kerstboom valkparkiet in kooi of uit de kooi?

Gestart door mootje, 8 december 2006, 08:52:38

« vorige - volgende »

mootje

dit is de eerste kerst met onze valkparkiet  ja een kerst boom en nu hij zal ongetwijfelt zeeer nieuwsgierig zijn ,is het gevaarlijk als hij erin gaat zitten nu denk ik aan de lichtjes ,baalen zijn van plastic de naalden?of maar in de kooi houden?graag advies of ervaring van jullie!!

Kirstin

haha da's toevallig,

Ik heb laatst ook deze vraag gesteld op deze site, was er ook erg benieuwd naar. (zie pagina 2: valkjes & kerstbomen) En sinds gisteren heb ik mijn kerstboomje al staan. Ik heb wel gekozen voor een echte boom, maar let op, ik heb gelezen dat de naalden van de boom giftig zijn voor valkjes. Toen ik gisteren de lampjes erin was aan het doen, liet ik mijn valkje eens los, hij was natuurlijk erg nieuwsgierig en probeerde er via mijn arm naar toe te lopen. Ook probeerde hij erop te landen, waarop ik hard NEE riep en in mijn handen klapte om hem wat af te schrikken. Dit hielp, hij is er niet in geland. Later heb ik hem nog eens los gelaten toen ik alle ballen en andere glim figuurtjes erin had hangen. Hij moest nu natuurlijk wel zijn vliegroute wat aanpassen als die als een gek door de kamer vloog, maar gisteravond ing in ieder geval alles goed. Hij wilde niet meer in de boom landen, had er weinig oog meer voor. En ik heb al mijn kerstballen nog!

Succes ermee,

Kirstin   

Bello

Onze Bello was verleden jaar keibang van de boom, benieuwd hoe het nu dit jaar gaat.

Vandaag is onze Catka erbij gekomen kijken wat zij er volgende  week van vind als we de boom neer gaan zetten.

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Joy4ever

Hoi, ook ik heb gelezen dat een de naalden giftig zijn en daarom heb ik maar een nepperd gekocht. Mijn valkje is namelijk nogal een onhandige vlieger en veiligheid voor alles vind ik.

Groetjes Joyce

Lees alles over mijn lieverds in
Gipsy & Pucky

mootje

nou onze goofy is uit zijn kooi geweest en wat enk je?hij geeft de kerst boom geen sjoegen,ik voor niks zo bezorgd geweest!
allemaal een hele fijne kerstdagen met jullie valkjes!!!