11 mei 2025, 01:29:45

vedermijt en behandeling??

Gestart door tamara, 10 december 2006, 14:26:51

« vorige - volgende »

tamara

Hallo,

ik heb sinds 4 december 2 valkparkieten. Ze zijn niet tam en komen uit een voliere. Ze zijn nu 9,5 week en 10 weken. Op 7 december kwam ik erachter dat 1 vedermijt had.  vervolgens zijn beide valken ingespoten met ardap dat is een middel tegen vedermijt, bloedluis enz.
een kennis van me had de vogels ingespoten voor mij omdat ik er nog niet de nodige ervaring voor had.
De man vertelde me dat nu alle beestjes dood zouden gaan en dat ik over ongeveer een week nog een keer zou moeten spuiten ivm evt. gelegde eitjes.
Echter mijn valkparkieten krabben alle twee regelmatig en ik ben bang dat er op dit moment nog beestjes zitten.
Kan dit ook of zouden de beestjes dood moeten zijn.
En zou het anders verstandig zijn om ze vandaag nog eens in te spuiten.
Het zijn mijn eerste valken en ben erg bezorgd.
kan iemand mij zo snel mogelijk tips geven!

groetjes tamara en tequila en amigo

Lin

Zie je ook de mijtjes?
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,6676.0.html

Kijk even op de verpakking of je nog een keer kan behandelen. Verder kan ik je niet helpen omdat ik het zelf nooit gehad heb.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

tamara

nee, ik zie ze niet. Ik heb er donderdag 1 gezien op de lutino maar verder niet meer.
Maar ik vind het zo raar dat ze vaak krabben!?
Ik weet niet of het kwaad kan om ze nu nog keer te behandelen?
weet iemand diT?

groetjes tamara en tequila en amigo

Lin

een valkje krabt wel vaker op een dag. Maar het moet inderdaad niet te vaak zijn. Je kan even naar de direnwinkel toe of even vragen bij een DA (zie link links) Maar misschien dat iemand anders nog met antwoord komt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)