27 april 2024, 16:38:32

voliereprobleempjes

Gestart door Sanne388, 11 december 2006, 20:56:45

« vorige - volgende »

Sanne388

Heej mensen,
Vandaag heb ik 2 nieuwe grasparkietjes gekregen, samen met een grote voliere. Ik heb al een tamme valkparkiet, en ik vroeg me ten eerste af of dat wel bij elkaar kan.. een volgend probleem is dat ik de voliere niet echt helemaal in elkaar krijg :P maar dat gaat nog wel lukken. De grasjes zitten nu tijdelijk in een wat kleinere kooi.. kan ik de 2 kooien eerst het beste even bij elkaar zetten? en als de voliere dan uiteindelijk in elkaar zit (zucht :P) ze bij elkaar doen?

Riny

Hoy Sanne
Als ik het goed begrijp heb je 1 valkparkiet en 2 grasjes.
Grasjes zijn dominanter als valkparkieten, dat is bekend.
Of je valkje zich niet het 5 de rad aan de wagen zal voelen weet ik niet, dat is een kwestie van tijd om daar achter te komen.
Wel raad ik je af om ze jonkie's te laten krijgen met een andere soort vogel in de voliere.
Ik zou ze wel in afzonderlijke kooien aan elkaar laten wennen.
Veel succes Riny :D

Sanne388

Thnx ;)

Die grasjes zijn best wel druk, de een is wel beetje tam, maar ze zijn vooral erg druk. De valk (oscar xD) Vind de grasjes best wel interresant, hij klimt op de kooi en zit ze maar een beetje stom aan te kijken:P.. maar ze hebben alletwee al wat op mijn arm gezeten toen ik ze ging voeren ;) dus ik heb goede hoop in het tam worden  ;D

Riny

Hoy Sanne
zou je het niet willen overwegen om voor je valkje ook een partner te zoeken?
Dan heeft je tamme valkje ook een speelkameraadje.
Groetjes Riny :D