12 mei 2025, 01:53:04

kleur ontlasting

Gestart door Joy4ever, 13 januari 2007, 12:52:08

« vorige - volgende »

Joy4ever

Hoi,

Net viel mij op dat een van mijn valkjes een andere kleur ontlasting heeft, namelijk donkergroen met een beetje mint groenige kleur. Dus de mint groenige kleur i.p.v de witte stip.
Nu vroeg ik mij af of dit kwaad kan of waar dit aan kan liggen.
Beiden valken zijn wel lekker actief en vertonen geen afwijkend gedrag.

Wie o wie heeft antwoord?

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

Karin

Er is me ooit uitgelegt door een vogeldierenarts dat de kleur van de ontlasting ligt aan o.a. de bacteriën die in de darmen zitten. Bij de ene valk is het dus donkergroen, bij een ander kan het weer bruinig zijn. Ook het voer heeft er effect op. Zolang het niet felgroen is of aan de kont blijft plakken en de valk verder actief en gezond is hoef je je dus geen zorgen te maken. Maak je je wel zorgen, dan kun je altijd even de ontlasting na laten kijken door een vogelarts. En je kunt hem ook even ontwormen, haal je in ieder geval één eventuele oorzaak weg.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Karin misschien kan je ook meteen even vertellen wat felgroen betekend en of dat met wit erbij is. Dan weet ze dat ook meteen ik weet namelijk niet wat felgroen betekend.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Joy4ever

Hoi Karin en Lin,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik weet nu dat ik me geen zorgen hoef te maken, Misschien idd een goed idee om beiden voor de zekerheid even te ontwormen. Of het aan het voer ligt weet ik niet zeker, ben nu bezig om het laatste van Puik op te maken en dan stap ik over op Teurlings. Ook krijgen ze groente en fruit, hangt er een mineralenblokje, sepia, maagkiezel en grit.
Ik zal ze goed in de gaten houden.

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

chica

wat is het dan als het felgroen is want mijn valkje heeft wel eens felgroene ontlasting gehad?
groetjes ilse

Karin

Citaat van: Lin op 13 januari 2007, 17:04:37
Karin misschien kan je ook meteen even vertellen wat felgroen betekend en of dat met wit erbij is. Dan weet ze dat ook meteen ik weet namelijk niet wat felgroen betekend.

Met felgroen bedoel ik echt lichtgevend groen. Dat witte is een soort urine dus dat kan erbij zijn maar hoeft niet. Misschien dat iemand die ooit een valkje met papegaaienziekte heeft gehad een foto van zo'n poepje als voorbeeld ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves