11 mei 2025, 06:17:29

mijt of zo?

Gestart door Romy, 6 december 2006, 19:16:47

« vorige - volgende »

Romy

Oh help

Ik hoop dat ik het verkeerd gezien heb, maar zou het kunnen dat mijn valkje mijten of zo heeft?

Hoe zien die eruit?? Ik heb al even gezocht via de zoekfunctie maar vind niet meteen de info die ik zoek.

Hoe groot zijn die beestjes? Ik heb 'iets' gevonden maar het is maar een speldekop groot. Ik heb het nu pas opgemerkt en ik heb Flupke toch we al een hele tijd (zo'n 1,5 maand)

Is dat schadelijk voor mensen? Wat moet je allemaal doen om ze kwijt te geraken indien ik ze zou hebben?
Moet je ook al de kussens en lakens wassen waarmee ie in contact is geweest? Leggen die beesten ook eiers?

:'( ik hoop zo erg dat ik iets verkeerd gezien heb en dat het géén mijt is!! Het was echt piepklein en daarom kon ik ook niet echt zien of het een beestje was. Ik DACHT dat ik 2 gedeeltes van een lijfje zag, maar dat kan ook inbeelding zijn...

Ik hoop zo erg dat jullie snel raad weten...

Alvast bedankt

Rianne

Romy

Heel erg bedankt voor de link!

Dus als ik die beestjes niet op z'n staart zie zitten (zie je ze echt rondkruipen?), dan hoef ik mij geen zorgen te maken?

Ik heb zowel bovenaan als onderaan z'n staartveren gekeken...

Rianne

Hoi,

heb je ook aan de onderkant van de vleugels gekeken?
Je kunt voor zekerheid wat anti mijt druppels bij de dierenarts of dierenwinkel halen.

Romy

Hoi Rianne

Superbedankt dat je zo snel reageert! Ik zie helemaal niks dus ik denk dat ik een beetje te hard van stapel gelopen ben.

Ik zag ineens op de tafel 'iets' en mijn eerste gedacht was : een beest! En omdat ik op het forum nogal eens iets gelezen had over een mijt, dacht ik dat het een mijt was...
Het liep niet rond en 'het' was maar een speldeprik groot.

Nu, dat 'beest' was rond en ik zie niets lopen op z'n staartveren en ook niet onder z'n vleugels (dat was best lastig om te bekijken...) Met 'onder z'n vleugels', bedoel je daar mee de vleugel zelf of het lijfje?
Voor de zekerheid heb ik ineens naar beide gekeken en voor zover ik kon zien, zag ik niks. Ik heb op de huid proberen te kijken, maar dat ging niet zo goed... Op de veren heb ik helemaal niks gezien, dat ben ik bijna 100% zeker.

Dus toch geen beestjes?

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie!

Romy

Rianne

De onderkant van de veer bedoelde ik, dat is ook te zien op de foto die je via de link kunt zien. :)

Ik heb ook eens een mijtje over m'n bureau zien lopen. Ik had toen net een nieuw valkje. Ik heb de kweker ingelicht en heb het valkje en z'n kooigenoot toen naar de DA gebracht om na te laten kijken en evengoed druppels te laten geven. Hij kon ook niks vinden maar voor je gevoel is het toch beter om ze er iets tegen te geven. :)

Romy

Dag Rianne
Ik heb inderdaad aan de onderkant van z'n veren gekeken en er was niks te zien.

Het dingetje die ik zag, zal waarschijnlijk toch geen diertje geweest zijn want het liep niet rond, eigenlijk was het meer een zwart puntje  :-[

Maar ik weet niet hoe het komt, ik schrok er ineens héél hard van en begon doemcenario's te zien.

Nu weet ik hoe ze eruit zien en ik zal er bedachtzaam op zijn. Waarschijnlijk ben ik te hard van stapel gelopen...

Heel erg bedankt om zo snel op m'n post te reageren, je hebt een heel groot stuk van m'n (over)bezorgdheid weggenomen!

Heel veel groetjes
Romy

tamara

mijn ieuwe valkaparkieten bleken ook mijt te hebben.
Ik zag een heel dun zwart klein ding lopen echt super smerig!!
De vogels zijn nu ingespoten en moeten over
week weer ingespoten worden.

groetjes tamara en tequila en amigo

Romy

Hoi Tamara

Wat vies dat jou valkje mijten hebben! Dat lijkt mij supersmerig.
Sindsdien heb ik Flupke iedere dag gecontroleerd en heb ik gelukkig niets meer gevonden!

Hopelijk raak jij snel van dat ongedierte af!

Groetjes
Romy