het voer plaatsen omwille van de uitwerpselen!!

ik gebruik geen badje, want mijn 9 valkjes zitten in de voliere!
ze wassen zicht eigenlijk nooit in het drinkbadje, maar zijn wel zo gek om in de regen aan hun stokken te gaan slingeren!!

SDC:D