8 mei 2025, 05:57:24

2 jonge valkjes dood

Gestart door Kikochiko, 19 december 2006, 13:09:53

« vorige - volgende »

Kikochiko

Hoi

Ik heb al eerder een bericht neergezet over dat mijn baby valkje van 1 dag oud dood was diezelfde dag toen hij dood was gegaan was er weer een geboren. Iemand raden mij aan om niet te kijken om dat de ouders dan stress krijgen en het jong gaan pikken.Wat mijne dus best aggeresief deed Ik keek al niet veel naar het broedblok ik laat ze altijd gewoon hun gang gaan. Maarik hoorde geen gepiep meer ui het broedblok komen dus ben toch even gaan kijken en daar lag de 2de ook dood. Ik heb hem even bekeken en ik zag dat ze buik open lag en rood geel spul uitkwam. bij de vorige was dit niet heel duidelijk want al het broeisel was op hem geplakt maar daar heeft het dus ook gezeten.
Wat kan ik nou het beste doen ??
Ik ben bang dat het weer zal gebeurden.
Ik heb het idee dat het mannetje het doet die heeft zo'n rood plekje op zijn neus denk bloed. Het vrouwtje blijft rustig.
Heeft iemand goede raad voor mij?
Lukt dat alleen door het vrouwtje op laten groeien
er komen er als het goed is meer aan.
er lagen 8 eieren ze zijn pas gaan broeden bij de 3de.

alvast bedankt voor de ractie :)

Quinten

dat geen spul trekken ze normal gezien in als ze nog in het ei zitten dus als het ei open gamaakt is en dat is ngo niet in hun buik getrokken sterven ze!

Kikochiko

Ik heb hem daarnet dood gevonden gisten toen hem zag had hij nog niks daar

ROCKS

Hoi,

Ik zou direct de man weghalen voor hij straks al je jonkies te pakken neemt. De pop kan wel een paar jongen in haar eentje groot brengen ook al is dat erg zwaar voor haar, en niet elke pop kan het aan. Maar als je nu nog 6 eitjes hebt liggen....dat zijn er echt teveel. Dat trekt ze nooit.
Heb je niet iemand in de buurt die jongen of eitjes heeft zodat je er een paar over kan leggen?
Is wel moeilijk nu want het is geen broedseizoen, je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen, ik kan er over mee praten maar de mijne zitten nu op nepeitjes.

Groetjes, Nellie

ROCKY  *R*I*P*
                                          28 maart

Kikochiko

hoi

Ik heb het mannetje nou weg gehaald
en er is weer een geboren en die is nu 2 dagen oud
het gaat tot nu toe nog goed.
Ik heb de eitjes bekeken 2 zijn er onbevrucht
2 bevrucht en 1 weet ik niet denk ook bevrucht.
Ik heb geen adres om de eitjes bij iemand anders te leggen
hoeveel kan mijn valkje in ze 1tje aan om op te laten groeien??

groetjess

eveline70

Hoi, ik was je nestje aan het volgen en vroeg me af hoe het ermee gaat.

Lin

Na een paar dagen had de man er wel weer bij gekund. Maar inderdaad hoe verloopt het nu?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)